Orgánové Transplantace Zahraniční Zkušenosti MUDr. Jiří Froněk, PhD. FRCS IKEM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovativní postupy v léčbě střevních zánětů
Advertisements

Všeobecná fakultní nemocnice v Praze Interní oddělení Strahov
Cases of Czech Names Rewrite the following sentence three times, each time substituting Karel for each name in turn. Věta: Mileno, kdo je s Evou u Vladimíra?
Transplantace a senioři Světový den ledvin Ondřej Viklický Klinika nefrologie IKEM.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present perfect x past simple VY_22_INOVACE_31 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
TRANSPLANTACE LEDVIN.
Transplantace ledvin (transplantace obecně, rejekce)
Transplantační program
Světový den ledvin – Prof. MUDr Vladimír Tesař,DrSc. Klinika nefrologie 1.LF UK a VFN, Praha, Česká nadace pro nemoci ledvin.
Světový den ledvin – Prof. MUDr Vladimír Tesař,DrSc. Klinika nefrologie 1.LF UK a VFN, Praha, Česká nadace pro nemoci ledvin.
Dutch Platform for Roma- municipalities Nieuwegein, October 2 nd 2012.
PRESENT PERFECT & PAST SIMPLE Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného,
Nicoletta Colombo University of Milan-Bicocca and European Institute of Oncology, Italy Závěrečné poznámky.
Bilanční centrum Ing. Pavel Brychta, CSc. ředitel Bilančního centra
Why I find Vysočina region exceptional Lukáš Kahoun Gymnázium a Obchodní akademie Pelhřimov.
Transplantace orgánů, kostní dřeně a registry
Potřeba orgánů pro transplantace (United Network for Organ Sharing, May 200) OrgánČekající pacienti Ledvina 54,944 Játra17,843 Slinivka1,328 Ostrůvky slinivky301.
Final Oral Exam ZKOUŠKA By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Systém zdravotní péče v ČR v datech OECD a dalších
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Věková struktura Věkové složky (přirozená reprodukce) –dětská (obyvatelstvo 0-14 let) –reprodukční (obyvatelstvo
Anotace: prezentace je určena pro žáky pátého ročníku materiál slouží k osvojení si učiva časových předložek druhy nejpoužívanějších časových předložek.
Present perfect and past simple tense Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ09 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Olympic games 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento.
(Zlín Region). List of breweries Brewery Uherský Brod Bon Zašová Černý orel Kroměříž Valášek Vsetín Zlínský švec Malenovice Brewery Rožnov Maxmilian Kroměříž.
Prepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of Time.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Prague is the capital and largest city of the Czech Republic The city is home to about 1.3 million people Flag of Czech Republic.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Since, for Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR:Lenka Hrnčířová VY_32_INOVACE_17_Konverzace v Aj 6. ročník_Easter Téma:Easter CZ.1.07/1.4.00/
SAFE Membership 2011/2012 The Stroke Association UK Different Strokes UK Aivoliitto Finland Fundacja Udaru Mózgu Poland Philanthropy International fund.
Kauzální léčba cystické fibrózy Pavel Dřevínek Ústav lékařské mikrobiologie 2. LF UK a FN Motol Centrum cystické fibrózy, FN Motol.
CO JE TO DIABETES A JEHO KOMPLIKACE CO JE TO DIABETES A JEHO KOMPLIKACE _________________ Terezie Pelikánová Centrum diabetologie IKEM Praha.
TRANSPLANTACE ORGÁNŮ V České republice - úspěchy i limity Eva Pokorná Česká transplantační společnost
P OPULATION Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast The Czech Republic Datum vytvoření Ročník2. ročník,
Případ Dr. Lewisona (Prog. Clin. Biol. Res. 12, 47-53, 1977)  V roce 1977 publikoval Dr. Lewison z Johns Hopkins University v USA případ pacientky, která.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Demografická data z Registru dialyzovaných pacientů – zaměřeno na seniory Ivan Rychlík, Ivan Zahrádka, Lidmila Francová I.interní klinika FNKV a 3. LF.
Úskalí úhradové vyhlášky 2017 z pohledu zdravotnického zařízení
Transplantologie České republiky v kostce
Lokalizace tumoru- prognostický marker u mCRC
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
BOHATÉ A CHUDÉ REGIONY SVĚTA
/ Linet in Lithuania Spíkr: Dovolte mi společnost Linet Group SE stručně představit…
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jak se léčí MM v ČR = data z Registru Monoklonálních Gamapathií (RMG)
VY_22_ INOVACE_27_ ANGLICKÝ JAZYK 5
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
VY_32_Inovace_ Sloveso „to be“- opakování
Farmakoekonomické analýzy RS v České republice odkud a kam jdeme?
Zachyťme druhou frakturu (program Capture the fracture) International Osteoporosis Foundation Osteologická pracoviště e Mediekos a Bormed Ostrava.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Předpřítomný čas průběhový
Anglický jazyk – cvičení na podporu konverzace
TRANSPLANTACÍ SRDCE ŽIVOT ZAČÍNÁ
Mgr. Alena Mátlová The English dates VY_32_INOVACE_Aj.20 prosinec 2012
Transplantologie České republiky v kostce
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_42_ time prepositions Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_15_ Sagrada Familia_zh2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Translation 03/02 Žiješ se svou rodinou? Do you live with your family?
Registr domácí parenterální výživy
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_12_Westminster Abbey_zh2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Prof. Jaroslav Heyrovský
Transkript prezentace:

