Recovery, the Individual & Community: St Mungo’s Recovery College as a Case Study Leila Persaud Zotavení, jedinec a komunita: Případová studie – Škola.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Advertisements

Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_ 007 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr.Stanislava Antropiusová.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
The world of work Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-12-Zaměstnání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-1.PT-06-Rodina a přátelé Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Avoid common mistakes III. Číslo vzdělávacího materiálu: AJ Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Relative clauses Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum vytvoření25.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Mezilidské vztahy (interpersonal relationships) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Shane Paul Hertnon Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_KOMUNIKACNI_SITUACE_20.
Driving around the USA Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
GE - Vyšší kvalita výuky
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Rodina (Family) B1 Tematická oblast
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Zaměstnávání osob se zdravotním postižením Bakalářská práce Tereza Veselá Personální management v průmyslových podnicích Masarykův ústav vyšších studií.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Společnost (Society) B2
Název vzdělávacího materiálu
Digitální učební materiál
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Název vzdělávacího materiálu
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Inovativní řešení Microsoft pro školství
Živá fáze.
Autor: Mgr. Kateřina Suková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Recovery, the Individual & Community: St Mungo’s Recovery College as a Case Study Leila Persaud Zotavení, jedinec a komunita: Případová studie – Škola zotavení St Mungo

Some Definitions The Individual’s Need for Community The Situation for Individuals on their Recovery Journey St Mungo’s The Development of the Recovery College How the Recovery College Works Ways in which the Recovery College Embeds A Sense of Community Některé pojmy Potřeba jedince být součást komunity Situace jedinců na cestě k zotavení St Mungo Rozvoj školy zotavení Jak funguje škola zotavení Cesty zavedení komunity ve škole zotavení

Why Recovery College Works from a Community Perspective How Students Describe the Sense of Community Supporting Individuals to Develop Community Engagement Skills Creating a Sense of Community in an Organisation Benefits for the Organisation Proč škola zotavení funguje na komunitním principu Jak studenti popisují komunitu Podpora jedinců rozvíjet komunitní angažovanost Budování komunity v organizaci Výhody pro organizaci

The Recovery Model ●Patient as expert ●Professional as facilitator ●Structure as flat/level ●A necessary belief in the potential of the individual for full and complete recovery Model zotavení ●Pacient je v roli experta ●Odborník je facilitátor ●Horizontální struktura ●Nezbytná důvěra ve schopnosti jedince dosáhnout plného zotavení

Definition of Recovery …a move towards a state of wellbeing Definice zotavení...krok k dosažení pocitu (duševní) pohody

Self (já)

Self (já) Family (rodina)

Self (já) Family (rodina) Relatives (příbuzní)

Self (já) Family (rodina) Relatives (příbuzní) Friends (kamarádi)

Neighbours & Associates (sousedé a spolupracovníci)

Self (já) Family (rodina) Relatives (příbuzní) Friends (kamarádi) Neighbours & Associates Acquaintances (sousedé a spolupracovníci) (známí)

Self (já) Family (rodina) Relatives (příbuzní) Friends (kamarádi) Neighbours & Associates Acquaintances Person X (sousedé a spolupracovníci) (známí) (osoba X)

Self (já) Family (rodina) Relatives (příbuzní) Friends (kamarádi) Neighbours & Associates Person X (sousedé a spolupracovníci) (osoba X)

Self (já) Family (rodina) Relatives (příbuzní) Friends (kamarádi) Neighbours & Associates Acquaintances Person X (osoba X)

Self (já) Family (rodina) Relatives (příbuzní) Person X (osoba X)

Self (já) Family (rodina) Neighbours & Associates Acquaintances Person X (osoba X)

Self (já) Family Relatives Friends Neighbours & Associates Acquaintances Person X (osoba X)

The need for a sense of community is of extreme importance The absence of a sense of community is highly significant Potřeba patřít do komunity je velmi důležitá Nepřítomnost komunity je zásadní

Principles of the Recovery College’s Operation Inclusive Relaxed Flat Structure Responsive Principy fungování školy zotavení Inkluzivní Relaxační Horizontální struktura Vnímavý

Inclusive The college is open to all (Škola je otevřená všem) There are no entrance requirements for courses (Neexistují přijímací podmínky do kurzů) There are no assessments (Nehodotí se) Classes are free (Kurzy jsou bezplatné) People can come from any area (Ucházejí se lidé z libovolného oboru) People can attend classes if they are still dependent on drugs or alcohol (Lidé se můžou zůčastnit kurzů i když jsou ještě závislí na drogách a na alkoholu)

Recovery College Constitution We are all people first; let’s celebrate our differences and focus on our strengths No one likes to be hurt or humiliated so let’s respect each other In discussion and debate, we can challenge the opinion but not the person We will learn together and share together Let’s leave our worries at the door, be friendly, positive and welcoming To celebrate our differences and feel safe we will not be discriminatory and will avoid racist, sexist, homophobic or ageist comments We will not be under the influence of drugs or alcohol We will LEARN together, GROW together and INSPIRE each other

