1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pilot G/GP Tvorba a ověřování pilotních ŠVP ve vybraných gymnáziích.
Advertisements

Předškolní vzdělávání v podmínkách současné mateřské školy Doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D. PdF UP Olomouc.
Rozvoj a zdokonalení integrovaného diagnostického, informačního a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání Priorita 3 Rozvoj celoživotního.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/3.2.04/ Název projektu:Inovace do praxe Název a číslo globálního grantu:Podpora nabídky dalšího vzdělávání v.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Individuálně, ale společně a jinak
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Komplexní systém hodnocení
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
Komplexní systém hodnocení
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Příspěvek na konferenci
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
RKC.
Gymnasium Jižní Město Praha
Pedagogika školního sportu
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Centralizované rozvojové projekty 2017
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Šablony I a jejich realizace
Profesionalizace sociální práce v ČR
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Transkript prezentace:

1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP

2 Typ projektu: Individuální projekt národní Specifický cíl 4: Rozvoj vzdělanostní společnosti Prioritní osa 4a: Systémový rámec celoživotního učení (cíl Konvergence) Oblast podpory 4.1: Systémový rámec počátečního vzdělávání

3 Národní institut pro další vzdělávání - RNDr. Vlasta Benešová - Mgr. Marie Effenberková - Ing., Mgr. Romana Klimentová

4 Metodická podpora a odborná pomoc středním odborným školám při tvorbě ŠVP, včetně aplikace inovativních metod a forem práce při implementaci RVP do ŠVP Soulad s principy kurikulární reformy Motivace k tvůrčímu přístupu

5 Návaznost projektu Koordinátor S 1 na realizovaný NP Koordinátor (pro ZV) Podpora spolupráce pedagogických týmů pilotních škol a ostatních škol

6 Vedoucí pracovníci středních odborných škol Koordinátoři tvorby ŠVP v středních odborných školách

7 Globální cíl: Rozvoj a zkvalitňování počátečního vzdělávání s důrazem na zlepšení klíčových kompetencí absolventů pro zvýšení uplatnitelnosti na trhu práce a zvýšení jejich motivace k dalšímu vzdělávání.

8 Specifické cíle: Zvýšení kvality počátečního vzdělávání. Zlepšení kompetencí středoškolských pedagogických pracovníků škol.

9 Dílčí cíle: - Připravit vedoucí pracovníky a koordinátory středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP. - Vytvořit systém, který bude motivovat a efektivně podporovat učitele při realizaci kurikulární reformy. - Podpořit sdílení zkušeností a aktivní spolupráci mezi pilotními školami, koordinátory, učiteli, sociálními partnery a rodiči.

10 - Pracovní jednodenní setkání školitelů (ve spolupráci s NÚOV) - Proškolení vedoucích pracovníků a koordinátorů v rozsahu 2 x 2 dny (32 hodin) - Konference k projektu

Počet setkání: 5 (proškoleno 100 osob) Seznámení s: - realizačním týmem projektu - cíli a záměry projektu - RVP pro obory vzdělání - metodikou tvorby, východisky pro tvorbu, strukturou a postupem tvorby ŠVP - realizací klíčových kompetencí a aplikací průřezových témat - motivace a upozornění na možná úskalí - diskuze

12 - v ČR 1429 SŠ, gymnázia 376, ostatní skupin ve všech krajích ČR včetně Prahy - Rozsah: 32 hodin (2 x 2 dny) - Výstup: proškoleno 700 vedoucích pracovníků a koordinátorů ŠVP

Kurikulární reforma – RVP, ŠVP - Manžerské dovednosti, týmová spolupráce - Východiska pro tvorbu ŠVP, sociální partneři - Struktura ŠVP, postup zpracování - Modulární konstrukce školního kurikula - Výsledky vzdělávání a strategie výuky - Očekávané výstupy - Rozpracování obsahu vzdělávání - Inovativní metody a formy práce

14 - Představení realizačního týmu a partnerů projektu, tendence v současném vzdělávání (MŠMT, NÚOV, VÚP), postup a fáze přípravy dalších RVP pro obory vzdělání - Diskuze k současnému stavu přípravy a tvorby ŠVP v středním školství - Hodnocení projektu jako celku z pohledu realizátorů i účastníků a z pohledu splnění cílů a výstupů - Hodnocení spolupráce s partnery - Udržitelnost projektu

15 - MŠMT, odbor 23 - NIDV, NÚOV - pi lotní střední odborné školy

16 - Koordinátor - Pilot S, Kurikulum S, Kvalita 1 - UNIV, VIP Kariéra

17 Přenos informací z pilotních škol a realizovaných systémových projektů do ostatních středních odborných škol Využití profesních kompetencí koordinátorů Změna kvality výuky, změna metod a forem práce

18 - jednotně informovaní vedoucí pracovníci SOŠ a SOU (cca 700 osob) - proškolení a připravení koordinátoři (cca 1800 osob) - nové přístupy a metody výuky související se zaváděním ŠVP a potřebami trhu práce

19 20 mil. Kč doba realizace 9 měsíců (11/2008-7/2009)

20 Mgr. Dana Forýtková, lektorka ŠVP ZV, ŠVP SŠ Z mého pohledu je tento projekt velice potřebný. Koordinátor je ten, kdo by měl motivovat své kolegy při přípravě na změny, pomáhat v objasnění problematiky tvorby ŠVP pro jednotlivé obory, umět přesně formulovat základní pojmy, pracovat s kolektivem na rozvoji KK studentů,.... Pokud nebude koordinátorům nabídnuto vzdělávání a oni se budou sami muset orientovat v dané problematice tvorby, pak se domnívám, že většina SŠ sice vytvoří svoje ŠVP pro dané obory, ale jejich obsah a následné naplňování bude pouze formální. Co hlavně chybí z mého pohledu učitele SŠ a lektora, v čem je třeba dobře proškolit koordinátory: - metody a formy práce, - rozvoj KK a jejich hodnocení - pochopení a zařazení PT

21 Ing. Petr Hajný, ředitel pilotní SŠ hotelové a služeb Kroměříž Projekt je potřebný zvláště pro školy, které se doposud nezapojily do tvorby ŠVP. Projekt je potřebný i pro školy, které své ŠVP již začaly tvořit, neboť je předpoklad, že se u nich vyskytnou realizační problémy, které mohou odstranit právě na základě vámi nabízeného vzdělávání. Projekt může napomoci implementovat RVP do ŠVP, může pomoci v řídící práci vedoucích pracovníků a koordinátorů a tím následně i realizačním týmům při tvorbě ŠVP včetně vazeb na sociální partnery a možnosti škol.

22 Průměrný učitel vypráví. Dobrý učitel vysvětluje. Výborný učitel ukazuje. Nejlepší učitel inspiruje. W. A. Ward