Čeština Dnes je úterý. Tuesday. Kde jsou kočky? cats Kočky jsou …. vlevo vpravo nahoře dole.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_019 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Stanislava Antropiusová Předmět.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Když jsem byl malý, říkali mi naši, choď na Lukášku a jez chytrou kaši, můžeš tak po celý den bavit se jen. Koukat na tabuli, sedět na židli, o přestávce.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
My family NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Jazyk anglický TEMA: My family ČÍSLO.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Angličtina 9.ročník TEMA: Advice ČÍSLO PROJEKTU:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Dnes je středa Wednesday
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Telephoning and Texting
GE - Vyšší kvalita výuky
Present simple and present continuous
GE - Vyšší kvalita výuky
VY_22_ INOVACE_27_ ANGLICKÝ JAZYK 5
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
Digitální učební materiál
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ANGLICKÝ JAZYK ČLOVĚČE, NEZLOB SE !
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Personal pronouns 1. Já 2. Ty (I)/vy (F) 3. On (m.)/ona (f.)/ono (to) (n.) 1. My 2. Vy 3. Oni (m.)/ony (f.)/ ona (n.)
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
LONDON´S BURNING - práce s textem
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
Transkript prezentace:

Čeština Dnes je úterý. Tuesday

Kde jsou kočky? cats Kočky jsou …. vlevo vpravo nahoře dole

Bariéra barrier slova words

Z domácích úkolů Která varianta je správná? Auto je tady. Auto je tadý.

From yesterday’s homework Věra is flying from Prague to London. What is she likely to say when you said: Věro, máte pas? Věro, máte jogurt? Věro, máte auto? Notice: Yes, I do. = use the verb form instead of the dummy “do”

Review Co je to? Slavný (famous) Pražský hrad Slavná Pražská hrad Slavné Pražské hrad Co je to? Katedrála svatého Víta Týnský chrám Katedrála svatého Mikuláše

Katedrála, řeka To je …… katedrála –n–nádherný katedrála –n–nádherné katedrála –n–nádherná katedrála To je Vltava. Je to ……. řeka! –s–slavný řeka –s–slavné řeka –s–slavná řeka

1. Staré město je …. a. krásná b. krásné c. krásný 2. Karlův most je … pěkná pěkné pěkný 3. Řeka Vltava je…. slavná slavné slavný Dialog prep

Pěkná a krásná Pěkný,, pěkné, pěkná: adjective (pretty) pěkn ě : adverb (prettily) Neil říká: Moje manželka je a.pěkný a krásný b.pěkné a krásné c.pěkná a krásná

Katedrála, řeka Co je to? To je Vltava. Je to ……. řeka! – čistý řeka (clean) – čisté řeka – čistá řeka

1.Co je to vlevo? Staré město Stará město Nové město Zahradní město Starý město 2. Co je to vpravo? To je Karlův most. Karlův most je … pěkná a nádherná pěkné a nádherné pěkný a nádherný Dialog prep

Město, auto, náměstí To je ………………. – krásný auto – krásná auto – krásné auto To je …………………… – starý náměstí – staré náměstí – stará náměstí To je …... (New Town, part of Prague) – Nový Město – Nové Město – Nová Město

Now for some info that I was hiding last time… Praha je tak pěkná. Město je tak pěkné. Hrad je tak pěkný. Ale…. Staroměstké náměstí je krásné. Staroměstská radnice je pěkná a krásná. Moje přítelkyně je pěkná a krásná. my girlfriend noun ending in í: neuter = use é for adjectives noun ending in e or ě: MOST LIKELY to be feminine = á for adj. Some nouns ending in e/ě are neuter and require -é (letiště je pěkné). You just need to know which one. Nouns ending in –ště is definitely neuter.

Comment on the items your classmates present as their own. pes zahrada (garden) židle (chair) dům (house) prasátko (piglet) By saying: Jé! Je …… (adjective of your choice) (it’s) beautiful, ugly… Beauty krásný, krásné, krásná pěkný, pěkné, pěkná nádherný, nádherné, nádherná roztomilý, roztomilé, roztomilá (cute) Ugly ošklivý, oškolivé, ošklivá Large velký, velké, velká (big) obrovský, obrovské, obrovská (gigantic) Small malý, malé, malá (small) mrňavý, mrňavé, mrňavá (miniscule)

Malý byt small apartment A landlord is showing you the apartment. Landlord: “Prosím…” (Here it is, please) You: “Hm. Byt je pěkný, ale trochu malý… X je Y (adjectives of smallness or non- existence)” Landlord: “Ale X je velmi kvalitní!” very of quality vana (tub) malá záchod (toilet) mrňavý ložnice (bedroom) není jídelný stůl (dining table) mikroskopický umyvadlo (wash-basin) malé gauč (couch) dřez (kitchen basin) Cultural note: What’s different from an American setting?

Dnes, zítra Dobrý den When do we use it? Hear the alternative for eve. The beginning of a children`s animation every evening: Večerníček (lit. evening newspaper) The beginning of a children`s animation every evening: Report your evening plan: Večer je ……… Choose whatever works: koncert party opera snídaně (breakfast) Observe the words on the website and guess what they mean: předevčírem včera dnes zítra pozítří svátek OBSERVE Večer can be used to report when something happens (like an adverb)

Vpravo je… Vlevo je… (choose from below) večer ráno

Dobrý den Dobr….. večer Dobr…… ráno. morning – Večer máme schůzi. – we have meeting – Přes den máme schůzi. During the day – Ráno máme schůzi. Observe Večer – in the evening Ráno – in the morning Přes den – during the day

We will go, we have a meeting, we don`t have time! Půjdeme We will set off/depart (=go) The subject is my (we) My máme schůzi. meeting My nemáme čas time You came to a professor’s office. It’s not his office hour, you want to find out if he has time for you. (recall mluvíte, jste, for YOU (vy)) Máme čas? Mám čas? Máte čas?

Dialog Neil: Kde je řeka? Není tady někde řeka? somewhere Věra: Vltava? Vltava je tamhle. Vlevo. N: A kde je ten slavný starý most? Karlův most. famous V: Tamhle vpravo. Půjdeme tam zítra. there Dnes nemáme čas. Večer máme schůzi.

Slovní zásoba – vocab to master Kde je řeka Vltava? Ten slavný starý most. – that famous old bridge Půjdeme tam zítra. Time expressions: Dnes (today) zítra (tomorrow) večer (in the evening) Máme schůzi. We have (a) meeting Nemáme čas. We don`t have time.

The verb být “to be” and personal pronouns: (I) am V. B. (Já) jsem Věra Benešová. Are (you) V. B.? (to one person) (Vy) jste Věra Benešová? Are (you (pl)) Mr. Parker and Mrs. Parker? (Vy) jste pan Parker a paní Parkerová? P a P?

The verb “to be” and personal pronouns We are friends …. kamarádi! Jsem je jste jsme Recall “(my) máme schůzi” We are the Parkers (My) jsme Parkerovi. Note the similarity -me

The verb “to be” and personal pronouns Vy to one person: the relationship to the person is distant or respectful Ty (you): the relationship to this person is close or intimate (family, close friends, adult to child/pets) Neil talking to a baby. Vy jste holka nebo kluk? Já jsem holka nebo kluk? Ty jsi holka nebo kluk? girl or boy

Greetings to two types of people: vy and ty and verb forms Vy (distant, official) Dobrý den! Na shledanou! (Good bye) Vy jste V. B.? Observe the differences Máte kufr? Mluvíte česky? Rozumíte? Ty (equal status, kids, pets) Ahoj/Nazdar/Čau Ahoj/Čau! (Bye) Ty jsi Věra? Máš kufr? Mluvíš česky? Rozumíš?