Protierozní ochrana 1. cvičení Téma: Úvod, rozdání zadání 143YPEO ZS 2015/2016 2 + 3; z,zk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Advertisements

Větrná eroze Vzniká mechanickou činností větru: rozrušuje půdní povrch odnáší uvolněné půdní částice ukládá je na jiných místech (při poklesu energie vzdušného.
Ing. Jan Bartoš Listopad 2010 Hodnocení smluv o poskytování služeb Liberecké informatické fórum.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Hodnocení bakalářské práce. Formální náležitosti BP odevzdat ve 2 vyhotoveních a v elektronické podobě (PDF) Dodržet termín odevzdání Hodnotí vedoucí.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
2. cvičení z KIV/ZI Webnet. Náplň cvičení Univerzitní www stránky Portál a STAG Webmail Koleje, menzy a knihovna Diskový prostor.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Úvod do speciální pedagogiky Mgr. Dana Brožová.  katedra SP, Poříčí 9 (1. patro, dveře č.104)  konzultační hodiny: úterý 14,30 – 15,30 hodin čtvrtek8.
Protierozní ochrana 13. cvičení Téma: Protierozní opatření – dimenzování prvků PEO 143YPEO ZS 2015/ ; z,zk.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Protierozní ochrana 2. cvičení Téma: Protierozní ochrana 2. cvičení Téma: Analýza území - morfologie terénu, odtokové dráhy 143YPEO ZS 2015/ ;
©Ing. Václav Opatrný. V úvodních hodinách elektrotechniky jsou žáci seznamováni s veličinami, které popisují známý fyzikální svět, získávají představu.
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník 2016/17. Základní informace – záložka „studentům“ 1.Studijní řády a.
Protierozní ochrana 2. cvičení Téma: Analýza území - morfologie terénu, odtokové dráhy 143YPEO ZS 2016/ ; z,zk.
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Pedagogická psychologie
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Základy automatického řízení 1
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
První informativní setkání
Protierozní ochrana 1. cvičení Téma: Úvod, rozdání zadání
Doporučený vzor individuální prezentace
Biologie - pokyny ke zkoušce
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Průběh výuky předmětu Fyzika
Způsoby zápisu algoritmů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Logistika a Supply Chain Management
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
PB071 – Programování v jazyce C
Organizace a požadavky
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Z0076 Meteorologie a klimatologie
MINIMATURITY
Fakulty elektrotechnické Západočeské univerzity
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Novinky v Záznamníku učitele
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Z0026 FYZICKÁ GEOGRAFIE Semestr: podzim 2013.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Zpráva o uplatňování územního plánu
Maturity 2017/2018 listopad 2017 L. Jíša.
Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Portál naměřených dat 13. – , Říčany u Prahy Josef Mádlo.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Vytváření podmínek pro podporu populací vranky obecné (Cottus gobio) v EVL Krkonoše Přednášející : Jiří KŘESINA.
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
Kapitola 3 Hospodaření organizací
Úvodní přednáška pro 1. ročník
SAMOSTATNÉ ODBORNÉ PRÁCE Národní ústav pro vzdělávání
Řízené mapové listy (GIS3)
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Transkript prezentace:

Protierozní ochrana 1. cvičení Téma: Úvod, rozdání zadání 143YPEO ZS 2015/ ; z,zk

Devátý Jan, Ing. Laburda Tomáš, Ing. Neumann Martin, Ing. Kontakt: Místnost B670 Konzultační hodiny: Čt 10:00-11:30 Webové stránky předmětu: Sekce Pro studenty / online přednášky a cvičení / YPEO Vedoucí cvičení

Náplň předmětu Ucelený projekt: Detailní řešení erozní ohroženosti pozemků a návrh TPEO Výklad a návod k řešení během 18 výukových hodin Podmínky předmětu: účast na cvičeních je povinná (povoleny 2 absence) nesamostatné vypracování projektu  opětovné zapsání předmětu odevzdané projekty budou vráceny po skončení zkouškového období Podmínky pro udělení zápočtu: (o zápočtu rozhoduje vedoucí cvičení) účast na cvičeních a průběžné plnění zadání splnění 2 testů v průběhu semestru (bodové zvýhodnění u zkoušky) odevzdání projektu v požadované formě nejpozději do kontrola v polovině a na konci semestru (bodové zvýhodnění u zkoušky) bodové hodnocení předmětu: získání zápočtu – min. 25 bodů splnění zkoušky – min. 60 bodů Zkouška: z látky vyložené v rámci přednášek zkouška možná jen po udělení zápočtu – odevzdání projektu v požadované formě (výjimka předtermín – zápočet do týdne) neúčast na zapsané zkoušce bez omluvy = propadnutí termínu Obecné pokyny pro průběh cvičení

