P O P I S A CHARAKTERISTIKA slohový postup Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POPIS teorie.
Advertisements

POPIS OSOBY A CHARAKTERISTIKA
CHARAKTERISTIKA znaky.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Slohový útvar CHARAKTERISTIKA
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
KDE JSOU MÍČE – NA, POD, ZA, PŘED aktivita
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tvarosloví – slovní druhy
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Příprava na lomené výrazy
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_20 Název materiáluSloh-Charakteristika.
Karel Čapek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ladislava Drnková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Popis pracovního postupu sloh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu
PANTOMIMA SLOVNÍ DRUHY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Riskuj Riskuj! soutěž – slovní druhy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
JÍT Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
KŮŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_54
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Pravidla pro počítání s mocninami
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
PES Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
Ovoce hrou Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
SLEPICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
LEV Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
PRASE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Příprava na lomené výrazy
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
HAD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Autor © Žaneta Prošková
ZELENÁ BARVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Barvy a tvary logické řady
Najdi dva stejné obrázky
CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ
Název učebního materiálu
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
Pořadí obrázků – drak Postup práce:
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
VYJMENOVANÁ SLOVA Z Popis hry:
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Převody jednotek času – 2. část
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
Pracovní list 1) Do které kategorie jazyků se řadí španělština?
Transkript prezentace:

P O P I S A CHARAKTERISTIKA slohový postup Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Co je popis Popis vlastně převádí to co vidíme do myšlenek, které se snažíme převést do slov. Těmi pak co nejpřesněji, nejsrozumitelněji a co nejuceleněji podáváme informace o popisovaném objektu.

Co lze popisovat Popisovat můžeme naprosto cokoli. Od oblíbené věci, přes místa, domácího miláčka či nejlepšího kamaráda, až po nějakou činnost ( např. sestavování poličky, stanu či vaření ). Každý popis však musí dodržovat určitá pravidla a zákonitosti, aby byl všem srozumitelný.

Zásady přesnosti a srozumitelnosti -systematičnost -popis začíná od nejvýraznějších rysů či vlastností až po ty nejméně patrné -popis je směřován jedním směrem (nelze přeskakovat) -objektivita (ten, kdo popisuje je jen nezúčastněný pozorovatel, sám do popisu nezasahuje)

Používané jazykové prostředky -převážně podstatná jména -slovesa (pozor na slovesa být a mít) -zájmena -příslovce -spojky a spojovací výrazy -nepoužívají se citoslovce (kvůli objektivitě) -krátké, hutné věty (plné informací) -většinou čas přítomný či minulý

Druhy popisu popis prostý – o něm byla řeč na začátku popis odborný popis umělecký Do popisů patří popis osoby – charakteristika – o tomto popisu bude ještě řeč popis pracovního postupu líčení – citově zabarvený popis

Popis osoby - charakteristika systematičnost –popisují se nejprve vnější znaky – vzhled (začíná se zpravidla od hlavy), poté se doplňuje i vnitřní charakteristika popisované osoby – chování a povaha od objektivity se přechází k subjektivitě používá se přímá i nepřímá charakteristika –co nejucelenější informace, doplňují se i vlastní zkušenosti a názory

Používané jazykové prostředky slovní druhy –hlavně podstatná jména, přídavná jména, slovesa a příslovce používají se zdrobněliny, hovorové výrazy, přezdívky apod. často se objevují i frazeologismy (rčení, přísloví, přirovnání) v nepřímé charakteristice lze použít i drobná vyprávění, která dokreslují charakter

Přečti si popis jedné žákyně z osmé třídy a ohodnoť ho. Co se ti na něm líbí a co si myslíš, že je špatně? Rozhodla jsem se charakterizovat Murtagha, který je jedním z hrdinů knihy,,Eragon" od mladého spisovatele Christophera Paoliniho, tuto knihu jsem si hodně oblíbila. Murtagh je starší bratr hlavní postavy Eragona, kterého učí poznávat jejich svět a život dospělích. Většinou se obléká do dlouhého černého pláště, ve kterém působí dojmem záporné postavy. A u boku má zavěšen svůj věrný meč. Je vyšší svalnaté postavy. Má oslnivě černé polodlouhé vlasy, které v kombinaci s jeho krásnýma modrýma očima působí až strašidelně. Na první pohled silné, a svalnaté tělo je však pokryto četnými jizvami z bojů. Jeden šrám je však jiný. Způsobil mu ho jeho vlastní otec, jenž ho po něm jednou mrštil. Toto jizva mu působí hodně bolesti a i začínající kouzelník mu může lehce ublížit. Murtagh je na svůj věk poměrně hodně zodpovědný. Nejspíše to způsobilo to, že vyrůstal bez rodičů v těžké době. Tomu také nasvědčují i jeho další vlastnosti. Jako například, že je dobrý bojovník a i v těch nejtěžších situacích dokáže zachovat chladnou hlavu. Zároveň je ale velmi nedůvěřivý k ostatním, nýbrž těm, kterým věří, dokáže obětavě pomoci. Díky svým tajemným vlastnostem mě hodně zaujal a patří mezi mé oblíbené postavy.

A nyní si to zkuste i vy. Každý popíše nějakého spolužáka ze třídy, ale nesmíte zmínit jeho jméno. Úkolem ostatních spolužáků bude hádat, čí popis zrovna poslouchají.

Použitá literatura: použito