Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3577 - VY_32_Inovace_11.1.17.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
Advertisements

SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
zpracovaný v rámci projektu EU
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
VY_32_INOVACE_Slo_I_07 Vzduch, kyslík ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
Metody oddělování složek směsi. Krystalizace Krystalizací se oddělují složky směsí na základě jejich rozdílné rozpustnosti. Látka méně rozpustná vykrystalizuje.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Voda (opakování) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_08_FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ RYCHLOST CHEMICKÉ REAKCE TÉMA: FAKTORY.
Směsi – opakování základních znalostí Autor: Mgr. Studená Iveta Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Látky, tělesa, směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Třídění směsí © Aneta Krhovská příloha č. 10. pěna aerosol emulze pěna suspenze.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Molekulová fyzika 4. prezentace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Směsi – výklad jistě existuje spousta učebnic a publikací věnujících se problematice směsi a chemie vůbec, já bych však nezapomínal na sice starší, ale.
Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK CHEMICKÝCH SMĚSÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiří Hajn Dělení směsí Chemie – 8. ročník
Změny skupenství látky
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 1. Co je nejmenší?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Předtest – vlastnosti látek
2.1 Většina látek jsou směsi
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Směsi stejnorodé se oddělují krystalizací nebo destilací
Směsi.
VY 52 Inovace 37.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Směsi Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o.p.s AUTOR: Bc. Vladimíra Benediktová NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_FYZIKA_LÁTKY TÉMA: LÁTKY ČÍSLO PROJEKTU:
Autor: Stejskalová Hana
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
zpracovaný v rámci projektu
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
Název: VY_32_INOVACE_CH_8A_15G
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Atomy a molekuly Z čeho jsou složeny látky?
Člověk a jeho svět 3. ročník
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Co nás obklopuje?.
Mgr. Jana Schmidtmayerová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
je obsažena ve vzduchu, není vidět
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Molekulová fyzika 4. prezentace.
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_ Anotace: žáci se seznámí s pojmem „směs“, rozlišují směsi stejno- a různorodé

Směsi definice rozdělení příklady

Co je směs … SMĚS je látka složená alespoň ze dvou chemicky čistých látek Vymyslete příklady … Jednotlivé látky ve směsi nazýváme SLOŽKY SMĚSI Složky směsi mohou ale nemusí být vidět

Z nabízených možností vybírej směsi destilovaná voda voda se šťávou krev sůl vzduch zlato žula polévka s nudlemi grilovací koření skořice kyslík

Rozdělení směsí Jestliže složky směsi nemůžeme pozorovat (ani v mikroskopu) Můžeme říci, že se jedna složka rozpouští ve druhé Potom je to SMĚS STEJNORODÁ (HOMOGENNÍ) Vymyslete příklady …

Směs stejnorodá je ROZTOK Stejnorodá směs = roztok Roztoky – plynné, kapalné, pevné Vymyslete příklady …

Rozdělení směsí Jestliže složky směsi můžeme pozorovat (okem, lupou či mikroskopem) Složky se vzájemně nerozpouští Potom je to SMĚS RŮZNORODÁ (HETEROGENNÍ) Vymyslete příklady …

Rozdělení směsí SMĚS STEJNORODÁ (HOMOGENNÍ), roztok - složky nemůžeme pozorovat SMĚS RŮZNORODÁ (HETEROGENNÍ) - složky můžeme pozorovat

stejnorodé různorodé Zařazuj směsi stejno- a různorodé čaj s cukrem polévka s nudlemi krevvzduch nálev na okurky voda se šťávou voda s olejem bahno ve vodě

kapalnépevné Roztoky dle skupenství voda se šťávou plynné sklo vzduch čaj bronz acetylen a kyslík na sváření

Typy různorodých směsí SUSPENZE EMULZE AEROSOL PĚNA - pevná látka v kapalině - kapalina v kapalině - pevné nebo kapalné látky v plynu pevné (dým), kapalné (mlha) - plyn uzavřený v kapalině Vymyslete příklady …

A pustíme si testík OPAKOVÁNÍ SMĚSÍ