Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Průmyslová revoluce se projevila na vzhledu mnoha měst. Vznikla nová města.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MANUFAKTURA A PRVNÍ STROJE
Advertisements

Česká společnost se učí podnikat
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Průmyslová revoluce v 18. století
Život na počátku 19. století
Člověk a společnost - dějepis
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE DĚJEPIS.
Parní lokomotiva A její konstruktéři.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE 1. pol. 19. století.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Svět v první polovině 19 století
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
III/2 XV A
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
(Cena děkana Fakulty dopravní, ČVUT Praha)
Společnost na počátku 19. století
Mezi Vídeňským kongresem a revolucí 1848
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Průmyslová revoluce.
● Téma:Průmyslová revoluce v Anglii, Evropě a českých zemích ● Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod ● OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-M
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Dnes žijeme v samostatném státě a jako úřední jazyk používáme češtinu. Problémy.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa RUDOLF II. - CÍSAŘ A KRÁL Rudolf II. Rudolf II. byl veliký milovník umění. Známá.
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa STAROVĚKÝ EGYPT Jak se obrázky týkají dějin starověkého Egypta? Pojmenuj, co.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa města s ulicí Křižíkova: Brno, Liberec, Benešov, Krásná Lípa, Čelákovice, Jičín,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV AUTOR: MGR. LENKA POZDĚNOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK_6.VYNÁLEZY A VYNÁLEZCI 18. A 19. STOLETÍ TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_1189_ROZVOJ VĚDY A TECHNIKY Téma: MANUFAKTURA,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa V roce 2008 začíná světová finanční a hospodářská krize. SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ.
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_7_Průmyslová revoluce Téma:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Básník Jiří … Básník Jiří …Básník Jiří …Básník Jiří … JEDNOTKA VÝKONU KOMBINÉZA.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Názvy částí mnoha českých měst (Pardubice,Žďár n. Sázavou, Teplice, Zlín…) EDVARD.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Názvy ulic a čtvrtí mnoha českých měst (Brno,Ústí n. Labem, Kolín, Litoměřice…)
Průmyslová revoluce 3 Velká Británie 18. a 19.století Průmysl, obchod, doprava, ekonomie.
Průmyslová revoluce 5 Zemědělství, průmysl, doprava.
Předpoklady přechodu k průmyslové společnosti 18.stol. Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_114_Přechod k průmyslové společnosti.
Thomas Alva Edison – geniální vynálezce
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
Průmyslová revoluce V Anglii.
Průmyslová revoluce průběh
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
Průmyslová revoluce.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny ČR Vynálezy mění svět
k diagnostice některých jaderné elektrárny jako
VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Let člověka do kosmu Jaký je přínos kosmonautiky pro dnešní život?
Novověk – průmyslová revoluce
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Opakujeme dějepis na II. stupni
MEZI VÍDEŇSKÝM KONGRESEM A REVOLUCÍ 1848
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE.
Průmyslová revoluce.
Společnost na počátku 19. století
Železniční doprava 19. stol.
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
filosofický proud, který navazuje na učení Karla Marxe
Průmyslová revoluce v Anglii
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Průmyslová revoluce se projevila na vzhledu mnoha měst. Vznikla nová města. Průmyslová revoluce Jak se dnes např. běžně setkáváme s důsledky průmyslové revoluce? Dodnes fungují sociálně demokratické strany založené v souvislosti s průmyslovou revolucí. Zhoršený stav životního prostředí v místech zasažených průmyslovou revolucí.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Co už o tématu znám? - Její podstatou je zavádění strojů do výroby. - Stroje nahrazují práci lidských rukou a manufaktury jsou nahrazovány továrnami. - Začíná ve Velké Británii zhruba v polovině 18. století. - Rozhodující význam pro rozvoj průmyslové revoluce mělo zdokonalení parního stroje Jamesem Watem ve druhé polovině 18. století. - Parní stroj se nejprve používal ve Velké Británii hlavně v textilním průmyslu. Pak se začíná používat i ve strojírenství, v dopravě a jinde.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Kapitalismus Kapitalismus – feudalismus je střídán kapitalismem, jde o společenský a ekonomický systém založený na využití zdrojů, soukromém vlastnictví a volném trhu. Buržoazie Buržoazie – majitelé dolů, továren, bankéři. Proletariát Proletariát – dělníci, pracující, nevlastní výrobní prostředky. Socialismus Socialismus - myšlenkový směr, který se snaží soukromé vlastnictví a třídní rozdělení společnosti nahradit systémem založeným na společném vlastnictví. Vychází z předpokladu, že sociální spravedlnosti lze dosáhnout pouze rovností všech. Dokud bude nerovnost mezi lidmi, společnost musí být nutně nespravedlivá. Předpokládá, že k této nerovnosti vede soukromé vlastnictví. George Stephenson – George Stephenson – britský inženýr, autor parní lokomotivy (r. 1814). Robert Fulton Robert Fulton – Američan, rozšířil využití parníku pro komerční účely. Jaké si řekneme nové termíny a názvy?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Využívají se nové zdroje energie ( uhlí) a nový konstrukční materiál železo). materiál ( železo). Průběh prům. revoluce V. Británie Francie USA Německo Čechy Rusko Rozvinuté oblasti: Anglie (Leeds, Manchester), Francie (Paříž), Německo (Porůří, Porýní), České země (Praha, Ostrava, Kladno, Brno) Dochází k revolučním změnám v dopravě. (Stephenson, Fulton). 19. stol. – století páry Důsledky revoluce : - Společenské změny - Nárůst počtu lidí - Proměna měst - Sociální důsledky Rozvíjí se hutnictví (zprac. a výr. železa) a vzniká nové odvětví -strojírenství (výroba strojů). Co si řekneme nového? Co si řekneme nového?

