Čas pohybu Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
nerovnoměrného pohybu tělesa
Advertisements

Dráha, rychlost, čas.
Vytvořil: Robert Kunesch
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Rychlost rovnoměrného pohybu
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Druhy pohybu – rovnoměrný, nerovnoměrný
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: O DPOVĚZ NA OTÁZKY 1) Definuj rychlost (popis, značka, jednotka, značka jednotky) Popis: dráha, kterou.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Rychlost a měření rychlosti
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Pohybová energie - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Okamžitá rychlost Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Procvičení – výpočet práce Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Paralelní zapojení rezistorů
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Účinnost – řešení úloh VY_32_INOVACE_15_Účinnost
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Procvičení – výkon a jeho výpočet
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Povrchové napětí VY_32_INOVACE_22_Povrchove_napeti
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Souhrnná cvičení-pohyb těles
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Průměrná rychlost – úlohy II
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Energie VY_32_INOVACE_05_Energie Autor: Pavlína Čermáková
Polohová energie - úlohy
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Graf závislosti rychlosti na čase
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Nerovnoměrný pohyb.
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Paralelní zapojení rezistorů
Druhy optických prostředí
Archimédův zákon pro plyny
průměrnou rychlostí se pohyboval?
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Druhy sil VY_32_INOVACE_15_Druhy sil Autor: Pavlína Čermáková
Transkript prezentace:

Čas pohybu Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách VY_32_INOVACE_13_Čas pohybu

Jednotky času denhmins : 60 : 24 Jednotky délky kmmdmcmmm : 10 : 1 000

Převeď: 5 min (s)= 240 s (min)= 6 h (min)= 540 min (h)= 0,1 h (min)= 2 h (s)= 3 h 12 min (min)= 1 h 10 min 45 s (s)= 300 s 4 min 360 min 9 h 6 min 7200 s 192 min 4245 s

Převeď (vyjádři desetinným číslem): 30 s (min) = 45 s (min) = 135 s (min) = 405 min (h) = 126 min (h) = 132 min (h) = 0,5 min 0,75 min 2,25 min 6,75 h 2,1 h 2,2 h

Pyramida pro odvození vztahů mezi rychlostí, dráhou a časem s v. t dráhas = v. t rychlostv = s : t čast = s : v

t = svsv... nebot = s : v Čas rovnoměrného pohybu spočítáme, když dráhu, kterou těleso urazilo, vydělíme rychlostí, kterou se těleso pohybovalo Čas nerovnoměrného pohybu spočítáme, když dráhu, kterou těleso urazilo, vydělíme průměrnou rychlostí pohybu tělesa.

Př.1: Za jak dlouho ujdou turisté naučnou stezku Povydřím dlouhou 7 km, je-li jejich průměrná rychlost 4 km/h? s = 7 km v = 4 km/h t = ? h t = s : v t = 7 : 4 h t = 1,75 h t = 1 h 45 min 0,75 h = 0, min = 45 min Turisté projdou naučnou stezku za 1 h 45 min.

Př.2: Voda v řece teče rychlostí 0,5 m/s. Za jak dlouho donese větev do sousední vesnice vzdálené 2 km? Předpokládej, že větev se pohybuje stejnou rychlostí jako řeka. s = 2 km v = 0,5 m/s t = ? s t = s : v t = : 0,5 s t = s t = 1 h 6 min 40 s = m s = : = 1 h 400 s 400 s = 400 : 60 = 6 min 40 s Větev dopluje do sousední vesnice za 1 h 6 min 40 s.

Př.3: Sylva ráno zaspala. Stihne dojít do školy včas, nebo musí jet na kole? Škola je vzdálená 800 m a Sylva má být ve škole za 10 minut. Na kole by jela rychlostí 20 km/h, pěšky 5 km/h. s = 800 m v = 5 km/h t = ? h t = s : v t = 0,8 : 5 h t = 0,16 h t = 9,6 min = 0,8 km 0,16 h = 0, min = 9,6 min Na kole... 4 krát rychlejší... 4 krát kratší čas 9,6 : 4 = 2,4 min Sylva to stihne i pěšky. Na kole by byla ve škole za 2,4 minuty.

Př.4: Za jak dlouho dorazí signál ze Země na sondu, která je u Merkuru? Merkur je od Země vzdálen nejméně km, nejvíce km. Signál se šíří rychlostí světla, tedy km/s. s = km v = km/s t = ? s t = s : v t = : s t = 300 s t = 5 min Nejkratší doba:Nejdelší doba: s = km v = km/s t = ? s t = s : v t = : s t = 700 s t = 11 min 40 s Signál ze Země dorazí nejdříve za 5 minut a nejpozději za necelých 12 minut.

Př.5: Člun se pohybuje po rybníku rychlostí 5 m/s. Za jak dlouho se dostane na druhý břeh rybníka a zpátky? Druhý břeh je vzdálený 70 m. Př.5: Člun se pohybuje po rybníku rychlostí 5 m/s. Za jak dlouho se dostane na druhý břeh rybníka a zpátky? Druhý břeh je vzdálený 70 m. s = m = 140 m v = 5 m/s t = ? h t = s : v t = 140 : 5 s t = 28 s Člun dopluje na druhý břeh rybníka a zpátky za 28 sekund.

Zdroje: Mgr.RAUNER, Karel, et al. Fyzika 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, s. ISBN Mgr.RAUNER, Karel, et al. Fyzika 7 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, s. ISBN