NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_3.2.3.2.N_16_Absolutismus v Anglii.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anglie 15. a 16. století Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Advertisements

Reformace VY_32_Inovace_08SJ-4 Mgr. Jana Šenkeříková ZŠ A MŠ Nedašov Květen 2012.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Zuzana Medveďová Název:VY_32_INOVACE_D Téma:Šest žen Jindřicha VIII. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Markéta Hanzalová.
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3608_Zeměpisné objevy_v_17_a _18_století.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_16_Z8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: ČESKO - SEVEROVÝCHOD Základní škola Libina, příspěvková.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_07.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Barbora Šímová Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.32_Minojska_mykenska_kultura.
VY_32_INOVACE_Lul_I_09 Poslední Přemyslovci I. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_12 Název Svrchovanost státu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Anglie a Francie v pozdním středověku.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 21. října 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Čechy po husitské revoluci Název sady: Pozdní středověk.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_12_INOVACE_26_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_ANEŽKA ČESKÁ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV:Počátky stavovského státu TÉMATICKÝ CELEK:Křesťanství.
Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Anglie v 15. – 17. století.
Stoletá válka.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Co už víme? KDO BYLI VIKINGOVÉ?. Co už víme? KDO BYLI VIKINGOVÉ?
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_08
Anglická revoluce Mgr. Jiří Žilka.
Mgr. Jindřiška Řehořková
ANGLIE V 16. A 17. STOLETÍ, ANGLICKÁ REVOLUCE
Základní škola Čelákovice
Pražské červnové povstání
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
F R A N C I E ZA 30 TI-LETÉ VÁLKY: KRÁL LUDVÍK VIII.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_Lul_I_03 Svatý Václav
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_06
REFORMACE V EVROPĚ SVATÁ ŘÍŠE ŘÍMSKÁ NIZOZEMÍ ANGLIE FRANCIE
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20-14_ Lucemburkové na českém trůně Číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Křesťanství a středověká Evropa
Název a číslo materiálu:
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_03_BITVA NA BÍLÉ HOŘE
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Rozmach Španělska a boj Nizozemí za nezávislost
Poslední Přemyslovci Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Texty jsou vlastní originální.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Revoluce ve Francii
Španělsko v 16.století Nizozemská revoluce
České země po husitských válkách
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Člověk a společnost, Dějepis
Markéta Hanzalová Náprstková N13Svaly
RANÝ NOVOVĚK.
První Habsburkové na českém trůnu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Evropa v 16. století.
Anotace Materiál obsahuje prezentaci posledních vládnoucích Přemyslovců. Seznamuje i se vznikem a rozvojem měst. Určeno 4.ročníku. Pilotáž: Prezentace.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Anglická revoluce
Markéta Hanzalová Náprstková N11 Nervová soustava
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N_16_Absolutismus v Anglii TEMA: Dějepis pro 7. ročník ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE: Tato prezentace slouží jako podklad k výkladu o počátcích absolutismu v Anglii. Žáci si na jejím základu vypisují do sešitů. Na závěr si na úkolech procvičí porozumění probrané látce.

- po konci stoleté války (1453) – 30 let bojů o královský trůn mezi dvěma rody: z Yorku z Lancasteru POČÁTKY ABSOLUTISMU V ANGLII VÁLKY RŮŽÍ Obr. 1 Obr. 2

1485 – vítězství JINDŘICH TUDOR - z rodu Lancasterů - porazil krále Richarda III. (York) = král Jindřich VII. - oženil se s Alžbětou z Yorku - hospodářské posílení Anglie (zejména námořního obchodu) Obr. 3

JINDŘICH VIII. ( ) - rozchod s papežem – vytvoření anglikánské církve – její hlavou není papež, ale anglický král důvod: - papež nechtěl povolit rozvod s 1. manželkou, španělskou princeznou Kateřinou, a sňatek s dvorní dámou Annou Boleynovou důsledky: protikatolické zákony, zabavení majetku katolické církve, pronásledování katolíků Obr. 4

MARIE KATOLICKÁ (KRVAVÁ) ( ) -dcera Jindřicha VIII. z 1. manželství -katolická výchova -pronásledování anglikánské církve Obr. 5

