Matematika 8.ročník Jak vyřeším jednoduchou lineární rovnici.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Advertisements

Lineární rovnice 8.-9.ročník
Rovnice a nerovnice s neznámou pod odmocninou
Rovnice s neznámou ve jmenovateli - 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustava lineárních rovnic o více neznámých I.
Lineární rovnice se závorkami
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Lineární rovnice – 3. část
Matematika Lineární rovnice
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Lineární rovnice – 2. část
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v podílovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0105 Mgr. Jakub Němec.
Násobení mnohočlenů.
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
VY_32_INOVACE_32-13 IRACIONÁLNÍ ROVNICE.
Jaroslav Formánek, M-TVT-ZŠ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
R OVNICE A NEROVNICE Základní poznatky o rovnicích VY_32_INOVACE_M1r0101 Mgr. Jakub Němec.
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice VY_32_INOVACE_M1r0102 Mgr. Jakub Němec.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lineární rovnice Řešené úlohy.
ROVNICE a NEROVNICE 01 Lineární rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
ROVNICE a NEROVNICE 15 Exponenciální rovnice I MěSOŠ Klobouky u Brna.
Zkouška. XXX YYY.
R OVNICE A NEROVNICE Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení I. VY_32_INOVACE_M1r0108 Mgr. Jakub Němec.
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v součinovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0104 Mgr. Jakub Němec.
Дац.В.А.Міхедзька Геапалітычнае становішча Беларусі ў я гг. XX ст. Заходняя Беларусь у складзе польскай дзяржавы 1.Рыжская мірная дамова 1921 г.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Jak se dá řešit úloha typu
Nerovnice Ekvivalentní úpravy.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Řešení lineárních rovnic
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Ekvivalentní úpravy rovnic
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 2..
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 1..
Rovnost versus rovnice
Ekvivalentní úpravy rovnice
Matematika Lineární rovnice
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
27 ROVNICE – POČET ŘEŠENÍ.
KRÁCENÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Transkript prezentace:

Matematika 8.ročník Jak vyřeším jednoduchou lineární rovnici

a) 2x x + 3 = 4x - 1 4x - 1 zjednodušíme na obou stranách vše co jde, s čím nepracujeme, to opisujeme snažíme se dostat písmenka na jednu stranu a čísla na druhou například písmenka vlevo, čísla vpravo x+ 2= Aby mi na levé straně zbyla jen písmenka, potřebuji se zbavit tohoto členu / -2 Od obou stran rovnice odečtu číslo dvě

a) 2x x + 3 = 4x - 1 4x - 1/ -2 x/-4x x+ 2= zjednodušíme na obou stranách vše co jde, s čím nepracujeme, to opisujeme snažíme se dostat písmenka na jednu stranu a čísla na druhou například písmenka vlevo, čísla vpravo - 3 = 4x Aby mi na pravé straně zbyla jen čísla, potřebuji se zbavit tohoto členu Od obou stran rovnice odečtu výraz 4x

a) 2x x + 3 = 4x - 1 4x - 1/ -2 x/-4x x+ 2= zjednodušíme na obou stranách vše co jde, s čím nepracujeme, to opisujeme snažíme se dostat písmenka na jednu stranu a čísla na druhou například písmenka vlevo, čísla vpravo - 3 = 4x - 3 /: (-3) - 3x= Abych zjistil „jedno x“ musím obě strany rovnice „něčím“ vydělit Obě strany rovnice vydělím číslem -3

a) 2x x + 3 = 4x - 1 4x - 1/ -2 x/-4x x+ 2= zjednodušíme na obou stranách vše co jde, s čím nepracujeme, to opisujeme snažíme se dostat písmenka na jednu stranu a čísla na druhou například písmenka vlevo, čísla vpravo - 3 = 4x - 3 /: (-3) - 3x= 1x = Máme kořen rovnice … … můžeme provést zkoušku

a) 2x x + 3 = 4x - 1 4x - 1/ -2 x/-4x x+ 2= - 3 = 4x - 3 /: (-3) - 3x= 1x = L(1): 2x-1-x+3= = =3 P(1): 4x-1=4.1-1=4-1= 3 L=P

b) 3(1-x)-(1-2x) = x – 1 + 2x = 9 -x + 2 = 9/ -2 -x = 7 L(-7): 3(1-x)-(1-2x) = 3.(1-(-7))-(1-2.(-7))= =3.(1+7)-(1+14)= = P(-7): 9 L=P 24-15=9 x = -7 / :(-1)

= 6 2x + 2 = 6 2x = 4 / -2 3 P(2): 3L=P / :2 /.2 x = 2 Obě stravy rovnice vynásobím společným jmenovatele m -x+2+3x

c) 5t-[4t-5-(3t-1)]=3(t+5) 5t-[4t-5-3t+1]=3t+15 5t-4t+5+3t-1=3t+15 4t+4=3t+15 / -4 4t=3t+11 L(11): 5t-[4t-5-(3t-1)]=5.11-[ (3.11-1)]= 55-7=48 P(11): 3(t+5) =3.(11+5)=L=P / -3t t=11 =55-[44-5-(33-1)]=55-[ ]= 3.16=48

12y-(y+5)=10y-1 12y-y-5=10y-1 11y-5=10y-1 / +5 19,5 L=P /-10y /.2 11y=10y+4 y=4 24-4,5= 20-0,5=19,5

x=12; L(12)=P(12)= 46 a=1; L(1)=P(1)= 10 y=–9; L(-9)=P(-9)= -21 y= –3; L(-3)=P(-3)= -33