PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - KROUŽKOVCI Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Oběhová soustava kroužkovců a členovců Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů.
Advertisements

Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Tvorba panorámat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Nervová soustava měkkýšů a kroužkovců Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
P LODY SUCHÉ Mgr. Michal Střeštík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola.
EU peníze středním školám
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
1. H ISTOLOGIE – PLETIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
V LASTNOSTI KAPALIN Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST ROSTLINNÁ PLETIVA
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Nervová soustava vyšších obratlovců
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST – PLOŠTĚNCI A HLÍSTI
Kmen kroužkovci.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Kroužkovci Mají tělo z kroužků-článků Na článcích mají štětinky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Ploštěnci 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210208
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Volně žijící zvířata – rybník, potok
CHEMIE - Metabolismus Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výstup: VY_52_INOVACE_PŘ.7.01
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Křížovky s VS po S II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název projektu: Moderní škola
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Život – pohledy na přírodu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
POVOLÁNÍ I. VY_32_INOVACE_3A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Severní Amerika – Kanada 1
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Rozmnožování organismů
Výukový materiál ZŠ Kovářov
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
VY_52_INOVACE_19_01_trávicí soustava
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Transkript prezentace:

PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - KROUŽKOVCI Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Jiří Mach

Název školyGymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, Svitavy IČO Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiáluK_INOVACE_1.BI.26 Tematická oblast ŠVP – Člověk a příroda (biologie) učivo: ● Morfologie a anatomie živočichů. ● Fyziologie živočichů. ● Systém a evoluce živočichů. ● Živočichové a prostředí. ● Etologie. Název vzdělávacího materiáluProcvičující a opakující test - kroužkovci Druh učebního materiáluprezentace (PowerPoint) Anotace Prezentace je využitelná pro opakování a procvičování učiva zoologie – kapitola KROUŽKOVCI Klíčová slovakroužkovci, anatomie, fyziologie, prostředí, systematika, ekologie Ročník2. ročník čtyřletého studia, 6. ročník osmiletého studia Typická věková skupinaveřejnost a školní věk (10-90 let) Speciální vzdělávací potřebyžádné AutorJiří Mach Zhotovenozáří 2013 Celková velikostVelikost souboru 5786 kB

Doplň do vět správné chybějící výrazy: a) Podle počtu zárodečných listů řadíme kroužkovce do skupiny živočichů ___________. b) Dále kroužkovci patří do podskupiny ________. c) Výraz Articulata můžeme nahradit českým výrazem _________. Triblastica prvoústí článkovci

Doplň do vět správné chybějící výrazy: d) Palolo, nereidka nebo afroditka jsou zástupci skupiny _______________, zatímco do opaskovců patří například ________, ________ nebo ____________. mnohoštětinatci žížalapijavka chobotnatka

Zvláštní skupinou kroužkovců jsou MNOHOŠTĚTINATCI. Vyber tvrzení, která pro ně platí: - vývoj nepřímý - vývoj přímý - štětiny - štětiny z parapodií - gonochorizmus - hermafroditizmus - přísavky - bez přísavek - žábry - dýchání celým povrchem těla - pouze mořští - sladkovodní - parazitizmus - neparazitují

Čemu říkáme HOMONOMNÍ SEGMENTACE? Členění těla na části (články), ve kterých se opakuje přítomnost základních anatomických částí (nervové uzliny, cévy, metanefridie,…….).

Doplň do vět správné chybějící výrazy: e) Pijavky používají látku _________, která zabraňuje srážení krve jejich hostitelů. Z pohledu parazitizmu je považujeme za ______________ druhy. hirudin ektoparazitální

Doplň do vět správné chybějící výrazy: f) Kroužkovci tvoří v půdním prostředí složku společenstva, kterému říkáme ________. g) Kromě pijavek jsou známými našimi vodními kroužkovci _______, které znají především akvaristé. edafon nitěnky

Jaký je význam žížal? Podílejí se na provzdušňování půdy, tedy na lepším procesu zvětrávání hornin a minerálů (půdotvorný proces) a na mineralizaci živin (přeměna organických látek na anorganické) – tvorbě humusu.

Vyber 1 správnou odpověď: Žížalou se neživí: - krtek - lasice - ježek - racek - kos - rejsek

Doplň do vět správné chybějící výrazy: h) Nervová soustava žížaly je typu ________________________________, s uzlinami podél těla, především pak v oblasti ______________. Najdeme ji na ________ straně těla. provazcovitě-gangliovitá (žebříčkovitá) přední části těla břišní

Co je na obrázku? Pískovník rybářský a jeho vytlačený materiál z dutin v mořském pobřeží.

Co je na obrázku? páření žížal

Který druh kroužkovce je na obrázku? chobotnatka rybí

Který druh kroužkovce je na obrázku? hltanovka bahenní

Který druh kroužkovce je na obrázku? pijavka lékařská

Snímek č. 4: autor: Ernst Haeckel – volné dílo, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 6: autor: Reytan, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0ReytanCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 7: autor: neznámý – volné dílo, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 8: autor: Thunderclap, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0ThunderclapCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 9: autor: Vega Asensio, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 10: autor: Soricida, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0SoricidaCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 11: autor: neznámý – volné dílo, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 12 (vlevo): autor: Jezzdk, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0JezzdkCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 12 (vpravo): autor: Auguste Le Roux, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 13: autor: kdnewton, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0kdnewtonCreative Commonslicence 3.0 Snímek č. 14: fotografie z databáze autora prezentace Snímek č. 15: autor: Ulrich Kutschera, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0Creative Commonslicence 3.0 Snímek č. 16: autor: H. Krisp, Wikimedia Commons, Creative Commons, licence 3.0H. KrispCreative Commonslicence 3.0 Zdroje obrazového materiálu: Autor prezentace studoval: a)vlastní učební materiály (přípravy), b)literatura: Rosypal S. 2013, Nový přehled biologie, Scientia, Praha, ISBN: