F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Advertisements

Výpočet hmotnosti tělesa
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Hustota LC.
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Měření fyzikálních veličin – Hustota
VY_32_INOVACE_03_ VÝPOČET HUSTOTY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličiny Creation IP&RK.
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
OBJEM TĚLESA.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Měření 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:leden 2012 Určeno:6. ročník ZŠ.
Výpočet hmotnosti, ze známe hustoty a objemu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Výpočet hmotnosti tělesa Hmotnost tělesa lze určit nejen vážením, ale také výpočtem, známe-li objem tělesa a hustotu látky, ze které těleso je. Vzorec.
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co bude plavat? Co bude plavat na hladině a co ne? PROČ?
FYZIKA Měření hmotnosti tělesa. Vypracoval: Lukáš Karlík.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
ÚLOHY - HUSTOTA Seminář didaktiky fyziky 1 FY2MP_SDF1/01 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Určování hustoty látek Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Hustota-výpočet hustoty
Interaktivní procvičování hustoty
Hustota a její měření.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
Výpisky z fyziky − 6. ročník
zpracovaný v rámci projektu
Chování těles v kapalině – procvičení 2
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výpočty s hustotou
Výpočet hmotnosti tělesa
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Hustota látky Mgr. Vendula Bílková.
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Hustota Máme tři krychličky o objemu 1 cm3. Krychličky jsou z různých materiálů. Pouhým potěžkáním zjistíme, že každá má jinou hmotnost. Měřením na vahách.
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík

H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný objem? Ne – objem peří bude mnohonásobně větší. Pokud chceme porovnávat, která ze dvou látek je těžší, musíme porovnávat hmotnosti stejných objemů obou látek, například krychliček o objemu 1 cm³. Je tedy těžší 1 cm³ peří nebo 1 cm³ železa. 1 cm³ železa je mnohonásobně těžší.

H USTOTA Dvě krychličky ze stejné látky o objemu 1 cm³, např. ze železa, mají stejnou hmotnost, 7,8 gramu. Ve fyzice říkáme že mají stejnou hustotu. Různé látky mají různou hustotu. Hustotu lze vypočítat: ρ = m : V hustota (čti ró) hmotnostobjem jednotka pro hustotu je g/cm³

V ZOROVÝ PŘÍKLAD Hliníková lžíce o objemu 5,5 cm³ má hmotnost 15 g. Urči hustotu hliníku. V = 5,5 cm³ m = 15 g ρ = ? (g/cm³) ρ = m : V ρ = 15 g : 5,5 cm³ ρ = 2,7 g/cm³ Hustota hliníku je 2,7 g/cm³.

M ĚŘENÍ VELIČIN PRO VÝPOČET HUSTOTY Z předchozích hodin již známe jak změřit hmotnost pomocí laboratorních vah – zjistíme tedy m. Zopakuj jak správně vážit na těchto vahách. Stejně tak můžeme zjistit V pevného tělesa. Popiš jak správně měřit objem pevného tělesa. Máme tedy vše potřebné pro výpočet hustoty - ρ = m:V

P ŘEVODY JEDNOTEK Poznali jsme základní jednotku: gram na krychlový centimetr, značka g/cm³ Existuje však ještě jedna jednotka kilogram na krychlový metr, značka kg/m³ Platí mezi nimi vztahy: 1 g/cm³ = 1000 kg/m³ 1 kg/m³ = 0,001g/cm³

V ÝPOČET HMOTNOSTI TĚLESA Můžeme určit hmotnost tělesa, aniž bychom ho vážili, když víme, z jaké je látky? Ano, pokud známe jeho objem a těleso je z jedné látky – tedy stejnorodé. Hmotnost stejnorodého tělesa lze vypočítat: m = ρV hmotnost stejnorodého tělesahustotaobjem tělesa (lze zjistit v tabulkách)

V ZOROVÝ PŘÍKLAD Betonový panel má objem 1,6 m³. Jaká je hmotnost betonového panelu? V = 1,6 m³ ρ = 2100 kg/m³ m = ? (kg) m = ρ V m = kg/m³ 1,6 m³ m = kg Betonový panel má hmotnost kilogramů.