Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3655, Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_02_02_13.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lucemburkové na našem trůnu
Advertisements

Ženy z rodu Přemyslovců
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vlastivěda 4 Vypracovala: Mgr. Lucie Holanová, ZŠ Višňová Srpen 2011
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jan Lucemburský Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ POSLEDNÍ PŘEMYSLOVCI.
zpracovaný v rámci projektu
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
Jan Lucemburský ( ).
Zkus předvídat jaký mohl být a jak se mohl choval panovník, který získal toto označení: Král cizinec Král rytíř Král diplomat.
Zikmund Lucemburský Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ POSLEDNÍ PŘEMYSLOVCI.
VY_32_INOVACE_1D.7.08 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Lucemburkové na českém trůnu
Ludvík Jagellonský Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Lucemburkové na českém trůnu (Karel IV. – 1. část)
Václav II. a Václav III. Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Lucemburkové pro 4. ročník ZŠ
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ POSLEDNÍ PŘEMYSLOVCI.
VY_32_INOVACE_1D.7.06 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Denisa Spoustová, Barbora Krejčí
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ České knížectví v století Název sady: Raný.
Významné postavy rodu Lucemburků OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
Významné postavy rodu Lucemburků OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-L
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Osobnosti českých a světových dějin Dějepis 7.ročník III
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Kašpárková NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘÍ_19.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Lucemburkové Lucemburkové na českém trůně Dějepis 7. ročník Marek Kryška.
Ž IVOT K ARLA IV. Vojtěch Kubela Životopis Manželky Karlův most Královský erb.
Tomáš Havlický. Karlova Rodina  Otec: Jan Lucemburský  Matka: Eliška Přemyslovna  Jeho pravé jméno: -Václav IV Eliška Přemislovna Jan Lucemburský.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_02_02_19.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_02_02_05.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Vláda Lucemburků Vlastivěda 4. ročník
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Život Karla IV.- ,,Otce vlasti“
uč. s rodokmen 1. Jak se jmenovala matka sv. Anežky české?
VY_32_INOVACE_Lul_I_12 KAREL IV. Život
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Pravěk a středověk JAK TO BYLO?
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
NÁZEV: Jan Lucemburský
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
AUTOR: Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_167_ Knížata a králové
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.1 Vznik Franské říše
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_10
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Téma (název prezentace)
Téma (název prezentace)
LUCEMBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Karel IV. OTEC VLASTI
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Téma (název prezentace)
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ POSLEDNÍ PŘEMYSLOVCI.
Transkript prezentace:

Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_02_02_13 Předmět Dějepis 7. ročník Téma (název prezentace) Jan Lucemburský Autor Blanka Zelenková Metodický popis (anotace) Materiál doplňuje učebnici Dějepis pro 7. ročník. Zařazením ukázky z beletrie procvičuje rovněž čtenářskou gramotnost.

Materiál není časově náročný. Lze ho využít při výkladu a následně při opakování. Snímky č. 4 – 7 mohou složit jako osnova pro zápis dějepisné látky. Snímek č. 4 – hypertextové odkazy se aktivují kliknutím myší na podtržení. Snímek č. 7 – zařazen k rozšíření čtenářské gramotnosti, je využit odstavec z beletrie. Snímek č. 8, 9 – nejdříve otázky k textu pro zamyšlení, následně správné řešení. Snímek č. 10 – v rámci závěrečného shrnutí žáci rozhodují o pravdě či nepravdě tvrzení, mohou využít kontrolu.

 doba bezvládí – rozbroje, neklid  Jan Lucemburský + Eliška Přemyslovna Jan Lucemburský Eliška Přemyslovna  korunovace českým králem  1310

 výchova na francouzském dvoře  problémy s mocí české šlechty  postupná ztráta zájmu o domácí vývoj  správa království ponechána šlechticům

 uznávaný politik a válečník  dlouhodobá nepřítomnost panovníka – oslabení královské moci  1346 bitva u Kresčaku

 Tábor se probudil do horkého rána. Rytíři nasedali na koně bez helmic a krunýřů. Slunce pražilo do těžkých suken kabátců, pot stékal v potůčcích z čela za krk…. „Dnes je svatého Rufa,“odpověděl Karel, který jel otci po boku.  Král se mimovolně zamračil. „Svatého Rufa.- Ten den nemají v Čechách rádi. Nedobrý den. Tehdy na svatého Rufa -“Král vzpomínal -“ano, Eliška to vyprávěla. Tehdy padl v bitvě v Rakousích její děd…..“

1. 1. Uveď jméno krále (hlavního hrdiny) ukázky Jak se jmenoval jeho syn, který mu jel po boku? V jaké příbuzenském poměru byla Eliška 4. k oběma? Doplníš text o jméno jejího děda?

 1. Král Jan Lucemburský.  2. Syn, který jel Janovi po boku se jmenoval Karel IV.  3. Eliška (Přemyslovna) byla Janovou manželkou a Karlovou matkou.  4. Eliščin děd se jmenoval Přemysl Otakar II.

Nabídka: pobýval hodně v Čechách měl 4 manželky měl problémy s očima rád jezdil do bitev napsal svůj životopis

 KRATOCHVÍL, Miloš V.. Památné bitvy českých dějin. Praha: Albatros, 1987, ISBN NEUVEDENO.  ČECHURA, Jaroslav a kol. Dějepis pro 7. ročník. Praha: SPN, 2004, ISBN X.   VYKOUPIL, Libor. Dějepis - středověk a počátky novověku. Brno: Nová škola, 2008, ISBN