Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU
Advertisements

4. železniční balíček 1.
Vybrané otázky aplikace TSI „Řízení a zabezpečení“
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Jízdní řády Filip Hercík.
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
26.Bezdrátový přenos informací
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Drážní úřad v resortu dopravy Konference technologická platforma Interoperabilita železniční infrastruktury Drážní úřad – Rail Authority.
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Železniční doprava Základní pojmy
Organizace, metodika spojení
Pozemky sloužící dopravě
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Plánování a organizace veřejné dopravy
IEC 61850: Soubor norem pro komunikaci v energetice
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Přidělování kapacity, aktivace, problematika IS KADR Praha Ing. Miloš Futera Ph.D. Setkání s dopravci.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Prohlášení o dráze a cena za užití železniční infrastruktury a za poskytované služby Hana Honzáková, Jiří Černý 8. setkání s dopravci, Praha, 25.a
Zapalování – 11 Stupně odrušení Ing. Jiří Špička.
Strukturovaná kabeláž. Strukturovaná kabeláž 1 Strukturovaná kabeláž je univerzální integrovaný kabelážní systém, který slouží pro potřeby přenosů dat.
Ceny za projednání mimořádných zásilek Jiří Brunner 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
On-line vyhlašování směnového plánu Setkání dopravců SŽDC Praha Ing. Petr Řádek SŽDC O12-SEPA 25. –
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Změna předpisu SŽDC Z11 od Posun v GSM-R Z DKV do žst. na vlak Komentář: -změna předpisu SŽDC Z11 -změna Doplňujícího.
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELIII RADIOKOMUNIKACE.
IS KADR Praha, Miloš Futera Setkání s dopravci.
IS KAPO Nezkonzumovaná kapacita Praha,
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Dopravní kurz Vlakové cesty
Změny v objednávání mezinárodních tras
Prohlášení o dráze Jiří Černý 11. setkání s dopravci, Praha,
Tabulky traťových poměrů
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a osvědčení dopravce
Setkání s dopravci leden 2012
Historie železniční dopravy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
REVIZE NOREM PRO TRAMVAJOVOU DOPRAVU
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Webový portál provozovatele dráhy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Inovace bakalářského studijního oboru Aplikovaná chemie
Miroslav Hora, Rudolf Toužín, Martin Motyčka
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
ING. MARTIN AMBROŽ AŽD Praha s.r.o..
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Transkript prezentace:

Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský

Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení s jinými sítěmi elektronických komunikací. Traťový rádiový systém TRS Zajišťuje hlasovou komunikaci dispečera, strojmistra případně dalších osob zúčastněných na řízení a organizování drážní dopravy a jejím provozování se strojvedoucím a přenos kódovaných informací. Systém ASCOM Zajišťuje hlasovou komunikaci výpravčího se strojvedoucím v dosahu základnové radiostanice umístěné v příslušné železniční stanici a spojení strojvedoucího s ostatními pracovníky zúčastněnými na provozování drážní dopravy. Simplexní spojení v pásmu 150 MHz – sítě SRV Systém simplexního spojení v traťových a místních rádiových sítích v pásmu 150 MHz zajišťuje hlasovou komunikaci dispečera se strojvedoucím v dosahu základnové radiostanice umístěné v příslušné železniční stanici a spojení strojvedoucího s dalšími osobami zúčastněnými na provozování drážní dopravy. Problematika rádiového prostředí SŽDC Přehled rádiových sítí 2

Základní rádiové spojení Rádiové spojení, které na trati vybavené příslušnou rádiovou infrastrukturou umožňuje s předepsanou kvalitou plnohodnotnou hlasovou komunikaci mezi strojvedoucím a dispečerem a mezi strojvedoucími navzájem. Náhradní rádiové spojení Rádiové spojení, které musí umožnit uskutečnění rádiového spojení strojvedoucího s dispečerem z převážné většiny míst tratí v jím řízené oblasti. K náhradnímu spojení se smí používat pouze stanovené typy rádiových zařízení. Druh a typ rádiového zařízení určuje provozovatel dráhy. Náhradní rádiové spojení nesmí být trvale používáno místo základního rádiového spojení. Nouzové rádiové spojení Jakékoliv rádiové spojení, které umožňuje uskutečnění nouzového spojení strojvedoucího s dispečerem příslušné řízené oblasti v případě vzniku poruchy nebo mimořádnosti v průběhu jízdy hnacího vozidla, a to pouze do doby odjezdu vozidla. Nouzové rádiové spojení nesmí být nikdy použito jako náhrada základního nebo náhradního rádiového spojení. Problematika rádiového prostředí SŽDC Rádiová spojení 3

Změna základního a náhradního rádiového spojení Změna PPD 8/2010 tabulka 1 Změna v TTP Změna pokynu 2/2013 a provozního řádu GSM-R Dispečer dává souhlas s použitím náhradního rádiového spojení Předepsány situace kdy souhlas s použitím náhradního rádiového spojení musí vydat GSM-R se stává základním rádiovým spojením Na všech tratích vybavených systémem GSM-R je GSM-R jako základní rádiové spojení Poruchy a problémy sítě GSM-R hlásit podle přílohy B Doplňujícího ustanovení k Z11 Problematika rádiového prostředí SŽDC Změny v GSM-R od

Úprava železničních rádiových sítí v pásmu 150MHz Změna kanálové rozteče z 25kHz na 12,5kHz Změna kmitočtů pásma Úprava všech radiových zařízení pracujících v pásmu 150MHz Do je potřeba pevné i pohyblivé radiostanice přeladit podle pokynů uvedených na portále Upravit zařízení tak, aby bylo schopné pracovat se selektivní volbou Od nebude žádná železniční rádiová síť (v infrastrukturní části) provozována v kmitočtech 150,050 – 150,975MHz a 157,450 – 158,375MHz Změnu vyvolal Český telekomunikační úřad Uvolněné kmitočty budou prodány novým vlastníkům, proto volání v uvolněných kmitočtech je bráno jako rušení Problematika rádiového prostředí SŽDC Změny v pásmu 150MHz od

© Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Problematika rádiového prostředí SŽDC