Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3569 Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Advertisements

ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _736 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním lineárních rovnic. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují lineární rovnice.
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_755.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _613 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _655 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_770.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_776.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_757.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _726 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _609 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_59.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_110.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _729 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_779.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_772.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _725 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
PĚTIMINUTOVKY. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
PROCENTA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_254.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_753.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
Autor: Ing. Jitka Michálková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Rovnice - úvod ÚHLŮ.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu:VY_32_INOVACE_08-07_Úlohy o směsích - prezentace Autor:Ludmila Flámová Ročník:8. Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast:Matematika a její aplikace Tematická oblast:Matematika pro 8. a 9. ročník Předmět:Matematika Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Popisuje postup řešení úloh o společné práci a výkonech lidí i strojů s využitím jedné rovnice o jedné neznámé. Klíčová slova:Lineární rovnice, neznámá, práce, výkon, rovnost Druh učebního materiálu:prezentace

Úlohy o směsích se počítají: - v potravinářském a chemickém průmyslu - v zemědělství - ve stavebnictví - v mnoha dalších oborech Tyto úlohy se řeší: - podle určitých stálých receptur - pomocí zvláštních receptur - pomocí zvláštních vzorců - různými jinými postupy – mezi ně patří i řešení pomocí rovnic o jedné neznámé

Úlohy o směsích Řešení pomocí jedné rovnice o jedné neznámé 1. Pozorně přečteme zadání příkladu. 2. Provedeme rozbor příkladu: - vypíšeme důležité údaje – např. do tabulky - některé údaje označíme jako neznámé. 3. Provedeme výpočet, zkoušku a odpověď: - poznatky ze zadání příkladu a z tabulky vyjádříme rovnicí - rovnici vyřešíme a ověříme zkouškou - odpovíme na zadané otázky

Úlohy o směsích Řešení pomocí jedné rovnice o jedné neznámé Příklad 1: Ze dvou druhů granulovaných káv E a G vytvořil majitel kiosku u koupaliště směs s hmotností, ze které vařil požadované šálky kávy. Nákupní cena kávy E byla, kávy G. Z kolika kilogramů kávy E a z kolika kilogramů kávy G vytvořil majitel kiosku směs, jejíž nákupní cena měla hodnotu ?

Úlohy o směsích Řešení pomocí jedné rovnice o jedné neznámé Rozbor příkladu provedeme pomocí následující tabulky: Označení kávy Počet CenaCelková cena E G Směs káv E a G Cena kávy E+Cena kávy G=Cena kávové směsi

Úlohy o směsích Řešení pomocí jedné rovnice o jedné neznámé Výpočet: Zkouška: Odpověď: Majitel kiosku vytvořil kávovou směs z kávy E a kávy G.

Úlohy o směsích Řešení pomocí jedné rovnice o jedné neznámé Příklad 2: Kolikaprocentní líh získáme smícháním 10 litrů 45procentního lihu, 25 litrů 60procentního lihu a 5 litrů vody?

Úlohy o směsích Řešení pomocí jedné rovnice o jedné neznámé Rozbor příkladu provedeme pomocí tabulky: Rozbor, výpočet, zkouška a odpověď: Kapalina Počet litrů kapaliny Koncentrace kapaliny Počet litrů Čistého lihu 1. líh 2. líh voda směs Množství čistého lihu ve směsi = součtu množství čistého lihu v jejích jednotlivých složkách

Úlohy o směsích Řešení pomocí jedné rovnice o jedné neznámé Výpočet: Zkouška: celkový počet litrů čistého lihu ve všech složkách směsi celkový počet litrů čistého lihu ve směsi Odpověď: Získáme líh s koncentrací 48,75 %.

Úlohy o směsích Řešení pomocí jedné rovnice o jedné neznámé Příklad 3: (rozšiřující učivo) Olda má malou sestřičku.Pro její vykoupání napustila maminka do vaničky 18 litrů vody teplé 55 °C. Kolik litrů vody s teplotou 10 °C musela ještě přilít do vody ve vaničce, aby její výsledná teplota byla 37 °C? předpokládejte, že 1 litr vody má hmotnost 1 kg.

Řešení pomocí jedné rovnice o jedné neznámé Úlohy o směsích Připomeňme si: Z hodin fyziky víme, že teplota vody o hmotnosti se zvýší o,přijme-li tato voda teplo. Veličinu nazýváme měrná tepelná kapacita a značí se. Teplota vody o hmotnosti přijala teplo. Bude-li se ochlazovat o, odevzdá. Tento výpočet vyjádříme vzorcem.

Řešení pomocí jedné rovnice o jedné neznámé Úlohy o směsích Označení vodyHmotnost vody:Změna teploty vody:Množství tepla teplá studená Rozbor příkladu provedeme pomocí tabulky: Množství tepla odevzdaného teplejší vodou Q 1 = množství tepla přijatého chladnější vodou Q 2.

Řešení pomocí jedné rovnice o jedné neznámé Úlohy o směsích Výpočet: Zkouška: Odpověď: Maminka musela přilít do vaničky 12 litrů vody teplé 10°C. zaměníme levou stranu za pravou

Použité zdroje: PŮLPÁN, Zdeněk, Michal ČIHÁK a Josef TREJBAL. Matematika pro základní školy: 8, algebra. 1. vydání. Praha: SPN, ISBN