Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_02 Název materiáluRovnoměrný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROVNOMĚRNÝ POHYB PO KRUŽNICI dostředivé zrychlení.
Advertisements

Rovnoměrný pohyb Přímočarý – velikost ani směr rychlosti se nemění
07. Kinematika harmonického pohybu – příklady I.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 19. Mechanické vlnění – příklady I.
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 08. Kinematika harmonického pohybu – příklady II.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _649 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _639 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 05. Souvislost úhlové rychlosti a úhlové frekvence KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_25.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
19. ROVNOMĚRNÝ POHYB PO KRUŽNICI IV. – Dostředivé zrychlení
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _631 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _620 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
1. KINEMATIKA HMOTNÝCH BODŮ
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _613 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _616 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _610 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 10. Dynamika harmonického pohybu – příklady
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU DOSTŘEDIVÁ SÍLA Mgr. Monika Bouchalová Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Rovnoměrný pohyb po kružnici 2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_701.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _655 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Rovnoměrný otáčivý pohyb
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _614 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _636 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_14 Tematická.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_31.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _635 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_713.
Rovnoměrný otáčivý pohyb
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY I.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
17. ROVNOMĚRNÝ POHYB PO KRUŽNICI II. – Frekvence, perioda
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_16 Název materiáluZákon zachování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_18 Název materiáluKondenzátory.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_05 Název materiáluPráce a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_11 Název materiáluDeformace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_10 Název materiáluPráce plynu,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_13 Název materiáluSmykové.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_16 Název materiáluPružina.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_10 Název materiáluPlanety.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_04 Název materiáluVazebná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_11 Název materiáluSytá pára.
Kyvadlo Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA – Kmitání, vlnění a elektřina Datum vytvoření
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_43_18 Název materiáluPohyb těles.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_06 Název materiáluPohyby v.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_08 Název materiáluMolekulová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_17 Název materiáluElektrický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_06 Název materiáluRovnoměrně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_07 Název materiáluIdeální.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_14 Název materiáluZměny skupenství.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_15 Název materiáluHarmonický.
Rovnoměrný pohyb po kružnici a otáčivý pohyb
5. Kinematika – vyjádření neznámé ze vzorce, práce s grafy
Pohyb po kružnici – příklady
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Příklad 1: Jakou minimální úhlovou rychlostí se musí otáčet centrifuga o poloměru r = 10 m, aby z ní cestující v nejvyšším bodě trajektorie nevypadli?
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_02 Název materiáluRovnoměrný pohyb po kružnici – příklady AutorMgr. Pavel Lintner Tematická oblastFyzika Tematický okruhMechanika Ročník1 Datum tvorbyčervenec 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Rovnoměrný pohyb po kružnici – příklady

Příklad 1 Hmotný bod se rovnoměrně pohybuje po kružnici tak, že vykoná 300 oběhů za dobu 1 min. Určete periodu, frekvenci a úhlovou rychlost hmotného bodu.

Příklad 1 Hmotný bod se rovnoměrně pohybuje po kružnici tak, že vykoná 300 oběhů za dobu 1 min. Určete periodu, frekvenci a úhlovou rychlost hmotného bodu. Nápověda: Ze zadaného počtu oběhů za minutu vyjádřete např. periodu a pak pomocí vztahů pro rovnoměrný pohyb po kružnici ostatní veličiny.

Příklad 1 Hmotný bod se rovnoměrně pohybuje po kružnici tak, že vykoná 300 oběhů za dobu 1 min. Určete periodu, frekvenci a úhlovou rychlost hmotného bodu. Nápověda: Ze zadaného počtu oběhů za minutu vyjádřete např. periodu a pak pomocí vztahů pro rovnoměrný pohyb po kružnici ostatní veličiny.

Příklad 1 Hmotný bod se rovnoměrně pohybuje po kružnici tak, že vykoná 300 oběhů za dobu 1 min. Určete periodu, frekvenci a úhlovou rychlost hmotného bodu. Nápověda: Ze zadaného počtu oběhů za minutu vyjádřete např. periodu a pak pomocí vztahů pro rovnoměrný pohyb po kružnici ostatní veličiny.

