 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Duté (konkávní) zrcadlo
Advertisements

Zrcadla kulová Druhy: 1. dutá 2. vypuklá o o.
Světelné jevy Zrcadla kulová Ing. Irena Mrazíková
Rozdělení kulových zrcadel a zobrazovací význačné paprsky
Zobrazení dutým zrcadlem
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Světelné jevy Zrcadla kulová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Světlo se po dopadu na jiné optické prostředí
Kulová zrcadla duté – světlo odráží vnitřní povrch kulové plochy
Fyzika 8. ročník Světelné jevy Anotace
Zákon odrazu, zrcadla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Lom světla.
Digitální učební materiál
Vypuklé kulové zrcadlo
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Vypuklé zrcadlo - popis
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Odraz světla.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_616_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název projektu: Škola a sport
Název projektu: Škola a sport
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - dutá
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_20_ Test – odraz světla Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ODRAZ SVĚTLA NA ZRCADLE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Zrcadla v praxi TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Kulová zrcadla. vyleštěná kovová plocha zrcadla má tvar části kulové plochy 1.duté zrcadlo: - světlo se odráží od části vnitřního povrchu kulové plochy.
PaedDr. Jozef Beňuška ZOBRAZOVÁNÍ ODRAZEM NA KULOVÉ PLOŠE aneb Kdy se v zrcadle vidíme převrácení.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo Autor: Jana Pěničková Období:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák odpovídá na připravené otázky. Žák sám tvoří odpovědi, nebo vybírá z daných možností tu správnou.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_15 Odraz.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Zobrazení dutým zrcadlem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Zobrazení zrcadlem dutým.
Co už víme o světle, odraz světla, kulová zrcadla
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Rozdělení čoček a jejich charakteristické paprsky
Čočky Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
F-Pn-P054-Vypukle_zrcadlo
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
F-Pn-P053-Dute_zrcadlo PAPRSKOVÁ OPTIKA 3. DUTÉ ZRCADLO.
Transkript prezentace:

 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly. Kulová zrcadla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 11/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.7.A.19_kulova_zrcadla Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA

 Podle toho, kterou stranu kulové plochy používáme jako zrcadlo, rozdělujeme kulová zrcadla na: DUTÁVYPUKLÁ A

Duté zrcadlo Vypuklé zrcadlo o..osa S (C)..střed křivosti F..ohnisko V..vrchol zrcadla r..poloměr křivosti f..ohnisková vzdálenost

Paprsek procházející středem se odráží v opačném směru. Paprsek procházející rovnoběžně s optickou osou zrcadla se odráží přes ohnisko. Paprsek procházející ohniskem se odráží rovnoběžně s optickou osou.

Paprsek směřující do středu křivosti se odráží v opačném směru. Paprsek procházející rovnoběžně s optickou osou zrcadla se odráží, jako by vycházel z ohniska. Paprsek směřující do ohniska se odráží rovnoběžně s optickou osou.

Obrazy u dutého a vypuklého zrcadla:

vánoční ozdoba tvaru koule chromová lžička zrcadlo na křižovatkách… kosmetické zrcátko zubařské zrcátko

Odpověď: VYPUKLÁDUTÁ

a) duté zrcadlo, b) vypuklé zrcadlo

Odpověď:  U dutého zrcadla prochází paprsek ohniskem, u vypuklého zrcadla paprsky do ohniska směřují nebo z něho zdánlivě vycházejí.

skutečný převrácený vzpřímený zvětšený zmenšený zdánlivý

skutečný převrácený zmenšený zdánlivý vzpřímený zvětšený

Odpověď: Skutečný, aby se zobrazil na fotografický materiál.

doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 7. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2004, ISBN Tesař J., Jáchim F., Fyzika 3 pro ZŠ, Světelné jevy, mechanické vlastnosti látek, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ] [cit: ]

1. Prezentace slouží k naučení nového učiva. 2. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. 3. Použití kulových zrcadel v praktickém životě. 4. Popis kulových zrcadel. 5. Žák vyznačí na optické ose střed křivosti, ohnisko, vrchol. 6. Žák zná vztah mezi poloměrem křivosti a ohniskovou vzdáleností. 7. Chod paprsků význačných směrů u dutého zrcadla. 8. Chod paprsků význačných směrů u vypuklého zrcadla. 9. Vysvětlení obrazu u kulových zrcadel. 10. Žák řeší úlohy, odpovídá na otázky, vybírá správné odpovědi.