 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Tlak, tlaková síla, hydrostatický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pokud balónek opřeme o jeden hřebík - praskne.
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Hydraulická zařízení (Učebnice strana 102 – 104)
Autor: Mgr. Barbora Pivodová
Tlak.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k použití již probraných fyzikálních veličin a pomocí nich k zavedení nového pojmu „účinnost“
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák odpovídá na připravené otázky. Žák sám tvoří odpovědi, nebo vybírá z daných možností tu správnou.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Opakování: 1) Lze kapalinu stlačit? Navrhni a popiš pokus, kterým bys mohl dokázat, zda lze kapalinu stlačit. 2) Vyslov Pascalův zákon. 3) Jak vypočítáme.
Tlak v kapalinách. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení, kdy těleso má polohovou (potenciální) energii, na čem polohová.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
Jak lze změnit odpor polovodičů
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Těžiště a stabilita těles, Skládání sil
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Hydraulická zařízení – řešení úloh
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Fyzika hrou-opakování I.
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-odvozená fyzikální veličina
Páka, Kladka pevná, volná, kladkostroj
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.52_Hydrostaticky_tlak Datum:
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
18. Pascalův zákon, hydraulika
Elektromagnetická indukce
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.08_Tlak_v_kapalinách Datum:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Co už víme o světle, odraz světla, kulová zrcadla
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Pascalův zákon Hydraulické zařízení. Pascalův zákon Hydraulické zařízení.
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Elektromagnetická indukce
Čočky Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Fyzika hrou-opakování I.
Pohyb těles-fyzika hrou
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tlak v kapalině Pascalův zákon.
Hydraulická zařízení - početní příklady
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Tlak, tlaková síla, hydrostatický tlak, Pascalův zákon, hydraulické zařízení. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika_Závěrečný přehled Datum: 05/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.ZP.9.A.20_Tlak_tlakova_sila_h ydrostaticky_tlak_Pascaluv_zakon_hydraulicke_zari zeni Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA

A) Tlak p vypočítáme, když tlakovou sílu F dělíme objemem tělesa V.(p=F/V) B) Tlak p vypočítáme, když tlakovou sílu F dělíme obsahem plochy S, na kterou síla působí.(p=F/S) C) Tlak p vypočítáme, když hmotnost tělesa m násobíme obsahem plochy S, na kterou síla působí.(p=m ∙S)

N newton J joule N.m −2 Pa pascal

p h =h ∙ρ∙g p h =m ∙ρ∙g p h =V ∙ρ∙g

Odpověď: Zvětšením plochy snížíme velikost tlaku. zvětšení plochy=zmenšení tlaku

Archimédův zákon Pascalův zákon Newtonův zákon

manometr ampérmetr tlakoměr anemometr

manometr (tlakoměr)

F=p ∙V F=p ∙S F=p ∙h F=p ∙W

3 N 3 kN 3 MN

150 kN 150 MN 150 N

8 cm² 8 dm² 8 m²

Odpověď:  hlavní součásti jsou 2 písty a mezi nimi uzavřená kapalina,  působí-li síla na jeden píst, kapalina přenese sílu k druhému pístu,  princip hydraulického zařízení vychází z Pascalova zákona,  síla, působící na první píst, vytváří v kapalině tlak, který se přenáší do všech míst kapaliny, tedy i k druhému pístu,  druhý píst tlačí kapalinu stejně velkým tlakem a podle velikosti obsahu pístu působí celkovou silou, která může být větší než byla původní síla na první píst,  síla se tak nejen přenese, ale i zvětší.

Odpověď:  vykládání ložné plochy nákladního automobilu,  lékař zvedá na křesle pacienta,  automatické zvedání automobilu,  výtahy,  hydraulické lisy (lisování ovoce, zeleniny a semen),  lisování součástek,  vysokozdvižné vozíky,  centrifuga atd.

doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 9. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2008, ISBN galerie office px-Manometr.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/50/Manometr.jpg/ 220px-Manometr.jpg [cit.: ] [cit.: ] [cit.: ] [cit.: ] [cit.: ]

1) Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy, vybírá správné odpovědi. 2) Žák řekne obecný vztah pro výpočet tlaku. 3) Žák zná jednotku tlaku. 4) Žák určí vztah pro výpočet hydrostatického tlaku. 5) Žák řeší úlohy na výpočet tlaku. 6) Žák řekne Pascalův zákon. 7) Žák zná název měřidla tlaku. 8) Žák odvodí vzorec pro výpočet tlakové síly. 9) Žák umí vypočítat tlakovou sílu. 10) Žák umí vypočítat plochu tělesa. 11) Žák popíše hydraulické zařízení a vysvětlí princip hydraulického zařízení. 12) Žák vyjmenuje praktické využití hydraulického zařízení.