Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/34.0865 Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_10_02_měno vý kurz Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REÁLNÝ – vyjadřuje skutečnou kupní sílu dané měny
Advertisements

Měnový kurz 9.
Teorie měnových kurzů.
Mikroekonomie I Měnový kurz Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
Platební bilance, zahraniční zadluženost
Mezinárodní měnový systém Ing. Vojtěch Jindra
Nástroje finančního trhu
MAKROEKONOMIE – 2. část Autor: Ing. Vladimír Havlík.
Makroekonomie I ( Cvičení 12 – Fiskální politika - shrnutí )
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
* ZAHRANIČNĚ OBCHODNÍ POLITIKA A OSTATNÍ NÁSTROJE HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY – CVIČENÍ Autory materiálu a všech jeho č ástí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_128.
Měnové kurzy devizového trhu a jejich vliv na podnikatelské prostředí Zlínského kraje Vývoj trhu Ing. Pavel Kochta
VNĚJŠÍ MĚNOVÁ POLITIKA – 4. nástroj hospodářské politiky – 2. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření:
Mikroekonomie I Platební bilance a obchodní bilance Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
Mezinárodní trh peněz.
Mezinárodní měnová politika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_131.
Makroekonomie I ( Cvičení 9 – Měnový kurz)
3. Kurzové systémy a platební bilance
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_06 NázevKurzovní lístek Druh učebního materiálu Pracovní list – Kurzovní lístek PředmětEkonomika Ročník4 Tématický.
Platební / obchodní bilance
4. MĚNOVÉ KURZY.
Ekonomie 1 Magistři Pátá přednáška Lidské jednání, spotřeba a produkce v otevřené ekonomice.
VNĚJŠÍ VZTAHY 1. OTEVŘENOST 2. PLATEBNÍ BILANCE 3. MĚNOVÉ KURZY.
Měnový kurz.
Mezinárodní finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_15 Název materiáluMěna a měnové.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_04_01_podni kání Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20_02_předporodní příprava Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03_04_převody jednotek Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_10_04_převody jednotek Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_16_Měna TEMA:Finanční gramotnost ČÍSLO.
Ekonomika Hospodářská politika 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_02.
Identifikace vzdělávacího materiáluVY_62_INOVACE_FG.9.r.09 EU OP VK Škola, adresaZŠ Smetanova 1509, Přelouč AutorMgr. Blanka Prokopová Období tvorby VMlistopad.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_06_02_darovací smlouva Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17_02_mimořádné situace 1 Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_09_02_náro dní měna Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Finanční matematika 2. (finanční gramotnost) Z á k l a d n í p o j m y.
Devizové intervence Národní hospodářství. Základní pojmy I měnová politika → cenová stabilita měnověpolitické režimy – cílování inflace – cílování měnového.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_20_01_Česká národní banka Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_11_01_bankovky v ČR Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_07_01_slovní úloha Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Devizové intervence Měnové právo.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
(finanční gramotnost) Procento versus procentní bod
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
13 OTEVŘENÁ EKONOMIKA.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Transkript prezentace:

Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_10_02_měno vý kurz Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková organizace Ročník: II. ročník praktické školy Vzdělávací oblast: Den s finanční gramotností– vzdělávací blok Téma: Finanční gramotnost – měnový kurz Název autora: Bc. Miroslav Barda Vytvořeno dne: Duben 2013 Anotace Cílem prezentace je seznámit žáky formou výkladu a praktických cvičeních s měnovým kurzem Klíčová slova: měnový kurz,

METODICKÝ POPIS výklad a praktické cvičení na téma měnový kurz

Měnový kurz  je cena jedné měny vyjádřená v jednotkách měny jiné.  Obvykle se udává jako podíl domácí měny ku měně zahraniční.  Zkráceně se někdy používá např. kurz dolaru, je 19,50 – to znamená, že měnový kurz české koruny k americkému dolaru je 19,50 Kč za 1 USD.

Vlivy působící na měnový kurz  Nabídka a poptávka po měně  Rozsáhlé nákupy a prodeje  Saldo obchodní a platební bilance  Výše úrokových sazeb  Ekonomická a politická situace a aktuální události

Zhodnocení měny  Zhodnocení měny  měna vůči jiné posiluje  zlevňuje zahraniční zboží dovážené do země, zvýhodňuje dovozce  zdražuje domácí zboží vyvážené na zahraniční trhy, znevýhodňuje vývozce

 měna oslabuje vůči jiným měnám  zdražuje zahraniční zboží dovážené do země, znevýhodňuje dovozce  zlevňuje domácí zboží vyvážené na zahraniční trhy, zvýhodňuje vývozce Znehodnocení měny

Co si můžeš nakoupit v Itálii pokud si proměníš 500 Kč na euro? Kurz je: 1euro= 25kč 8euro 16euro 34 euro 5 euro 52 euro 2 eura 5euro

Klipart /db/Pink_Birkin_bag.jpg/220px-Pink_Birkin_bag.jpg 5a/Jeans.jpg/220px-Jeans.jpg /a9/S7500.jpg/450px-S7500.jpg POUŽITÉ ZDROJE