Příklad 1 Hmotný bod se rovnoměrně pohybuje po kružnici tak, že vykoná 300 oběhů za dobu 1 min. Určete periodu, frekvenci a úhlovou rychlost hmotného bodu. Nápověda: Ze zadaného počtu oběhů za minutu vyjádřete např. periodu a pak pomocí vztahů pro rovnoměrný pohyb po kružnici ostatní veličiny.

Příklad 1 Hmotný bod se rovnoměrně pohybuje po kružnici tak, že vykoná 300 oběhů za dobu 1 min. Určete periodu, frekvenci a úhlovou rychlost hmotného bodu. Nápověda: Ze zadaného počtu oběhů za minutu vyjádřete např. periodu a pak pomocí vztahů pro rovnoměrný pohyb po kružnici ostatní veličiny.

Příklad 2 S jakou frekvencí a periodou se otáčí kolo automobilu o vnějším průměru 68 cm, jede-li automobil rychlostí 126 km·h -1 ? Jak velké dostředivé zrychlení působí na body na obvodu pneumatiky?

Příklad 2 S jakou frekvencí a periodou se otáčí kolo automobilu o vnějším průměru 68 cm, jede-li automobil rychlostí 126 km·h -1 ? Jak velké dostředivé zrychlení působí na body na obvodu pneumatiky? Nápověda: Uvědomte si, jaký je vztah mezi rychlostí automobilu a obvodovou rychlostí pneumatiky.

Příklad 2 S jakou frekvencí a periodou se otáčí kolo automobilu o vnějším průměru 68 cm, jede-li automobil rychlostí 126 km·h -1 ? Jak velké dostředivé zrychlení působí na body na obvodu pneumatiky? Řešení: Obvodová rychlost pneumatiky je rovna rychlosti automobilu. Nápověda: Uvědomte si, jaký je vztah mezi rychlostí automobilu a obvodovou rychlostí pneumatiky.

Příklad 2 S jakou frekvencí a periodou se otáčí kolo automobilu o vnějším průměru 68 cm, jede-li automobil rychlostí 126 km·h -1 ? Jak velké dostředivé zrychlení působí na body na obvodu pneumatiky? Nápověda: Uvědomte si, jaký je vztah mezi rychlostí automobilu a obvodovou rychlostí pneumatiky.

Příklad 2 S jakou frekvencí a periodou se otáčí kolo automobilu o vnějším průměru 68 cm, jede-li automobil rychlostí 126 km·h -1 ? Jak velké dostředivé zrychlení působí na body na obvodu pneumatiky? Nápověda: Uvědomte si, jaký je vztah mezi rychlostí automobilu a obvodovou rychlostí pneumatiky.

Příklad 2 S jakou frekvencí a periodou se otáčí kolo automobilu o vnějším průměru 68 cm, jede-li automobil rychlostí 126 km·h -1 ? Jak velké dostředivé zrychlení působí na body na obvodu pneumatiky? Nápověda: Uvědomte si, jaký je vztah mezi rychlostí automobilu a obvodovou rychlostí pneumatiky.

Příklad 2 S jakou frekvencí a periodou se otáčí kolo automobilu o vnějším průměru 68 cm, jede-li automobil rychlostí 126 km·h -1 ? Jak velké dostředivé zrychlení působí na body na obvodu pneumatiky? Nápověda: Uvědomte si, jaký je vztah mezi rychlostí automobilu a obvodovou rychlostí pneumatiky.

Příklad 2 S jakou frekvencí a periodou se otáčí kolo automobilu o vnějším průměru 68 cm, jede-li automobil rychlostí 126 km·h -1 ? Jak velké dostředivé zrychlení působí na body na obvodu pneumatiky?

Příklad 3 Jak velké je dostředivé zrychlení automobilu, který projíždí zatáčkou o poloměru 40 m rychlostí o stálé velikosti 90 km·h -1 ? Porovnejte toto zrychlení s tíhovým zrychlením Země.

