ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02B_09 Amerika – Jižní (Andské státy) TEMA:Mimoevropské.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
nejvyšší vodopády na světě obrovští hadi,jaguáři, pásovci
Advertisements

Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy
Téma hodiny: Peru – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Jižní Amerika.
VY_52_INOVACE_03/2/5_ZEMĚPIS
IDENTIFIKÁTOR MATERÍÁLU: EU –
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy2
Brazílie a její sousedé
ANDSKÉ STÁTY Charakteristika: Oblast kolem rovníku
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Zemědělství Jižní Ameriky
Téma hodiny: Ekvádor – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Mexiko Obr. 1 – Mapa Mexika
ANDSKÉ STÁTY HOSPODÁŘSTVÍ A STÁTY.
Zdeněk Bergman, G Teplice
Jižní Amerika - povrch Autor: Mgr. Marian Solčanský
Matěj Špikla 7.C.  Rozloha: km  Prezidet: Ávaro Uribe Vélez  Územní uspořádání: 32 departamentů (je jednotka administrativního a samosprávného.
CHILE. Přímořský stát, jihozápad Jižní Ameriky Hlavní město: Santiago de Chile Rozloha : km² Počet obyvatel: Jazyk: španělština Ostrovy:
podle podobných přírodních podmínek rozdělujeme státy Jižní Ameriky do 3 oblastí: – andské země – horské lesy, výrazná výšková členitost – laplatské země.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_02_TVORBA MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_03_OBSAH MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
Jihoamerické státy Peru Chile Bolívie.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02C_20 NUTS 2 – Moravskoslezsko TEMA:Česká.
AMERIKA Ekvádor, Peru, Chile. Ekvádor krajina je velmi různorodá – dá se rozdělit do 3 částí, které se od sebe liší klimatem, biotypem, zvyky,… 1.Pobřežní.
Jiří Korec Sexta 2008/2009. VENEZUELA Hlavní město: Caracas Rozloha: km² Nejvyšší bod: Pico Bolivar- 5007m.n.m Počet obyvatel: Hustota.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02C_15_NUTS 2 - Praha TEMA:Česká republika.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_04_Z7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Jižní Amerika- test Základní škola Libina, příspěvková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jan Pravda NÁZEV: VY_32_INOVACE_02C_03_ Vodstvo České republiky TEMA:Česká republika.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02C_18_NUTS 2 – Jihovýchod TEMA:Česká republika.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02B_10 Amerika – Jižní (Brazílie, Argentina)
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Maďarsko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Jezero Titicaca VY_32_INOVACE_14_38
Vzdělávací materiál: Andské země Operační systém:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Polsko Autor: Mgr. Marta Samlerová Název.
Název DUM: VY_32_INOVACE_X_3_11_Ústecký_kraj
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Střední Amerika AUTOR: Mgr. Aleš Skála
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Austrálie a Oceánie - hospodářství
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Severní Evropa AUTOR: Mgr. Aleš Skála
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
RUMUNSKO BULHARSKO SRBSKO MAKEDONIE.
Jižní Amerika Andské státy
Téma hodiny: Bolívie – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Seznámení se s jihoamerickým.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Bolívie
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02B_09 Amerika – Jižní (Andské státy) TEMA:Mimoevropské regiony ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:23/6/2013

ANOTACE Škola: Gymnázium Chomutov, Mostecká 3000, Výstup: Powerpointová prezentace Obor: Zeměpis/Geografie Využití: Výuka zeměpisu / geografie Pomůcky: PC, tabule, atlas Materiál je určen jako doplnění slovního seznámení se s učivem. V některých částech je formou animací vizualizována probíraná látka, studenti také musejí hledat v atlase a společně s pedagogem. Do prezentace můžou studenti odpovědi vpisovat. Do výkladu jsou vloženy kontrolní otázky (červeně) k tématu pro zpětnou vazbu učitele. Žáci pracují podle pokynů v prezentaci. Digitálním perem / fixem zapisují odpovědi na interaktivní tabuli a poté si je kontrolují se správným řešením. Žáci se tak aktivně podílejí na tvorbě zápisu do sešitu. Materiál je určen k interaktivní výuce.

