VÝSKYT A OCHRANA NETOPÝRŮ NA SVITAVSKU Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přiřaď k pomůcce povolání
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Pojmenuj domácí zvířata
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Popis a ovládání Plocha I
ICT VL Evropa 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Který živočich do řady nepatří
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Najdi ve větách volně žijící zvířata Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Ochrana přírody v ČR. Historie první pokusy – Maiestas Carolina 1355 Karel IV. první pokusy – Maiestas Carolina 1355 Karel IV Hojná voda v Nov.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.11 Anotace: Prezentace seznamuje s výtrusnými rostlinami, životním cyklem, zástupci. Vzdělávací oblast: Třídění rostlin, výtrusné.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Poznej volně žijící zvířata
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 2. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, 746.
ICT VL Naše okolí 5.R.  Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět  Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět  Tematický okruh: Místo, kde žijeme  Anotace:
Najdi ve větách domácí zvířata
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Příroda nebo člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Obyvatelstvo světa – pohyb obyvatelstva
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
L ITOSFÉRA – VNĚJŠÍ PROCESY Autor: Hana Brýdlová.
V YVŘELÉ HORNINY - MAGMATICKÉ Mgr. Michal Střeštík.
K ARTOGRAFIE – MĚŘÍTKO MAPY Autor: Hana Brýdlová.
M ETAMORFÓZY LISTU Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
T VORBA KARTOGRAMU Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - OBOJŽIVELNÍCI Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Inkscape – tvorba loga Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Hromadné úpravy fotografií Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
PowerPoint zásady tvorby prezentací Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
A FRIKA – PŘÍRODNÍ PODMÍNKY II. Autor: Hana Brýdlová.
PROJEKT KYSELÝ DÉŠŤ Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Tilt-shift efekt Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
METAMORFÓZY KOŘENE Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková.
1. H ETEROTROFNÍ VÝŽIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
Typografie – úvod, písma Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Tvorba HDR fotografií Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy PaedDr. Radomila Oblouková.
P(r)opletené kruhy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - VIRY
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Metamorfózy stonku Mgr. Michal Střeštík.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Sekáči Mgr. Michal Střeštík.
Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Transkript prezentace:

VÝSKYT A OCHRANA NETOPÝRŮ NA SVITAVSKU Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach

Název školyGymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, Svitavy IČO Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiáluK_INOVACE_1.BI.08 Tematická oblast ŠVP – Člověk a příroda (biologie) Systém a evoluce živočichů. Živočichové a prostředí. Systém, vývoj, rozšíření, ochrana, význam a chování živočichů. Název vzdělávacího materiáluVýskyt a ochrana netopýrů na Svitavsku. Druh učebního materiáluprezentace (PowerPoint) Anotace Prezentace seznamuje posluchače s možnostmi a problematikou výskytu a ochrany netopýrů v regionu Svitavska. Klíčová slovaochrana netopýrů, druhová ochrana, ochrana prostředí Ročník 2. ročník čtyřletého studia, 6. ročník osmiletého studia 1. ročník osmiletého studia Typická věková skupinaveřejnost a školní věk (10-90 let) Speciální vzdělávací potřebyžádné AutorJiří Mach Zhotovenoprosinec 2012 Celková velikostVelikost souboru s DUM v 13877kB

krajina Svitavska Foto: F. Bárta

Hřebečovský hřbet Foto: F. Bárta

15 druhů netopýrů a 1 vrápenec. Výskyt : - jarní a podzimní přelety - letní kolonie (letniště) - zimní kolonie (zimoviště) Většina druhů je vázaná na lidské stavby.

Čertovy díry u Brněnce vrápenec malý netopýr velký netopýr ušatý netopýr řasnatý netopýr brvitý netopýr vousatý vrápenec malý netopýr velký netopýr ušatý netopýr řasnatý netopýr brvitý netopýr vousatý netopýr vodnínetopýr Brandtův netopýr velkouchýnetopýr severní netopýr večernínetopýr východní

Myší díry u Rozhraní vrápenec malýnetopýr brvitý netopýr řasnatýnetopýr vodní netopýr ušatýnetopýr velký vrápenec malýnetopýr brvitý

Pod mariánským obrazem - Pohledy netopýr řasnatýnetopýr vodní netopýr vousatýnetopýr velký vrápenec malýnetopýr řasnatý

Foto: M. Polák

Foto: K. Sopoušek

Foto: M. Velešík

Foto: L. Novák

Foto: F. Jetmar

Foto: M. Velešík a M. Polák

Foto: J. Kollár

NETOPÝŘI VE TMĚ

Všechny druhy netopýrů u nás jsou chráněné zákonem. S nimi i jejich prostředí. Foto: F. Jetmar

Příčiny ohrožení netopýrů ● nedostatek vhodných úkrytů ● likvidace doupných stromů ● zásahy do prostředí při stavební činnosti ● rušení při hibernaci ● chemizace prostředí ● přímá mortalita (doprava, energetika)

Co víš o netopýrech na Svitavsku? (při kliknutí se objeví odpověď) 1)Které původní prostředí nahrazují netopýrům lidské stavby (např. podstřeší panelových domů)? odpověď : jeskyně, skalní štěrbiny

Co víš o netopýrech na Svitavsku? (při kliknutí se objeví odpověď) 2)Jak nazýváme dvě prostředí, která netopýři střídají během roku? odpověď : letniště a zimoviště

Co víš o netopýrech na Svitavsku? (při kliknutí se objeví odpověď) 3)Relativně hojným druhem netopýra, který v létě vyvádí mláďata na teplých půdách domů nebo kostelů v lesnaté krajině a v zimě se vydává k hibernaci do sklepů, zemních puklin a jeskyní je _________________. odpověď : vrápenec malý

Co víš o netopýrech na Svitavsku? (při kliknutí se objeví odpověď) 4)Přiřaď netopýrovi jeho prostředí letního výskytu: kostelní věže, půdy domů, panelové domy, štěrbiny chat a chalup netopýr rezavý netopýr vousatý netopýr vodní netopýr severní netopýr velký vrápenec malý odpověď : vrápenec malý

Co víš o netopýrech na Svitavsku? (při kliknutí se objeví odpověď) 4)Přiřaď netopýrovi jeho prostředí letního výskytu: netopýr rezavýpanelové domy netopýr vousatýpůdy domů, štěrbiny chat a chalup netopýr vodníštěrbiny chat a chalup netopýr severnípůdy domů, panelové domy netopýr velkýkostelní věže vrápenec malý kostelní věže, půdy domů odpověď : vrápenec malý

Co víš o netopýrech na Svitavsku? (při kliknutí se objeví odpověď) 5)Které lokality jsou na Svitavsku nejznámější jako úkryty v pseudokrasových štěrbinách opukových (jílovcových) skalách? odpověď : Čertový díry (Brněnec) Myší díry (Rozhraní)

Tento vyučující materiál je možné využít rovněž při výuce: PT Environmentální výchova 4.2. Člověk a životní prostředí tematický okruh : Čím jsou významné organismy pro člověka, jaké jsou příčiny vzniku a zániku některých rostlinných a živočišných druhů a jaké jsou formy jejich ochrany 2. ročník PT Environmentální výchova 5.2. Základní podmínky života tematický okruh : Ochrana biologických druhů (důvody ochrany a způsoby ochrany jednotlivých druhů) 4. ročník osmiletého studia PT Environmentální výchova 5.4. Vztah člověka k prostředí tematický okruh : Naše obec 4. ročník osmiletého studia

Není-li uvedeno u snímku jinak, je autorem fotografií tvůrce této prezentace.