Číslo DUM: VY_32_INOVACE_15 Autor:Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento výukový materiál vysvětluje základní pravidla tvorby rozkazovacího způsobu slabých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Časování pravidelných sloves
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál je možné využít ústní i písemnou formou buď při výkladu nového učiva nebo.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,8_09_WAS.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03, časování kaufen - koupit TÉMATICKÝ.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,8_04_WIR.
Název školy ZŠ. J. E. P urkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor Mgr. Venuše Plášilová Název VY_32_INOVACE_43_NJ_VERBEN Téma VERBEN Číslo projektu.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Zvratné zájmeno „sich“ Autor:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_149 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.18_slovesa_se_zmenou_kmenove_samohlasky Datum:
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A3_Slovesa s neodlučitelnými předponami Téma: Německá.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Verben 1 Das Präsens Konjugation der schwachen Verben Pomocí této prezentace se žáci seznámí s časováním slabých (pravidelných) sloves v přítomném čase.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhStation 3 TémaPréteritum.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,8_14_.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PhDr.Taťána Tonová Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_04, časování warten - čekat TÉMATICKÝ.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál slouží k výuce německého jazyka na základní škole. Je možné ho využít při.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A12_Préteritum pravidelných sloves Téma: Německá gramatika.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Hana Křišťálová Název : VY_32_INOVACE_8A_06_Časování pravidelných.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,7_.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_19_PŘIVLASTŇOVACÍ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_16 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento výukový materiál vysvětluje základní pravidla tvorby rozkazovacího způsobu silných.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál slouží k výuce německého jazyka na základní škole. Seznamuje žáky se základním.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál je možné využít písemnou i ústní formou při výkladu nového učiva nebo k.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
 Préteritum se používá k vyjádření minulosti a je tvořeno jednoduchým (nesloženým) slovesným tvarem.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_MUZSKEHO
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Sloveso „sprechen“ v přítomném čase
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Digitální učební materiál
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Einheit 8, Časování sloves
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vynechávání členu u podstatných jmen
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Party
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Časování pravidelných sloves (přítomný čas)
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_SLOVESNE_CASY Název materiálu:
Digitální učební materiál
Die Syntax II – věty oznamovací Nepřímý pořádek slov
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_PRIDAVNA_JMENA Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Němčina pro 7. třídu Časování sloves
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SLOVESA číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Milena Závorková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
IM RESTAURANT ( k o m i k s )
Transkript prezentace:

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_15 Autor:Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento výukový materiál vysvětluje základní pravidla tvorby rozkazovacího způsobu slabých sloves. Rozkazovací způsob I

Jméno autoraIng. Milana Zuhlová Datum vytvoření Odpilotováno dne ve tříděVIII. Vzdělávací oblastJazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oborNěmecký jazyk TémaRozkazovací způsob - slabá slovesa

Rozkazovací způsob slabých sloves Rozkazovací způsob tvoříme pro: 2. osobu čísla jednotného 1., 2. a 3. osobu čísla množného

mal/en - malovat časovánírozkazovací způsobčeský překlad 1. ich male 2. du mal st mal! maluj! 3. er, sie, es malt 1. wir malen malen wir! malujme! 2. ihr malt malt! malujte! 3. sie, Sie malen malen Sie!malujte! (vykání)

Vyčasujte slovesa: wart/en – čekat 1. ich warte 2. du wartest 3. er wartet 1. wir warten 2. ihr wartet 3. sie warten lern/en – učit se 1. ich lerne 2. du lernst 3. er lernt 1. wir lernen 2. ihr lernt 3. sie lernen

Slovesa s kmenem zakončeným na -t, -d,-n, -m tvoří rozkazovací způsob pro 2. osobu čísla jednotného přidáním koncovky - e 2. warte! 1. warten wir! 2. wartet! 3. warten Sie! 2. lerne! 1. lernen wir! 2. lernt! 3. lernen Sie!

Úkol: Vytvoř rozkazovací způsob pro 2. osobu čísla jednotného a 1., 2., 3. osobu čísla množného od slovesa mach/en a wohn/en 2. mach! 1. machen wir! 2. macht! 3. machen Sie! 2. wohne! 1. wohnen wir! 2. wohnt! 3. wohnen Sie!

MAROUŠKOVÁ, Marie, Vladimír ECK. Němčina pro 6. ročník základní školy. 1. vyd. Fraus, ISBN X. KOVÁŘOVÁ, Alena. Německá gramatika v tabulkách. 1. Nová škola Brno, ISBN X. Použité zdroje: