Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F6 - 14 Datum ověření ve výuce:21. 3. 2011 Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Advertisements

Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MĚŘENÍ HUSTOTY.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
Měření fyzikálních veličin – Hustota
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Hustota LC.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H u s t o t a Creation IP&RK.
MĚŘENÍ HUSTOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Hustota
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Otáčivé účinky síly Tématický okruh: Účinky síly Vzdělávací obor:
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F7 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Vzájemné silové působení Tématický okruh: Síla Vzdělávací obor: Fyzika.
ÚLOHY - HUSTOTA Seminář didaktiky fyziky 1 FY2MP_SDF1/01 Vypracovala : Bc. Lenka Dobešová.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Hustota Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F6 - 8 Datum ověření ve výuce: Téma: Elektrování při vzájemném dotyku Tématický okruh: Elektrické vlastnosti.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Hustota-výpočet hustoty
Interaktivní procvičování hustoty
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Hustota a její měření.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Fyzika hrou-opakování II.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_FYZIKA
Hustota-odvozená fyzikální veličina
zpracovaný v rámci projektu
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B32Fy6_Hustota 2
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
zpracovaný v rámci projektu
Název vzdělávacího materiálu Jevy o hustotě látek
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
VY _52_INOVACE_A_08_Hustota látky
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Ročník: šestý Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE Digitální výukový materiál HUSTOTA LÁTKY je kombinací výkladové hodiny a procvičování. Do textu je vložen úkol pro žáky. Cvičení v závěru procvičuje probrané učivo. Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Práce je určena na interaktivní tabuli SMART Notebook.

HUSTOTA Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice

„Co je těžší?“ Proč mnoho lidí odpoví chybně? 1 kg železa 1 kg polystyrénu 1 kg pěnového polystyrénu má mnohem větší objem než 1kg železného závaží

Při porovnávání, která ze dvou látek je „těžší“ musíme porovnávat hmotnosti stejných objemů obou látek, např. krychliček o objemu 1 cm 3 1 cm 3 1 cm 3 1 cm 3 2,7 g 11,3 g 8,9 g 7,8 g hliníkželezoměďolovo Ve fyzice říkáme, že různé látky mají různou hustotu.

1 cm 3 ……………2,7 g HLINÍK ρ = 2,7 1 m 3 ……………2 700 kg ρ = cm 3 1 m 3

Co znamená, že látka má hustotu 1 ? Těleso o objemu 1 cm 3 má hmotnost 1 g Mezi jednotkami platí: 1m 3 = cm 3 1kg = g

PLATÍ: ρ = 2,7 = ρ = 998 = 0,998 Hliník – látka pevná Voda – látka kapalná

ZÁPIS DO SEŠITU

Hustota Fyzikální veličina Značí se řeckým písmenem ró – ρ Základní jednotky, Různé látky mají různou hustotu, jsou vyrobeny z jiné látky. Hustota hliníku ρ = 2,7, znamená to, že 1cm 3 hliníku váží 2,7 g. Hustota vody ρ = 998, znamená to, že 1 m 3 vody váží 998 kg. 1 cm 3 2,7 g 1 m kg Pamatuj:

Doplňte tabulku : Těleso je z: Hmotnost [g] Objem [cm 3 ] Hustota [g/cm 3 ] Hmotnost [kg] Objem [m 3 ] Hustota [kg/m 3 ] Nikl 7,3 0,5 Vzduch 0,

Doplňte tabulku : Těleso je z: Hmotnost [g] Objem [cm 3 ] Hustota [g/cm 3 ] Hmotnost [kg] Objem [m 3 ] Hustota [kg/m 3 ] Nikl8, Cín7, Dřevo borové0, Vzduch0, ,291 Polystyrén0, Nafta0, Zlato19,

ZDROJE Kolářová, R. a kol., Fyzika 6, Prometheus, 1998