MAKROELEMENTY (2. část) Předmět Pěstování rostlin Obor Agropodnikání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Advertisements

Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Dýchání rostlin Dýchání = respirace = soubor katabolických reakcí, které slouží k uvolnění energie potřebné např. pro syntetické pochody, příjem živin,
VÝŽIVA – základní složky potravy
Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu
Látkové složení lidského těla- prvky
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Minerální výživa rostlin
Didaktické testy pro ověřování znalostí
1 VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.10/Li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/
Konkurenceschopnost – podmínka úspěchu podnikání v zemědělství I
Chemická stavba buněk Září 2009.
VÝŽIVA ROSTLIN.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
EUKARYOTICKÁ BUŇKA Velikost – v mikrometrech (10–100, i větší)
Základy přírodních věd
Magisterský studijní program FVL a FVHE
Rostlinná produkce a prostředí
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
HOBITI.
= věda o životních projevech rostlin a funkcích jejich orgánů
VITAMÍNY A MINERÁLY.
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
MINERÁLNÍ PRVKY.
Jiří Kec,Pavel Matoušek
Předmět: Potraviny a výživa Ročník: první
Bílkoviny a jejich význam ve výživě člověka
Cyklus kyseliny citrónové, citrátový cyklus.
Minerální a organická výživa rostlin
Základní struktura živých organismů
BUŇKA.
Téma: Vybrané zahradnické plodiny plodová zelenina, rajče
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Biochemie, složení živých organismů.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Zdravá výživa I Dagmar Šťastná.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Plastidy.
VÝZNAM MIKROELEMENTŮ UŽITEČNÉ A CIZORODÉ PRVKY Předmět Pěstování rostlin Obor Agropodnikání.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt LITERACY Minerální výživa rostlin.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Ověřování základních znalostí z chemie
„JAKO RYBA VE VODĚ“ EXPERIMENT TŘÍDY KVINTA A – SKUPINA „VÁPNÍK“
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Přídatné živiny Vypracoval: Lukáš Karlík.
Hnojiva aneb přikrmování rostlin. Rozdělení hnojiv a) podle skupenství pevná hnojiva kapalná hnojiva b) podle působení na rostliny přímá hnojiva – obsahují.
Chemické složení organizmů. Mezi přírodní (organické) látky patří: cukry (sacharidy) tuky (lipidy) bílkoviny (proteiny) nukleové kyseliny.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Chemické složení rostlinného těla Název sady:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
MAKROELEMENTY (1. část) Předmět Pěstování rostlin Obor Agropodnikání.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_13A_20_Biokatalyzátory Téma: 13A_CH9.roč.
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Chemické složení živých organismů
STONEK ROSTLINY.
Organické látky.
Živina Funkce (dle schválených tvrzení) Významný zdroj Vitamin A
ÚVOD DO VÝŽIVY ROSTLIN DĚLENÍ ŽIVIN Z POHLEDU ROSTLINY
BUŇKA – základ všech živých organismů
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Buňka  organismy Látkové složení.
Jako ryba ve vodě Kopřiva africká.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Enzymy a hormony Obr.1 – Jak fungují enzymy?
Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_BUŇKA 1_P1-2
HYdroponie.
Název prezentace (DUMu): Chemické složení rostlinného těla
Rozdělení prvků Různé pohledy Podle obsahu v organismu
vodní režim příjem, vedení a výdej množství vody v těle funkce
DÝCHÁNÍ = RESPIRACE.
4. Buňky.
3D model: Pythium oligandrum parazituje mycelium fytopatogena
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

MAKROELEMENTY (2. část) Předmět Pěstování rostlin Obor Agropodnikání

VÁPNÍK Příjem  Ca 2+ Význam  ovlivňuje semipermeabilitu buněčných membrán a stěn buněk  vliv konformační a stabilizační na bílkoviny  stavební látka buněčných stěn  neutralizace a vázání organických kyselin  ovlivňuje stabilitu a integritu pletiv  ovlivňuje aktivitu enzymů

Symptomy  nedostatek Chlorotická kropenatost u mladých listů

Nekróza květního konce plodů (rajče)

 nadbytek Srdéčková hniloba u cukrové řepy

HOŘČÍK Příjem  Mg 2+ Význam  tvoří centrum molekuly chlorofylu  snižuje asimilaci CO 2  aktivuje některé procesy  aktivuje enzymatické oddělení polypeptidických řetězců  umožňuje lepší účast fosforu na simulačních a disimilačních procesů

Symptomy  nedostatek Chloróza u brambor (silný nedostatek hořčíku)

Pruhovitá chloróza (př. jarní ječmen)

 nadbytek -poškození kořenů -toxicky porušuje rovnováhu iontů

SÍRA Příjem  SO 4 2- Význam  nepostradatelná součást v thiazolovém cyklu

Znáte nějaký negativní jev spojený s nadbytkem síry v životním prostředí?

Kyselé deště

Symptomy  nedostatek Blednutí listů (př. u cukrové řepy) Připomíná to symptom nedostatku jiného prvku?

Blednutí listů (př. u řepky ozimé)

 nadbytek - bujný růst rostlin - tmavě zelená barva - řídká stébla a náchylnost k poléhání a chorobám u obilovin

ŽELEZO Příjem  Fe 2+  Fe 3+ Význam  vnitřní buněčný prostor hromadí biologický aktivní železo  zajišťuje činnost enzymových systémů  ovlivňuje proteinový metabolismus

Symptomy  nedostatek Chloróza (př. réva vinná)

Příště – MIKROELEMENTY