Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/03.0042 Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název úlohy: 3.11 Rychlost zvuku ve vzduchu
Advertisements

07. Kinematika harmonického pohybu – příklady I.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
FYZIKA 8.Ročník Práce 02 – VÝKON.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Fyzika Měření objemu a času.
Název úlohy: 1.3 Čas. Reakční doba
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
U těles určujeme ve fyzice jejich vlastnosti – rozměr (velikost), hmotnost, objem, obsah, teplotu, barvu, tvar, tvrdost, stlačitelnost, sílu – kterou.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Název úlohy: 1.1 Délka.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název úlohy: 7.21 Střídavý proud s indukčností
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Název materiálu: TEPLOTA – výklad učiva.
Název úlohy: 9.9 Nabíhání zdrojů světla. Fyzikální princip Každý zdroj světla potřebuje určitou dobu po jeho zapnutí k přejití do plného provozního režimu.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název úlohy: 2.6 Povrchové napětí
Měření fyzikálních veličin
Název úlohy: 7.18 Přechodný děj
Měření času Projekt z fyziky.
Název úlohy: 1.9 Magnetické pole. Magnetickou indukcí nazýváme jev při kterém se tělesa s feromagnetickými vlastnostmi v blízkosti magnetu zmagnetují.
PaedDr. Jozef Beňuška
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_06 Rychlost dopravních prostředků.
Rozměry těles, délka.
Hlasitost zvuku, hluk a ochrana před ním
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Měření délky – cvičení Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
© Tom Vespa. Měkota 1) reakční rychlostní schopnost: a) jednoduchá: od podnětu do začátku pohybu (podněty mohou být dotykové - taktilní, sluchové - akustické,
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-001 Předmět FYZIKA 6.ROČNÍK.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - DÉLKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 3.7.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.15.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.1.
 ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OP VK  NÁZEV: VY_32_INOVACE_03  AUTOR: Mgr., Bc. Daniela Kalistová  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 7  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
Elektrický proud II Ing. Jan Havel.
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_48_MĚŘENÍ ČASU
Rozměry těles, délka.
STR Mgr. Kamil Kučera.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Čas čas je fyzikální veličina, kterou značíme t
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Fyzika hrou-opakování I.
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní jednotky SI Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Rychlost a dráha rovnoměrného pohybu. Vypracoval: Lukáš Karlík
Fyzika hrou-opakování I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY _52_INOVACE_A_08_Délka
ZŠ a MŠ Deštné v O. h. Mgr. Martin Kapucián VY _52_INOVACE_A_12_Čas
Jak postupujeme při měření délky
Přírodovědecká fakulta UJEP Katedra matematiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Měření délky.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.3 Čas. Reakční doba

Čas je základní fyzikální veličina, která se nejčastěji označuje malým písmenem t. Jednotkou času je sekunda s. Reakční doba člověka je časový úsek, který uplyne od vzniku nenadálé události do jeho reakce. Mnoho faktorů ovlivňuje reakční dobu člověka (věk, pohlaví, trénink, vyrušování, únava, trestání, léky, alkohol, očekávání,...). t r – reakční čas řidiče t p – čas prodlevy brzd t n – čas náběhu brzd t u – doba brzdění

Cíl: Změřit časové úseky různých dějů pomocí stopek LabQuestu. Změřit reakční dobu člověka na světelný, zvukový a dotykový podnět. Pomůcky: LabQuest, ultrazvukové měřidlo vzdálenosti Go!Motion, 2 ks voltmetry VP-BTA, délkové měřidlo.

Schéma: