Masová komunikace 1 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Mc Luhan „Medium is the message“ * Komunikátor je obvykle nějaká organizace či instituce * Příjemcem je.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vliv médií na české politické stranictví, mediální tvorba limitů veřejné oponentury a kontroly výkonu moci v České republice v 90. letech 20. století.
Advertisements

Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Sociologie médií, komunikace a jazyka
ÚVOD DO SOCIÁLNÍ POLITIKY
Politologie jako věda Politika moc
Vnímání a mínění Eliška Jungová, IKŽ, FSV UK LS 2007/8.
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
funkce médií ve společnosti moc médií
Veřejnost – dav - masa Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK LS 2007/08.
Mediální komunikace.
Média a masová kultura Trojí pojetí kultury: antropologické, sémiotické, každodenní Zdroj masové kultury: masová společnost nebo masová média? Masová společnost:
Sociální událost Mgr. Terezie Pemová.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Media relations – základní vymezení
Jak být či nebýt bit na Internetu? Pro firmy stále důležitější a stále složitější otázka.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Masová komunikace, masová média
Masová komunikace Martina Bartůňková.
VY_32_INOVACE_PSYM25860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Makroekonomie Základní východiska zkoumání. O co se snaží makroekonomická teorie? Cílem makroekonomické teorie je v podstatě –Popsat a teoreticky vysvětlit.
Reálné a zobrazené vzory
Marketingové prostředí
Politická socializace
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
POLITICKÉ IDEOLOGIE A JEJICH ZÁKLADNÍ PROUDY
Péče o seniory.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Občanská společnost a občanský sektor PhDr. Jaroslava Šťastná, Ph.D.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE VYMEZENÍ, VÝZNAM. 2 Občanská společnost občan Soukromý sektor stát VEŘ. PROSTOR Dána institucemi a organizacemi různého charakteru.
1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc
MARKETINGOVÝ MIX.
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Masmédia.
1 VI. NO a jejich role ve společnosti Servisní funkce Servisní funkce Kontrolní funkce Kontrolní funkce Výchovná funkce Výchovná funkce Informační funkce.
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Teorie vzdělávání dospělých
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.
Vůdcovství Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Komunikace jako nástroj propagace dodržování zákonů
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Subjekty a objekty veřejných politik
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Sociální skupiny a role
Masová média jako mediální instituce
Masová média a jejich vliv
Teorie vzdělávání dospělých
Sociální zabezpečení Funkce Činitelé, financování
Síť Mateřských center o.s.
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
Zpracovala Ing. Lenka Hřibová, říjen 2017
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Transkript prezentace:

Masová komunikace 1 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.

* Mc Luhan „Medium is the message“ * Komunikátor je obvykle nějaká organizace či instituce * Příjemcem je veřejnost (diváci, posluchači). * Přes jistou "iluzi přítomnosti" komunikant nemá možnost bezprostřední zpětné vazby * Nedochází zde k pravidelnému střídání rolí.

* Instituce, které: * produkují a distribuují informace * operují v oblasti veřejné sféry a jsou proto regulovány (ovlivňují veřejné mínění, zákony, nařízení a jiné tlaky ze strany státu) * zapojení jejich příjemce je dobrovolné * jsou to profesionální a byrokratické organizace * mají určitou svobodu, ale nemají formálně žádnou moc

* Okno * Zrcadlo * Filtr (gatekeeper) * Ukazatel * Průvodce * Vykladač * Fórum, platforma názorů * Sedmá velmoc

* Komise pro svobodu tisku USA 1947 – kodex chování medií: * pravda a přesnost * nestrannost a nepředpojatost * respekt k soukromí jednotlivce * nezávislost na parciálních zájmech * odpovědnost ke společnosti a k veřejnému blahu * odpovědnost vůči zákonům * slušnost a dobrý vkus

* Závislost medií: * Vlastníci médií * Vládnoucí strany * Inzerenti * Publikum * Důvody kontroly: * kontrola obsahu z politických důvodů * kontrola obsluhy z kulturních nebo morálních důvodů * kontrola infrastruktury z technických důvodů * kontrola struktury z ekonomických důvodů

* Publikum - lid - masa? * početné * velmi rozptýlené * neinteraktivní a anonymní * neorganizované a neschopné samostatné akce

* 1. Teorie injekční jehly * magický účinek * 2. Dvoustupňová teorie * význam primárních skupin a názorových vůdců

* Vrstvy veřejnosti * vybraní diváci (či posluchači, čtenáři) * střední vrstva * okrajoví potenciální * Náhodní diváci * Striktně selektivní diváci * Shovívaví diváci

* Veřejné mínění * Mínění: racionální jádro * Veřejné mínění: mínění o věcech, které jsou předmětem veřejného zájmu * Formování veřejného mínění (krystalizace) * + příznivci novinky **neutrálové – proti * ++++******* * ++++********************* * * Průzkumy veřejného mínění

* 1946 Young - Témata masové komunikace (převzato z Vymazala, 13) * boj a konflikty (politické, společenské, sportovní) * láska a sex (hlavně romantika a skandály) * vzrušení, mimořádné události * nové objevy a pokrok * móda, populární osobnosti, "hvězdy" * jiné (zvířata, problémy stáří...)

* Obsah je standardizován * Je kolektivní * Je sdílená * Amerikanizace * Komercializace * Globalizace - kulturní imperializmus * Nízká úroveň * Odráží život a hodnoty konkrétní společnosti

* Zpravodajství * Rysy zpravodajství a role moderátora * „kombinace divadla, manéže, politiky a umění a vzdělání“ * Zábava * Reklama * Seriály * Reality show

* Vznik nových speciálních činnost * Zkracování vzdáleností a rozšiřování veřejnosti * Rozšiřování poznání člověka * Nové vzory pro konverzaci, jazyk a zvyky * Masmédia jsou manipulativní * Poskytují mnoho modelů * Posilují důraz na ekonomické faktory života * Mění vzorce rodinného života * Jsou předpokladem kulturní difúze * Paul Levinson pojem remediace *

* Definice: * Sociální média zahrnují aktivity, postupy a chování lidí v komunitách, kteří se potkávají online, aby sdíleli informace, vědomosti a názory prostřednictvím konverzačních médií. Konverzační média jsou na Webu založené aplikace, které umožňují vytvářet a jednoduše předávat obsah v podobě slov, obrázků, videa a audia.“ [37] Weber[37] * na portálech tradičních médií, internetových novin, informačních portálů, Youtube, blog. *

* Druhy komunikace podle počtu účastníků: * * One to one * One to many * Many to many

* Specifika: * Komunikátor –mění své komunikační prostředky * Zpětná vazba – okamžitá, živá, sociální validace * Komunikant – stává se tvůrcem, zapojuje se do hodnocení, distributor * Kanály komplexní druhy informací, rychlost, neformální * Long tail efekt * Obsah množství informací různé kvality, subjektivní * Sdílení nikoli vlastnění informací - c