Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/21.1713 Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STEPI A LESOSTEPI Obr. 24 Autor: Josef Koumar.
Advertisements

Stepi Velké obilnice světa.
STEPI Tereza Kalošová, 4.A.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Půdy v ČR Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Povrch krajiny VY_III/2_inovace_10_ Povrch krajiny Autor: Mgr. Karin Cahlíková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:Třída:6.C.
Stepi Poznáš zvířata stepí?
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02A_18_LESY MÍRNÉHO PÁSU TEMA:Přírodní obraz.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Stepi Natálie Prokopová.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Předmět: Zeměpis Autor: Petra Morchová Tento výukový.
Východní Evropa. Rusko Bělorusko Ukrajina Moldavsko Estonsko Lotyšsko Litva Moskva Minsk Kyjev Kišiněv Tallinn Riga Vilnius.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: StátyEvropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:Třída:6.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země1 Ověření ve výuce:
VY_52_INOVACE_03/2/33_ZEMĚPIS Severní Evropa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Evropa Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
VY_32_INOVACE_ Podnebí mírného pásma Autor
TRAVNATÉ OBLASTI MÍRNÉHO PÁSU
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Šablona III/2 Stepi a lesostepi
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_88
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola, Hradec Králové
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_17_Z_STEPI
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
Žáci se seznámí se Středočeským krajem
Základní škola Rosice, okres Chrudim
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Step.
Stepi název step vznikl v ruštině pro travnaté
Stepi (a lesostepi) mírného pásu V mírném pásu Suché podnebí, nízké srážky → → neumožňují růst stromů Kvalitní černozemě Travní porost.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Základní škola Rosice, okres Chrudim
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce: Třída: 6.C Datum: (nutno poznamenat v TK)

STEPI A LESOSTEPI Předmět: zeměpis Ročník: 6. Anotace: Prezentace seznamující žáky s geografickým šířkovým pásem stepí a lesostepí. Klíčová slova: step, celina, pampa, puszta, prérie Jméno autora (vč. Titulu): Mgr. Jiří Petrák Škola – adresa: ZŠ v Jemnici,p.o nám. Svobody 88 nám. Svobody Jemnice Jemnice

1/ STEPI v mírném podnebném pásu v mírném podnebném pásu mapa málo srážek = neumožňuje růst stromů málo srážek = neumožňuje růst stromů travní porosty : kavyl, vousatka travní porosty : kavyl, vousatkakavylvousatkakavylvousatka černozemě = značná část obdělávaná : obilnice světa (pšenice, kukuřice) černozemě = značná část obdělávaná : obilnice světa (pšenice, kukuřice)

Kavyl obr.č.1 Stipa lessingiana roste ve stepních formacích Ruska.

vousatka obr.č.2 Bothriochloa ischaemum, PP Obřanská stráň, Česko.

a/ step od Ukrajiny po Kazachstán od Ukrajiny po Kazachstán období vegetačního klidu je zde v zimě a v létě období vegetačního klidu je zde v zimě a v létě křeček, sysel, zajíc, bažant, krtek křeček, sysel, zajíc, bažant, krtek křečeksysel křečeksysel

obr.č.3 Kavyly rostoucí na stepích kolem města Saratov, Rusko.

b/ prérie Severní Amerika Severní Amerika relativně vysoké srážky(500mm) relativně vysoké srážky(500mm) kojot prériový, bizon, tarantule, vidloroh stepní, sova králičí kojot prériový, bizon, tarantule, vidloroh stepní, sova králičí kojotbizon vidlorohsova kojotbizon vidlorohsova

obr.č.4 Kupovitá oblačnost tyčící se nad žlutou prérii, Národní park Badlands, J.Dakota, USA.

c/ pampa Jižní Amerika Jižní Amerika příznivé klimatické podmínky vyšší srážky, v zimě nemrzne příznivé klimatické podmínky vyšší srážky, v zimě nemrzne nandu pampový, lama guanako, mara stepní, pudu jižní nandu pampový, lama guanako, mara stepní, pudu jižní nandulama marapudu nandulama marapudu

obr.č.5 V mracích schované údolí Tafi del Valle, provincie Tucuman, Argentina.

d/ celina Kazachstán až Mongolsko Kazachstán až Mongolsko klima je extrémně kontinentální a období vegetačního klidu zde panuje od září až do května klima je extrémně kontinentální a období vegetačního klidu zde panuje od září až do května kůň Przewalského, sup, sajga tatarská, rys karakal, svišť bobak kůň Przewalského, sup, sajga tatarská, rys karakal, svišť bobak kůňsajgaryssvišť kůňsajgaryssvišť

obr.č.6 Kůň Przewalského v národním parku Hustain Nuruu, Mongolsko.

e/ puszta Maďarsko Maďarsko antropogenně podmíněná step, kdy zde lidskou činností byly v průběhu dějin vykáceny stromy antropogenně podmíněná step, kdy zde lidskou činností byly v průběhu dějin vykáceny stromy drop velký drop velký drop

obr.č.7 Středoevropská puszta v oblasti Seewinkel, Burgenland, Rakousko.

2/ LESOSTEPI přechodný pás mezi stepmi a lesy mírného pásu přechodný pás mezi stepmi a lesy mírného pásu začínají se objevovat stromy začínají se objevovat stromy obr.č.8 Lesostep v pohoří Altaj.

Úkoly a otázky: Jak se jmenuje jediná step v České republice? Ukaž její polohu na mapě. Jak se jmenuje jediná step v České republice? Ukaž její polohu na mapě. Která původně stepní zvířata můžeš chovat jako domácí mazlíčky? Která původně stepní zvířata můžeš chovat jako domácí mazlíčky? Která ZOO se zasloužila o návrat koně Przewalského do volné přírody? Která ZOO se zasloužila o návrat koně Przewalského do volné přírody?

zpět obr.č.9 Rozmístění stepí na Zemi.

Zdroj informací a fotografií Obr. č.1: Le.Loup.Gris. Stipa lessingiana habitus.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.1: Le.Loup.Gris. Stipa lessingiana habitus.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.2: Petr Filippov. Bothriochloa ischaemum1.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.2: Petr Filippov. Bothriochloa ischaemum1.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.3: Le.Loup.Gris. Stipa capillata (hillside).jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.3: Le.Loup.Gris. Stipa capillata (hillside).jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.4: Wing-Chi Poon, colors adjusted by Kjetil r. Cumulus Clouds over Yellow Prairie2.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.4: Wing-Chi Poon, colors adjusted by Kjetil r. Cumulus Clouds over Yellow Prairie2.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.5: user:jlazarte. Tafidelvalle tucuman20.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.5: user:jlazarte. Tafidelvalle tucuman20.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.6: Aloxe. Cheval de Przewalski.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.6: Aloxe. Cheval de Przewalski.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:.

Zdroj informací a fotografií Obr. č.7: Corradox. Puszta Seewinkel.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.7: Corradox. Puszta Seewinkel.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.8: Vít Hněvkovský altaj steppe.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.8: Vít Hněvkovský altaj steppe.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.9: Carnby. Steppe world.png.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.9: Carnby. Steppe world.png.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:.