SIPVZ 0281P2005 Výuka studentů v odborných předmětech pomocí prezentačních, grafických a databázových programů zpracovatel: ing. Svobodová Jana Quitta Petr Integrovaná střední škola stavební a Učiliště Jihlava
Téma 1.1 – vytvoření výukového obsahu nebo výukového materiálu Rozsah působnost regionální Okruh C – využití ICT na středních a vyšších odborných školách Cílová skupina žáci a studenti Realizace projektu projekt jednoletý – Výše poskytnuté dotace Kč
Úkol: Zpracovat probíranou látku a nové informace z oboru stavebnictví srozumitelně a studentům zatraktivnit způsob vyučování.
Řešení - nové informace ve výuce doplní standardní učební plán a studenti si důležité informace lépe zapamatují, a díky obrazovým vjemům, si lépe dokáží některé technické detaily a technologie představit - použili jsme prezentační program Power – Point, je jednoduše přenositelný, snadno dostupný. Jeho tvorbu i používání, po krátkém zaškolení, zvládne většina pedagogů i studentů - při používání ve výuce je nutný notebook a dataprojektor nebo lze využívat učebnu výpočetní techniky s instalací softwaru MasterEye
Software MasterEye - jeho základním úkolem je umožnit učiteli komunikaci s jednotlivými počítačovými pracovišti, kontrolovat práci studentů,případně i jednotlivé práce přímo opravovat nebo doplňovat - další zajímavou součástí je možnost sbírat a ukládat jednotlivé zpracované práce v elektronické podobě
- velmi jsme ocenili schopnost tohoto softwaru kopírovat celou obrazovku pro tvorbu jednoduchých návodů při další práci s jinými počítačovými programy - jednotlivá „fota“ obrazovek jsou v málo objemných formátech / jpg /, lehce dále přenositelná a dobře se upravují /příklad výsledného obrázku z úvodu do práce v programu ArchiCad/
Pohled na implicitně nastavená okna nástrojů Nástrojová lišta Okno 3D Nástrojová paletka Projektový /absolutní/ počátek Souřadnicová paletka Řídící paletka Okno půdorysu 2D
-software MasterPointer a MasterPlanit, které jsou součástí MasterEye umožní do obrazu přímo vkreslovat šipky, odkazy, dobře lze využít různé zvýrazňovače textu / užitečné pokud používáme texty stažené nebo scanované / - software má i další možnosti například chat učitele s jednotlivými studenty, zapínání a vypínání všech závislých studentských počítačů z učitelského počítače, zablokování přístupu na internet…
Zhodnocení - ve stavebnictví se setkáváme s velkým množstvím nových informací,které musíme rychle studentům předložit ve srozumitelné formě - prezentace,které jsme zatím vytvořili používáme při běžné výuce a studenti je vnímají pozitivně.Ovšem vždy se předpokládá doplnění výkladu učitelem,jen tak se dosáhne plnohodnotného výkladu. - přijímání informací obrazem je v technické škole a později v stavební praxi nezbytnou nutností a toto je jedna z možností jak studenty na tuto realitu připravit.
Realizátor projektu Integrovaná střední škola stavební a Učiliště Žižkova Jihlava web: IČ: telefon