Implementace TAF/TAP TSI, ERNCF u SŽDC Praha, 20. - 21. 1. 2013 Ing. Marek Neustadt Jednání s dopravci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Advertisements

Rozvoj nových technologií na síti SŽDC
CSV – CENTRALNÍ SYSTÉM VÝLUK EURO-ŽEL – Žilina
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Technologické platformy a dopravní výzkum
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Drážní úřad v resortu dopravy Konference technologická platforma Interoperabilita železniční infrastruktury Drážní úřad – Rail Authority.
Filip Zelenka. Základy dopravní politiky jsou obsaženy již v Římských smlouvách, které zavádějí společná pravidla mezinárodní dopravy, volný přístup k.
1 Brno, Ing. Petr Fajmon Dopady liberalizace a legislativních změn na JMP,a.s.
MONITOROVACÍ SYSTÉM SF a FS PRO OBDOBÍ WEBOVÝ ÚČET ŽADATELE A PŘÍJEMCE PODPORY Nová aplikace monitorovacího systému Mgr. Matěj Mareš Odbor evropských.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Příprava zákona o elektronických komunikacích Jaromír Šiška, CSc. náměstek ministra - ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb Konference.
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Implementace Nařízení 913/2010 na SŽDC Setkání s dopravci, Praha, 25. a Ing. Markéta Šlachtová.
Praha, Ing. Miloš Futera Ph.D. Informace o implementaci TAF/TAP TSI Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Prezentace informačních systémů ve vztahu k zpoplatnění ŽDC – náhrada TP 412 systémem IS KAPO.
Přidělování kapacity, aktivace, problematika IS KADR Praha Ing. Miloš Futera Ph.D. Setkání s dopravci.
Informace o RailNetEurope, Přidělování kapacity dráhy Setkání s dopravci, Praha, Ing. Markéta Šlachtová.
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Změna systému zpoplatnění Ředitelství SŽDC, Odbor jízdního řádu a kapacity dráhy, Oddělení.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Prohlášení o dráze a cena za užití železniční infrastruktury a za poskytované služby Hana Honzáková, Jiří Černý 8. setkání s dopravci, Praha, 25.a
Česko–slovenský koridor Evropské železniční koridory pro konkurenceschopnou nákladní dopravu Setkání s dopravci, , Strečno Markéta Šlachtová,
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Ceny za projednání mimořádných zásilek Jiří Brunner 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
On-line vyhlašování směnového plánu Setkání dopravců SŽDC Praha Ing. Petr Řádek SŽDC O12-SEPA 25. –
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
ISOŘ KADR Generální ředitelství, Odbor řízení provozu a organizování drážní dopravy, Oddělení marketingu, prodeje tras a statistiky - OneStopShop Přednášející:
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Setkání s dopravciPraha | 26. listopadu Elektronické jízdní řády (ETD) Aktuální informace a stav vývoje Petr Vacek Setkání s dopravci, Praha, 26.
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
IS KADR Praha, Miloš Futera Setkání s dopravci.
Path Coordination System v roce 2014 Ing. Ondřej Kuběna Setkání s dopravci 2013, Praha
IS KAPO Nezkonzumovaná kapacita Praha,
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
IS SŽDC – pořizování dat dopravci
Změny v objednávání mezinárodních tras
Prohlášení o dráze Jiří Černý 11. setkání s dopravci, Praha,
Tabulky traťových poměrů
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Setkání s dopravci leden 2012
RNE, Evropské nákladní koridory - RFC a PCS
IS KAPO WEB prostředí Martin Havránek Praha, –
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Webový portál provozovatele dráhy
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Přidělování kapacity dráhy, mezinárodní činnost
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Změna systému zpoplatnění
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Legislativa výlukové činnosti
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Stavební přípravy a zásady Rekodifikace veřejného stavebního práva
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Novinky v produktech OLTIS Group
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
Transkript prezentace:

Implementace TAF/TAP TSI, ERNCF u SŽDC Praha, Ing. Marek Neustadt Jednání s dopravci

1.Od podzimu 2012 probíhá 3. kolo implementace TSI TAF a TAP –Návrh změny hlavního textu nařízení 62/2006 –Dopracování nedořešených otázek z předchozích fází 2.Ke konci roku 2012 byl termín na odeslání implementačního plánu TSI TAP za jednotlivé společnosti 3.V roce 2012 určeni národní koordinátoři, nyní probíhá definice jejich práv a povinností 2 Stav evropské implementace nařízení 62/2006 TAF TSI a 454/2011 TSI TAP

–Pro implementaci vazby dopravce – IM vznikly 4 telematické skupiny RU a IM, které posuzují výsledky TSI TAF/TAP a doplňují své požadavky za osobní a nákladní dopravu tak, aby vznikl jeden společný návrh procesů a zpráv TSI TAF/TAP = > dochází k praktickému propojení obou nařízení pro vazbu RU a IM 3 Průběh implementace TAP/TAF TSI

V části Žádost o trasu: –implementovány zprávy Path Request a Path Details – v letošním roce se předpokládá upravit strukturu na aktuální stav –implementována jedinečná identifikace V letošním roce se připravuje doplnit další identifikátory min. PA ID jako povinný identifikátor, PR ID, CR ID – bude zváženo –chybí dořešení: skládání tras spuštění aktivací a deaktivací (celé trasy, části trasy) proces Trasa není dostupná, Jízda vlaku přerušena vazba na RNE TIS a RNE PCS 4 Stav implementace TAF/TAP TSI na SŽDC

V části Příprava vlaku před odjezdem: –spuštěny zprávy Složení vlaku, Vlak připraven a Rozbor vlaku (složení vlaku bez vozové části) Provedení menších změn ve struktuře Train Composition – převod na aktuální stav – předpoklad léto 2013 –zpráva Vlak připraven - zavedení povinnosti posílat tuto zprávu od důvod – chybí informace o spojení na strojvedoucího pro zabránění nehodám 5 Stav implementace TAF/TAP TSI na SŽDC

V části Jízda vlaku: –Vedení SŽDC rozhodlo o připojení SŽDC na RNE TIS – úprava struktury vysílaných zpráv (jízda vlaku, zpoždění vlaku) na strukturu TSI TAF –Připraven ke spuštění IS GRAPP – grafická poloha vlaku – informace o aktuálním výskytu a složení vlaku 6 Stav implementace TAF/TAP TSI na SŽDC

V části Informace o omezení infrastruktury: –předpokládáme postupné spouštění IRNDB (IS DOMIN) v roce 2013 –v návaznosti na toto řešení se připravují řešení procesů Service disruption – přerušení jízdy vlaku a Path Not Available - Trasa není dostupná –probíhá úprava plánovacího IS KADR a ISOŘ CDS 7 Stav implementace TAF/TAP TSI na SŽDC

8 V části Společné komponenty: –do konce 2013 napojení na společné referenční soubory –připojení na Common Interface –nákup licence – € –roční poplatek – € Stav implementace TAF/TAP TSI na SŽDC

9 Evropská železniční síť pro konkurenceschopnou nákladní dopravu European Rail Network for Competitive Freight - ERNCF Koridor 7 – termín spuštění listopad 2013 Koridor 9 – termín spuštění listopad 2013 Koridor 5 – termín spuštění listopad 2015 Terst Koper Ostrava Gdynia Klagenfurt Udine Ravena Graz Čierna n.T. Implementace Nařízení 913/2010 ERNCF

Cíle, požadavky, změny –upřednostnit nákladní dopravu –kapacita na koridoru pro nákladní dopravu dostupná rovnoměrně a souvisle –zvýšení maximální kapacity vlaků –jedno OSS pro nákladní dopravu na každý koridor –řízení koridorů by mělo mít rovněž postupy pro přidělování kapacity mezinárodním nákladním vlakům a zohlednit i jiné segmenty včetně osobní dopravy –zavedení oprávněného žadatele o kapacitu –maximálně zajistit přesnost ND v případě narušení 10 Implementace Nařízení 913/2010 ERNCF

Každý koridor má vytvořenu řídící strukturu 11 Výkonná radaSprávní rada Poradní skupina IM a provozovatelé terminálů Poradní skupina dopravci Koridorové OSS Implementace Nařízení 913/2010 ERNCF

Koridorové OSS – C OSS –přidělovat dostupnou kapacitu na koridoru pro koridorové vlaky (vlaky překračující alespoň 1 hranici) –kapacita bude přidělována C OSS do ročního JŘ (X-7,5) a pro ad hoc vlaky (5-60 dní), ostatní národně –C OSS bude přidělovat kapacitu z dostupných předpřipravených tras –pro konkrétní postup bude publikováno v koridorové informaci –základem pro objednávání tras přes C OSS bude IS RNE PCS 12 Implementace Nařízení 913/2010 ERNCF

GRAPP – grafická prezentace polohy vlaku DYPOD – dynamické prohlášení o dráze DOMIN – zobrazení omezení infrastruktury KADR – ve zvláštní prezentaci 13 Implementace Nařízení 913/2010 ERNCF

14 © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Implementace TAF/TAP TSI, ERCNF u SŽDC