ALŽBĚTA I. ( ) – alžbětinská doba - dcera z 2. manželství Jindřicha VIII. - zlatá éra hospodářství a kultury (Shakespeare – londýnské divadlo Globe) -zisky z korzárských výprav Francise Drakea (loď Zlatá laň – přepadával španělské a portugalské lodě převážející zlato z Ameriky do Evropy) - obchod s koloniemi – založení Východoindické společnosti (1600) -zničení španělského loďstva – ovládnutí námořní plavby Angličany Obr. 6

- poprava nevlastní sestry, skotské královny Marie Stuartovny - nevdala se – bezdětná („panenská královna“)– po její smrti na trůn nastoupil syn popravené skotské královy Marie Stuartovny Jakub I. Obr. 7

Přiřaď ke jménu: JINDŘICH VII. TUDOR JINDŘICH VIII. MARIE KATOLICKÁ (KRVAVÁ) ALŽBĚTA I. založení anglikánské církve, pronásledování anglikánské církve, porážka krále Richarda III. z Yorku, poprava Marie Stuartovny

JINDŘICH VII. TUDOR - porážka krále Richarda III. z Yorku JINDŘICH VIII. - založení anglikánské církve MARIE KATOLICKÁ (KRVAVÁ) - pronásledování anglikánské církve ALŽBĚTA I. - poprava Marie Stuartovny Kontrola:

Vysvětli vlastními slovy, co znamená: anglikánská církev: korzár: -protestantská církev v Anglii, jejíž hlavou je panovník -založena Jindřichem VIII. -člověk, který z pověření vlády napadá obchodní lodi nepřátelské mocnosti -narozdíl od piráta neloupí jen pro vlastní prospěch, ale vykonává v jistém smyslu „vlasteneckou“ činnost

Obr. 1: Válka růží. [online]. [cit ]. Dostupné z: linie.html&docid=lp8Y7rwIgh-xZM&imgurl= Yorkshire_rose.svg.png&w=276&h=264&ei=gBOYT5LnM4WZ- wab7uzRBg&zoom=1&iact=hc&vpx=605&vpy=129&dur=2882&hovh=211&hovw=220&tx=139&ty=115&sig= &page=2&tbnh=123&tbnw=129& start=21&ndsp=23&ved=1t:429,r:9,s:21,i:135 Obr. 2 a 3: Válka růží. [online]. [cit ]. Dostupné z: %C5%BE%C3%AD&aq=f&aqi=g1g-S8&aql=&gs_nf=1&gs_l=img.3..0j0i24l j O7tMn271oYc Obr. 4: Jindřich VIII. [online]. [cit ]. Dostupné z: VIII._Tudor&docid=9fQf0YWrmEH2zM&imgurl= Henry8England.jpg&w=200&h=301&ei=jByYT9WRIIbu- gb1sbzyBg&zoom=1&iact=hc&vpx=108&vpy=177&dur=695&hovh=240&hovw=160&tx=101&ty=128&sig= &page=1&tbnh=163&tbnw=95& start=0&ndsp=12&ved=1t:429,r:0,s:0,i:91 Obr. 5: MARIE KRVAVÁ. [online]. [cit ]. Dostupné z: krvava/obrazek/ &docid=dP7gHgEUV6vDXM&imgurl= gbF_pTaBg&zoom=1&iact=hc&vpx=92&vpy=110&dur=1837&hovh=258&hovw=195&tx=131&ty=145&sig= &page=1&tbnh=119&tbnw=99& start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:0,s:0,i:66 Obr. 6: Alžběta I. [online]. [cit ]. Dostupné z: docid=93XHS1lDBwNvfM&imgurl= Darnley_stage_3.jpg&w=220&h=322&ei=8SuYT4roHsuG- waU16C5Bg&zoom=1&iact=hc&vpx=116&vpy=165&dur=110&hovh=257&hovw=176&tx=100&ty=146&sig= &page=1&tbnh=156&tbnw=127&s tart=0&ndsp=11&ved=1t:429,r:0,s:0,i:91 Zdroje:

Obr. 7: Marie stuartovna poprava. [online]. [cit ]. Dostupné z: stuartovna&docid=E1VLmIencyWtTM&imgurl= Bg&zoom=1&iact=hc&vpx=188&vpy=149&dur=3087&hovh=174&hovw=290&tx=242&ty=114&sig= &sqi=2&page=1&tbnh=90&tbnw=151&star t=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:0,i:66 ČECHURA, Jaroslav. Dějepis pro 7. ročník základní školy a 2. ročník osmiletého gymnázia. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, 136 s. ISBN