Relaxed We strive to make classes enjoyable There’s a lot of warmth and laughter People can come into a session at any time People can enrol at any time People can sign up for courses at any time There is generally “no pressure” Uvolněná ●Snažíme se vytvořit příjemnou atmosféru ●Vřelost a hodně smíchu ●Lidé se můžou kdykoliv přidat v průběhu sezení ●Lidé se můžou kdykoliv přihlásit do kurzu ●Neexistuje žádný tlák

Flat Structure Classes are co-designed and co-delivered as far as possible Students are actively involved in the running of the College Students are crucial to central discussions about the College’s future. Horizontální struktura ●Kurzy jsou dle možnosti spolu-vytvořené a spolu- vedené ●Studenti se aktivně angažuji do provozu školy ●Studenti hrají klíčovou roli v diskuzích o budoucnosti školy

Responsive Based on the student’s choice Daily text reminders Bursary for accredited training There is a responsive pedagogy The curriculum is based on student requests Responsive to tutors’ needs Our outcomes are defined by what students tell us are their successes Pozorně naslouchající a vnímavá ●Založená na volbu studenta ●Denní písemné připomenutí ●Stipendium pro akreditované tréninky ●Vnímavá pedagogika ●Vnímavost vůči potřebám lektorů ●Výsledky jsou určené podle úspěchů, které si studenti sami definují

“The sense of community is one of the most important things…you come here and bump into other people doing different courses” Matt Burstein, College Administrator “Komunita je jedna z nejdůležitějších věcí… Přijdeš tady a potkáš jiné lidi, kteří dělají různé kurzy” Matt Burstein, správce školy

“a social healing environment where people bump into people” Frederick Heymann, Student ”sociálně léčivý prostor, kde se lidé potkají s lidmi” Frederick Heymann, student

“The Recovery College has a family atmosphere” Cecilia Yankson, Student “Škola zotavení má rodinnou amtosféru” Cecilia Yankson, studentka

“It’s a peoples’ college” Sean Lee, Visitor “Je to škola, která patří lidem” Sean Lee, návštěvníce

“I feel that the Recovery College has increased my chances of making REAL friends and having a happy and useful life” Anonymous student “Mám pocit, že mi škola zotavení zvýšila šance najít SKUTEČNÉ kamarády a mít šťástný a užitečný život” Anonymní student/ka

“Engagement with the Recovery College valuably tackles the risk of isolation, both by directly giving people something to do and also by creating in them the feeling that they are part of a community of achievers” TST Worker at St Mungo’s “Účast ve škole minimalizuje rizika izolace tím, že dává lidem možnost něco dělat a dává jim také pocit, že patří do komunity úspěšných lidí” TST pracovník v St Mungo

Supporting Individuals to Develop Community Engagement Skills I have made a friend or friends I feel more confident in social interactions I have re-established contact with old friends or family Podpora jedinců rozvíjet komunitní angažovanost ●Našel/la jsem si kamaráda anebo kamarády ●Cítím se více sebevědomý/á v sociálních interakcích ●navázal/a jsem znova kontakt se starými kamarády anebo s rodinou

Creating a Sense of Community in an Organisation Having genuine opportunities for involvement in the running of the organisation in all its aspects. Creating opportunities where people may have the chance to socialise Foster a sense of equivalence of value in terms of input of all parties involved Budování komunity v organizaci ●Reálné příležitosti zapojení se do provozu organizace ve všech aspektech ●Vytváření příležitosti pro společenský život ●Podpora rovnocenného hodnocení všech zůčastněných

Creating a Sense of Community in an Organisation ●Genuinely listening to the ideas offered and actively seeking to realise them as far as is possible ●The establishment of a flat ethos so that no one feels less important. ●Acceptance Budování komunity v organizaci ●Pečlivě poslouchat názory a aktivně se je snažit pochopit ●Nastolení horizontálního duchu, aby se nikdo necítil méně důležitý ●Přijetí

Benefits for the Organisation Výhody pro organizaci A sense of wellbeing continues and is longer lasting in the people with whom it is working. Pocit (duševní) pohody pokračuje a trvá déle. The organisation better meets the needs of people it is seeking to serve Organizace lépe reaguje na potřeby lidí, kterým se snaží pomáhat The organisation evolves in positive and fulfilling way leading to its longevity as it can demonstrate that it is continuing to meet a need. Rozvoj organizace je pozitivní a její dlouhověkost svědčí o neustálém naplňování potřeb

Benefits for the Organisation Výhody pro organizaci The expertise pool available is significantly increased as more people are able to contribute their ideas and skills Expertní kruh organizace je významně rozšířen, jelikož víc a víc lidí je schopno přispět svými nápady a dovednostmi The organisation’s outcomes are real outcomes as they are defined by the people who know at base what a real outcome is. This ultimately makes the organisation more successful as people will continue to remain in recovery. Výsledky organizace jsou reálnými výsledky, protože jsou definovány lidmi, kteří důkladně znají co znamená reálný výsledek. V konečném důsledku je organizace tím úspěšnější, čím déle lidé zůstanou zotavení.