Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
4. železniční balíček 1.
Advertisements

APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Nejmodernější zabezpečovací zařízení v železniční dopravě
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Druhy hovorů v síti GSM-R
Činnost odboru centrální dokumentace v rámci SŽG Praha
Přehled
Tachografy Tachograf je sdružený přístroj, který umožňuje záznam okamžité rychlosti, ujeté dráhy a chodu motoru v závislosti na čase. Vybavení vozidel.
Drážní úřad v resortu dopravy Konference technologická platforma Interoperabilita železniční infrastruktury Drážní úřad – Rail Authority.
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Role ČESKÉHO TELECOMU v dopravní telematice ISSS, Hradec Králové, dubna 2005.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Železniční doprava Základní pojmy
Automobily – koncepce, karoserie
Organizace, metodika spojení
Pozemky sloužící dopravě
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Plánování a organizace veřejné dopravy
Dokumentace k zajištění BOZP
IEC 61850: Soubor norem pro komunikaci v energetice
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Přidělování kapacity, aktivace, problematika IS KADR Praha Ing. Miloš Futera Ph.D. Setkání s dopravci.
Informace o RailNetEurope, Přidělování kapacity dráhy Setkání s dopravci, Praha, Ing. Markéta Šlachtová.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Prohlášení o dráze a cena za užití železniční infrastruktury a za poskytované služby Hana Honzáková, Jiří Černý 8. setkání s dopravci, Praha, 25.a
Ceny za projednání mimořádných zásilek Jiří Brunner 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
On-line vyhlašování směnového plánu Setkání dopravců SŽDC Praha Ing. Petr Řádek SŽDC O12-SEPA 25. –
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Změna předpisu SŽDC Z11 od Posun v GSM-R Z DKV do žst. na vlak Komentář: -změna předpisu SŽDC Z11 -změna Doplňujícího.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
IS KADR Praha, Miloš Futera Setkání s dopravci.
IS KAPO Nezkonzumovaná kapacita Praha,
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Dopravní kurz Vlakové cesty
Změny v objednávání mezinárodních tras
Prohlášení o dráze Jiří Černý 11. setkání s dopravci, Praha,
Tabulky traťových poměrů
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a osvědčení dopravce
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Informace o projektech v IDS JMK
Setkání s dopravci leden 2012
Historie železniční dopravy
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Webový portál provozovatele dráhy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Miroslav Hora, Rudolf Toužín, Martin Motyčka
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
ING. MARTIN AMBROŽ AŽD Praha s.r.o..
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Transkript prezentace:

Problematika rádiového prostředí SŽDC

Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení s jinými sítěmi elektronických komunikací. Traťový rádiový systém TRS Zajišťuje hlasovou komunikaci dispečera, strojmistra případně dalších osob zúčastněných na řízení a organizování drážní dopravy a jejím provozování se strojvedoucím a přenos kódovaných informací. Systém ASCOM Zajišťuje hlasovou komunikaci výpravčího se strojvedoucím v dosahu základnové radiostanice umístěné v příslušné železniční stanici a spojení strojvedoucího s ostatními pracovníky zúčastněnými na provozování drážní dopravy. Simplexní spojení v pásmu 150 MHz – sítě SRV Systém simplexního spojení v traťových a místních rádiových sítích v pásmu 150 MHz zajišťuje hlasovou komunikaci dispečera se strojvedoucím v dosahu základnové radiostanice umístěné v příslušné železniční stanici a spojení strojvedoucího s dalšími osobami zúčastněnými na provozování drážní dopravy. Problematika rádiového prostředí SŽDC Přehled rádiových sítí 2

Základní rádiové spojení Rádiové spojení, které na trati vybavené příslušnou rádiovou infrastrukturou umožňuje s předepsanou kvalitou plnohodnotnou hlasovou komunikaci mezi strojvedoucím a dispečerem a mezi strojvedoucími navzájem. Náhradní rádiové spojení Rádiové spojení, které musí umožnit uskutečnění rádiového spojení strojvedoucího s dispečerem z převážné většiny míst tratí v jím řízené oblasti. K náhradnímu spojení se smí používat pouze stanovené typy rádiových zařízení. Druh a typ rádiového zařízení určuje provozovatel dráhy. Náhradní rádiové spojení nesmí být trvale používáno místo základního rádiového spojení. Nouzové rádiové spojení Jakékoliv rádiové spojení, které umožňuje uskutečnění nouzového spojení strojvedoucího s dispečerem příslušné řízené oblasti v případě vzniku poruchy nebo mimořádnosti v průběhu jízdy hnacího vozidla, a to pouze do doby odjezdu vozidla. Nouzové rádiové spojení nesmí být nikdy použito jako náhrada základního nebo náhradního rádiového spojení. Problematika rádiového prostředí SŽDC Rádiová spojení 3

Problematika rádiového prostředí SŽDC Mapa základních rádiových spojení 4 GSM-R TRS ASCOM 150MHz

Vrchní kontrolní operatér SŽDC Metodicky řídí činnost kontrolních operatérů Pověřuje kontrolní operatéry prováděním školení a zkoušek operatérů Kontrolní operatér obsluhy dráhy (KOO) Metodicky řídí činnost regionálních kontrolních operatérů Kontaktní osoba ve využívání rádiových kmitočtů a provozování rádiových sítí Spolupracuje s kontrolními operatéry provozovatelů drážní dopravy (KOD) při organizaci provozu rádiových sítí pro zajištění obsluhy dráhy Regionální kontrolní operatér (KOR) Metodicky řídí operatéry jednotlivých rádiových sítí určených pro obsluhu dráhy Spolupracuje s kontrolními operatéry provozovatelů drážní dopravy (KOD) při organizaci provozu rádiových sítí pro zajištění obsluhy dráhy Problematika rádiového prostředí SŽDC Kontrolního operatér dle PPD 14/2012 5

Kontrolní operatér dopravce (KOD) Metodicky řídí operatéry jednotlivých rádiových sítí vlastní organizace Metodicky podřízen vrchnímu kontrolnímu operatérovi SŽDC Kontaktní osobou pro styk mezi SŽDC a provozovatelem drážní dopravy ve věci využívání rádiových kmitočtů a provozování rádiových sítí Zastupuje v organizaci provozovatele drážní dopravy vrchního kontrolního operatéra SŽDC Spolupracuje s kontrolním operatérem obsluhy dráhy (KOO) a regionálním kontrolním operatérem (KOR) Problematika rádiového prostředí SŽDC Kontrolního operatér dle PPD 14/ Vrchní kontrolní operatér SŽDC Kontrolní operatér obsluhy dráhy KOO Regionální kontrolní operatér KOR Kontrolní operatér dopravce KOD

7 Problematika rádiového prostředí SŽDC Rozvoj GSM-R v ČR GSM-R v provozu Probíhající projekty Připravované projekty Projekty období 2013 – 2020

Specifické drážní funkce: Funkční adresování Prezentace funkčního čísla Přístupová matrice (Access Matrix) Adresování v závislosti na poloze Posunový mód Nouzová volání ASCI (advanced speech call items) eMLPP, Enhanced Multi-level Precedence and Pre-emption (volání s prioritou) VBS, Voice Broadcast Service (jednosměrná volání) VGCS, Voice Group Calling Services (skupinová volání) 8 Problematika rádiového prostředí SŽDC Specifické funkce GSM-R

© Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Problematika rádiového prostředí SŽDC