Příklad 3 Jak velké je dostředivé zrychlení automobilu, který projíždí zatáčkou o poloměru 40 m rychlostí o stálé velikosti 90 km·h -1 ? Porovnejte toto zrychlení s tíhovým zrychlením Země. Nápověda: Použijte vztah pro velikost dostředivého zrychlení rovnoměrného pohybu po kružnici.

Příklad 3 Jak velké je dostředivé zrychlení automobilu, který projíždí zatáčkou o poloměru 40 m rychlostí o stálé velikosti 90 km·h -1 ? Porovnejte toto zrychlení s tíhovým zrychlením Země. Nápověda: Použijte vztah pro velikost dostředivého zrychlení rovnoměrného pohybu po kružnici.

Příklad 3 Jak velké je dostředivé zrychlení automobilu, který projíždí zatáčkou o poloměru 40 m rychlostí o stálé velikosti 90 km·h -1 ? Porovnejte toto zrychlení s tíhovým zrychlením Země. Nápověda: Použijte vztah pro velikost dostředivého zrychlení rovnoměrného pohybu po kružnici.

Příklad 3 Jak velké je dostředivé zrychlení automobilu, který projíždí zatáčkou o poloměru 40 m rychlostí o stálé velikosti 90 km·h -1 ? Porovnejte toto zrychlení s tíhovým zrychlením Země. Nápověda: Použijte vztah pro velikost dostředivého zrychlení rovnoměrného pohybu po kružnici.

Příklad 4 S jakou periodou rotace by se musela Země otáčet kolem své osy, aby se bod na jejím rovníku pohyboval s dostředivým zrychlením o velikosti 9,81 m·s -2 ?

Příklad 4 S jakou periodou rotace by se musela Země otáčet kolem své osy, aby se bod na jejím rovníku pohyboval s dostředivým zrychlením o velikosti 9,81 m·s -2 ? Nápověda: Použijte vztah pro dostředivé zrychlení rovnoměrného pohybu po kružnici.

Příklad 4 S jakou periodou rotace by se musela Země otáčet kolem své osy, aby se bod na jejím rovníku pohyboval s dostředivým zrychlením o velikosti 9,81 m·s -2 ? Nápověda: Použijte vztah pro dostředivé zrychlení rovnoměrného pohybu po kružnici.

Příklad 4 S jakou periodou rotace by se musela Země otáčet kolem své osy, aby se bod na jejím rovníku pohyboval s dostředivým zrychlením o velikosti 9,81 m·s -2 ? Nápověda: Použijte vztah pro dostředivé zrychlení rovnoměrného pohybu po kružnici.

Příklad 4 S jakou periodou rotace by se musela Země otáčet kolem své osy, aby se bod na jejím rovníku pohyboval s dostředivým zrychlením o velikosti 9,81 m·s -2 ? Nápověda: Použijte vztah pro dostředivé zrychlení rovnoměrného pohybu po kružnici.

Příklad 4 S jakou periodou rotace by se musela Země otáčet kolem své osy, aby se bod na jejím rovníku pohyboval s dostředivým zrychlením o velikosti 9,81 m·s -2 ? Nápověda: Použijte vztah pro dostředivé zrychlení rovnoměrného pohybu po kružnici.

Příklad 4 S jakou periodou rotace by se musela Země otáčet kolem své osy, aby se bod na jejím rovníku pohyboval s dostředivým zrychlením o velikosti 9,81 m·s -2 ? Nápověda: Použijte vztah pro dostředivé zrychlení rovnoměrného pohybu po kružnici.

Příklad 4 S jakou periodou rotace by se musela Země otáčet kolem své osy, aby se bod na jejím rovníku pohyboval s dostředivým zrychlením o velikosti 9,81 m·s -2 ? Nápověda: Použijte vztah pro dostředivé zrychlení rovnoměrného pohybu po kružnici.

Použité zdroje: LEPIL, Oldřich, Milan BEDNAŘÍK a Miroslava ŠIROKÁ. Fyzika: sbírka úloh pro střední školy. 3. vyd. Praha: Prometheus, c1995, 269 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN X.