Orgánové Transplantace Zahraniční Zkušenosti MUDr. Jiří Froněk, PhD. FRCS IKEM

Orgánové transplantace – dle orgánů Ledviny Jater Slinivky břišní Langerhansových ostrůvků Tenkého střeva Multiviscerální Srdce Plic

Transplantace ledviny (RTx) Transplantace ledviny významně prodlouží pacientovi život Významně zlepší kvalitu života Většina pacientů po RTx může pracovat Transplantace od žijících dárců má významně lepší výsledky Transplantace před zahájením dialýzy má významně lepší dlouhodobé přežití

Perspektivy - RTx Úspěšnost – LD99% – DD95% Halflife – LD25 let – DD8-12 let

Five-year patient survival, Pan Thames vs Rest of UK Log-rank p-values for Thames vs UK Live = 0.2 DBD = 0.4 DCD = 0.14 Survival (95% CI) N % Rest of UK, live 95.7 (94.5 – 96.7) 1460 Pan Thames, live 94.4 (92.0 – 96.0) 551 Pan Thames, DCD 89.6 (83.1 – 93.7) 151 Pan Thames, DBD 88.8 (86.8 – 90.5) 1169 Rest of UK, DBD 87.7 (86.6 – 88.7) 4331 Rest of UK, DCD 84.8 (80.8 – 88.0) 431 Source: NHSBT UK and Alex Hudson 2010

Five-year graft survival, Pan Thames vs Rest of UK Survival (95% CI) N % Pan Thames, live 90.2 (87.3 – 92.5) 550 Rest of UK, live 90.0 (88.3 – 91.5) 1459 Pan Thames, DBD 83.8 (81.5 – 85.8) 1169 Rest of UK, DCD 83.4 (79.3 – 86.8) 430 Rest of UK, DBD 83.0 (81.9 – 84.2) 4328 Pan Thames, DCD 81.5 (74.2 – 87.0) 151 Log-rank p-values for Thames vs UK DBD = 0.6; DCD = 0.5; Live = 0.99

Očekávané přežití WL/RTx dle věkových skupin Projected years of life WL dialysis Transplant –3940–5960–74 Age group Wolfe RA, et al. N Engl J Med 1999;341:1725

Duration of pretransplant dialysis Pre-emptive <6 months 6–12 months 12–24 months >24 months Přežití štěpu (žijící dárce) Event-free survival (%) Months post-transplant Meier-Kriesche HU, et al. Transplantation 2002; 74: 1377

Přežití pacientů s funkčním/selhaným štěpem po RTx Adjusted patient survival (%) Time since transplant/graft loss (months) Patients with transplant Patients aft e r return to dialysis Meier-Kriesche HU, et al. Am J Transplantation

Současný stav v ČR Na HD6000 Na WL360 (11%) RTx/rok Z toho LDRTx17 (4,8 %)

WL RTx Ref:

LD a DD v ČR Ref:

Co bychom mohli/měli nabídnout nemocným s CHRI? 1. RTx ze žijícího dárce – LDRTx – Párová výměna – ABOi/HLAi 2. Kadaverózní RTx (DBD/DCD) Je to reálné?

Příklad 1: Eurotransplant

Eurotransplant On dialysis Waiting for kidney Tx Transplanted per year Waiting time (years)3-5 Die on WL per year5500 Suspended from WL? Not listed? Europe is at least minus kidneys/year Source: Willem Weimar, LIDO course, Erasmus, Rotterdam Netherlands 2011

Příklad 2: UK/Londýn

Alex Hudson

Kidney donation in the UK DBD donors DCD donors Living donors

Active kidney transplant list 31 December 2009 South Thames: N=670, North Thames: N=944 Londýn: cca 8 mil obyvatel – cca 1700 pacientů na WL

Kidney donation in 2009 Ref: Alex Hudson, NHSBT 2010

Příklad 1: Holandsko

Source: Willem Weimar, LIDO course, Erasmus, Rotterdam Netherlands 2011

Jaký je potenciál? 6000 pacientů na HD, ??? preemptivních 660 (11%) HD pacientů na WL ? Zařadit by bylo možné dalších XXXX pacientů (50%=3000p) 200 zemřelých dárců/rok 400 RTx/rok 17 (4,8 %) LDRTx/rok XX% (?50%) LDRTx? (+400 ?) – Na každých 100 LD nutno vyšetřit 500 pot. dárců (20% daruje) – Z toho 20% (100/500) AB0i/HLAi – Ze 100: 22% pro párovou výměnu 22% pro ABOi/HLAi/kadaver – Z toho 10% bez kadaverů – Dalších 32RTx/rok/ČR ??? (při 100 LDRTx)

Bylo by vhodné Zařadit co nejvíc z 6000 HD pacientů na WL Najít systém jak aktivně vyhledávat selhávající pacienty v nefrologických ambulancích Najít systém jak vyšetřit každého pacienta před zahájením dialýzy Informovat pacienty/veřejnost o možnostech léčby