Požadavky na formální podobu závěrečné zprávy Zpráva bude obsahovat titulní stranu s názvem práce a jménem zpracovatele. Zpráva bude logicky členěna do kapitol a podkapitol odpovídajících jednotlivým způsobům návrhu a posouzení řešení (stávajícího stavu). Struktura textu bude sledovat běžný styl technického textu: popis problému – návrh řešení - posouzení navrhovaného řešení. Text bude psán celými větami, odpovídajícím jazykem a bude členěn do odstavců. Formátování textu bude odpovídat jeho logickému členění a bude použito číslování kapitol alespoň první úrovně. Stávající stav a navrhovaná řešení budou vhodně ilustrována obrázky, mapami, schématy a případně výkresy tak, aby byly jasně definována podoba a dimenze řešené situace a navrhovaného řešení. Posouzení navrhovaných řešení bude doprovázeno popisem použitých metod, výčtem vstupních hodnot, uvedením klíčových vzorců a zdrojů použitých dat (hodnot). Výsledné posuzované vlastnosti navrhovaného řešení budou dostatečně jasně uvedeny a porovnány s vlastnostmi požadovanými danými kritérii (technické normy, metodiky …). Výkresy technických návrhů budou obsahovat všechny potřebné náležitosti: rozpisku, kóty rozměrů potřebných pro jednoznačnou interpretaci, legendu pokud je nutná pro plné pochopení obsahu Mapy uvedené ve zprávě budou obsahovat všechny potřebné náležitosti: měřítko, jméno řešitele, legendu nutnou pro rozklíčování obsahu. Pokud budou při tvorbě mapy využita data, která nebyla poskytnuta vyučujícími, tak bude uveden zdroj dat. Mapy uvedené ve zprávě budou obsahovat požadované informace a nebudou obsahovat informace, které by byly zbytečné pro ilustraci daného problému a zhoršovaly by čitelnost mapy. Zpracovatel mapy se bude snažit o maximální čitelnost a srozumitelnost – optimální využití prostoru pro obsahovou část mapy, odpovídající měřítko, vhodné symboly, vhodné barevné škály pro rozsah zobrazovaných hodnot apod.

Harmonogram cvičení

Výklad a vlastní zápisky ze cvičení. Další podklady na webu katedry: Situace 1:8000 (výřez ze ZM 1:10.000) ve formátu pdf (A3) – vytisknout a udělat kopie. Číslo zadání přidělí vedoucí cvičení. Prezentace k výkladu na cvičení Pomocné tabulky a grafy Zadání a podklady Doporučená literatura: DOSTÁL, T. - VÁŠKA, J. - VRÁNA, K. - KLIK, A., 1996: Vodní eroze. Praha. HOLÝ, M., 1994: Eroze a životní prostředí, Vydavatelství ČVUT v Praze. JANEČEK, M. a kol., 2002: DOPORUČENÝ STANDARD TECHNICKÝ (DOST). Skupina: protierozní stavby. Aplikace USLE pro výpočet průměrné dlouhodobé ztráty půdy vodní erozí. ČKAIT Praha. JANEČEK, M. a kol., 2012: Ochrana zemědělské půdy před erozí, Nakl. ISV Praha. VÁŠKA, J. a kol., 2000: Hydromeliorace, TK 16 – ČKAIT, Praha. VRÁNA, K. a kol., 1998: Krajinné inženýrství, TK 13 – ČKAIT, Praha.

Další zdroje informací Webové portály, mapové služby - - mapový portál ČÚZKhttp://geoportal.cuzk.cz/ - - mapový portál veřejné správy ČRhttp://geoportal.cenia.cz/ - -mapový portál VÚMOP

Poškozování zemědělské půdy (on-site effects) Proč nám vadí eroze? Je to přece přirozený proces.

Eroze náspu komunikace Proč nám vadí eroze? Je to přece přirozený proces. Odnos půdy z pozemku (off-site effects)

Ukládání sedimentu a snižování zásobního objemu (VN Pastviny) Znečištění nádrže Proč nám vadí eroze? Je to přece přirozený proces.

Chceme-li účinně bránit vodní erozi, musíme znát faktory, které její vznik a působení ovlivňují: -delimitace území (lesy, TTP, orná) a delimitace kultur -morfologie území, zejména na zemědělských pozemcích (přímé / kovergentní / divergentní svahy, dlouhé / krátké odtokové dráhy, malý / velký sklon území) -tvar, velikost, rozdělení a situování pozemku, existující liniové prvky (cestní síť, příkopy, meze) -typy půd z hlediska náchylnosti k erozi -způsob hospodaření, druhy plodin, osevní postupy Jak zrychlené erozi zabránit?

Děkuji vám za pozornost