ANDSKÉ STÁTY 1.Kolumbie 2.Ekvádor 3.Bolívie 4.Peru 5.Chile

Přírodní podmínky Pásmo Kordiler / And - - společný rys Nazca a Jihoamerická deska / SUBDUKCE Nej vrchol – Aconcagua m(Argentina) Atacamaský příkop – 7300m, tektonická aktivita – endogenní procesy Podobně jako v USA dvě pásma And – V a Z Chimborazo, Cotopaxi, Nevada de Huascarán 3 pásma – pobřežní nížina (Costa) – různé geobiomy,Andy a prales Pramenná oblast Amazonky, Orinoco Nejvýšše položené splavné jezero – Titicaca – 3800m Slané j. Poopo

Přírodní podmínky Pramenná oblast Amazonky, Orinoco Nejvýšše položené splavné jezero – Titicaca – 3800m Slané j. Poopo Horká země (tierra caliente) do výšky 800 m n. m °C. Mírná země (tierra templada) do 1700 m n. m. 17 °C - 23 °C Chladnou zemi (tierra fría) do 2500 m n. m. 17 °C Studená země (tierra helada) do 4500 m.n.m Zasněžená země ( tierra nevada) sníh, ledovce Makroklimatičtí činitelé Peruánský proud – mm srážky Jih Chile – ledovce 1

Obyvatelstvo Indiánské státy nej % původního obyv. Říše Inků /14-15 st. Nej – na tu dobu vyspělost Indiáni + mestici - 2/3 populace, negroidní r. Špatné demografické údaje – nízká střed.d.ž., vysoký Pp Jazyky španělština, kečua, aymarština…. 90% katolíci, animistická n. Nerovnoměrné rozmístění – přír. podm.

Hospodářství Zemědělství >1/3 EAO Intenzivní zavlažování skot, prasata, ovce, lamy, alpaky - vlna, drůbež kukuřice, rýže, ječmen, brambory, maniok, sója, banány, citrusy, káva, c. třtina, ananas, KOKA Malé farmy – bohatí farmáři Eroze půdy v Andách Rybolov – Peru/El-Niňo?, Ekvádor – garnáti Těžba dřeva

Hospodářství Průmysl Těžební – zlato, ropa, zemní p., Cu, Ag, Fe, Sn, …export Energetický – hydro – většina Hutnictví Petrochemie – Kolumbie Potravin. – rybí moučka, konzerv. Významný - CR - Kde? Malá diverzifikace

Opakování 1. Vysvětli vznik povrchu andských států 2. Jaké jsou hlavní 3 geobiomy 3. Charakterizuj Amazonku 4. Specifikuj klima oblasti 5. Jaké jsou typické rysy obyvatelstva 6. Jaké jsou hlavní komodity zemědělství 7. Podle atlasu vyhledej a doplň ner.suroviny 8. Charakterizuj průmysl

Opakování 1. Vysvětli vznik povrchu andských států Nazca a Jihoamerická deska / SUBDUKCE,tektonická aktivita – endogenní procesy… 2. Jaké jsou hlavní 3 geobiomy pobřežní nížina (Costa), velehory a prales 3. Specifikuj klima oblasti Horká země (tierra caliente) do výšky 800 m n. m °C. Mírná země (tierra templada) do 1700 m n. m. 17 °C - 23 °C Chladnou zemi (tierra fría) do 2500 m n. m. 17 °C Studená země (tierra helada) do 4500 m.n.m Zasněžená země ( tierra nevada) sníh, ledovce 4. Jaké jsou typické rysy obyvatelstva Indiánské státy nej % původního obyv., Říše Inků /14-15 st. Nej – na tu dobu vyspělost Indiáni + mestici - 2/3 populace, negroidní r., Špatné demografické údaje – nízká střed.d.ž., vysoký Pp 5. Jaké jsou hlavní komodity zemědělství skot, prasata, ovce, lamy, alpaky - vlna, drůbež kukuřice, rýže, ječmen, brambory, maniok, sója, banány, citrusy, káva, c. třtina, ananas, KOKA 6. Podle atlasu vyhledej a doplň ner.suroviny zlato, ropa, zemní p., Cu, Ag, Fe, Sn 7. Charakterizuj průmysl Těžební,Energetický – hydro – většina,Hutnictví, Petrochemie – Kolumbie, Potravin. – rybí moučka, konzerv,Významný - CR, Malá diverzifikace

CITACE Slide 3: Mapa Jižní Ameriky. HANS URIAN. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 5: Bolivijské Antiplano. PHIL WHITEHOUSE. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Slide 6: Peruánský proud- NEUVEDEN. wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: