Implementace TAF/TAP TSI, ERNCF u SŽDC Praha, Ing. Marek Neustadt Jednání s dopravci
1.Od podzimu 2012 probíhá 3. kolo implementace TSI TAF a TAP –Návrh změny hlavního textu nařízení 62/2006 –Dopracování nedořešených otázek z předchozích fází 2.Ke konci roku 2012 byl termín na odeslání implementačního plánu TSI TAP za jednotlivé společnosti 3.V roce 2012 určeni národní koordinátoři, nyní probíhá definice jejich práv a povinností 2 Stav evropské implementace nařízení 62/2006 TAF TSI a 454/2011 TSI TAP
–Pro implementaci vazby dopravce – IM vznikly 4 telematické skupiny RU a IM, které posuzují výsledky TSI TAF/TAP a doplňují své požadavky za osobní a nákladní dopravu tak, aby vznikl jeden společný návrh procesů a zpráv TSI TAF/TAP = > dochází k praktickému propojení obou nařízení pro vazbu RU a IM 3 Průběh implementace TAP/TAF TSI
V části Žádost o trasu: –implementovány zprávy Path Request a Path Details – v letošním roce se předpokládá upravit strukturu na aktuální stav –implementována jedinečná identifikace V letošním roce se připravuje doplnit další identifikátory min. PA ID jako povinný identifikátor, PR ID, CR ID – bude zváženo –chybí dořešení: skládání tras spuštění aktivací a deaktivací (celé trasy, části trasy) proces Trasa není dostupná, Jízda vlaku přerušena vazba na RNE TIS a RNE PCS 4 Stav implementace TAF/TAP TSI na SŽDC
V části Příprava vlaku před odjezdem: –spuštěny zprávy Složení vlaku, Vlak připraven a Rozbor vlaku (složení vlaku bez vozové části) Provedení menších změn ve struktuře Train Composition – převod na aktuální stav – předpoklad léto 2013 –zpráva Vlak připraven - zavedení povinnosti posílat tuto zprávu od důvod – chybí informace o spojení na strojvedoucího pro zabránění nehodám 5 Stav implementace TAF/TAP TSI na SŽDC
V části Jízda vlaku: –Vedení SŽDC rozhodlo o připojení SŽDC na RNE TIS – úprava struktury vysílaných zpráv (jízda vlaku, zpoždění vlaku) na strukturu TSI TAF –Připraven ke spuštění IS GRAPP – grafická poloha vlaku – informace o aktuálním výskytu a složení vlaku 6 Stav implementace TAF/TAP TSI na SŽDC
V části Informace o omezení infrastruktury: –předpokládáme postupné spouštění IRNDB (IS DOMIN) v roce 2013 –v návaznosti na toto řešení se připravují řešení procesů Service disruption – přerušení jízdy vlaku a Path Not Available - Trasa není dostupná –probíhá úprava plánovacího IS KADR a ISOŘ CDS 7 Stav implementace TAF/TAP TSI na SŽDC
8 V části Společné komponenty: –do konce 2013 napojení na společné referenční soubory –připojení na Common Interface –nákup licence – € –roční poplatek – € Stav implementace TAF/TAP TSI na SŽDC
9 Evropská železniční síť pro konkurenceschopnou nákladní dopravu European Rail Network for Competitive Freight - ERNCF Koridor 7 – termín spuštění listopad 2013 Koridor 9 – termín spuštění listopad 2013 Koridor 5 – termín spuštění listopad 2015 Terst Koper Ostrava Gdynia Klagenfurt Udine Ravena Graz Čierna n.T. Implementace Nařízení 913/2010 ERNCF
Cíle, požadavky, změny –upřednostnit nákladní dopravu –kapacita na koridoru pro nákladní dopravu dostupná rovnoměrně a souvisle –zvýšení maximální kapacity vlaků –jedno OSS pro nákladní dopravu na každý koridor –řízení koridorů by mělo mít rovněž postupy pro přidělování kapacity mezinárodním nákladním vlakům a zohlednit i jiné segmenty včetně osobní dopravy –zavedení oprávněného žadatele o kapacitu –maximálně zajistit přesnost ND v případě narušení 10 Implementace Nařízení 913/2010 ERNCF
Každý koridor má vytvořenu řídící strukturu 11 Výkonná radaSprávní rada Poradní skupina IM a provozovatelé terminálů Poradní skupina dopravci Koridorové OSS Implementace Nařízení 913/2010 ERNCF
Koridorové OSS – C OSS –přidělovat dostupnou kapacitu na koridoru pro koridorové vlaky (vlaky překračující alespoň 1 hranici) –kapacita bude přidělována C OSS do ročního JŘ (X-7,5) a pro ad hoc vlaky (5-60 dní), ostatní národně –C OSS bude přidělovat kapacitu z dostupných předpřipravených tras –pro konkrétní postup bude publikováno v koridorové informaci –základem pro objednávání tras přes C OSS bude IS RNE PCS 12 Implementace Nařízení 913/2010 ERNCF
GRAPP – grafická prezentace polohy vlaku DYPOD – dynamické prohlášení o dráze DOMIN – zobrazení omezení infrastruktury KADR – ve zvláštní prezentaci 13 Implementace Nařízení 913/2010 ERNCF
14 © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Implementace TAF/TAP TSI, ERCNF u SŽDC