Promysli, jak to bylo Jak dlouho trvala lokomotivě tato jízda? Za jak dlouho překonávají tuto vzdálenost vlaky v současnosti? V roce 1825 byla otevřena Stockton & Darlington Railway, jejíž stavbou byl pověřen George Stephenson, který v roce 1814 postavil svou první parní lokomotivu. Byl to právě on, kdo na této 40 km dlouhé trati prosadil parní provoz. V den otevření ( ), projel trať s jednou ze svých lokomotiv - Locomotion No. 1. Vlak dosáhl rychlosti 13 km/h. Jak dlouho trvala lokomotivě tato jízda? Za jak dlouho překonávají tuto vzdálenost vlaky v současnosti? Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis

Procvičení Procvičení Vysvětli, jakým způsobem souvisejí dané pojmy s průmyslovou revolucí. Vysvětli, jakým způsobem souvisejí dané pojmy s průmyslovou revolucí. PRŮMYSLOVÁREVOLUCE Stephenson, Watt, Fulton buržoazie, proletariát socialismus strojírenství uhlí sociální důsledky

Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Česky English vynález invention vynálezce inventor vynálezce inventor pára steam pára steam parník steam boat parník steam boat lokomotiva locomotive lokomotiva locomotive George Stephenson was an English mechanical engineer who built the first public railway line in the world to use steam locomotives.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Zpětná vazba Zpětná vazba Do vět doplň správné údaje. Do vět doplň správné údaje. - Podstatou průmyslové revoluce bylo……… - Kolébkou průmyslové revoluce se stala……………… - Počátek průmyslové revoluce řadíme do druhé poloviny ………… století. - Mezi významné nově vzniklé průmyslové oblasti ve Velké Británii, Francii, Německu a v Českých zemích patřil…………. - Nejprve se parní stroj uplatnil v průmyslu…………….. - K důsledkům průmyslové revoluce patřily např.……..………….. zavedení strojů do výroby. Anglie. 18. Leeds, Manchester,Paříž, Porůří, Porýní, Praha, Ostrava, Kladno, Brno. textilním. společenské změny, nárůst počtu lidí, proměna měst, sociální důsledky.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Použité zdroje Použité zdroje publikace MANDELOVÁ, Helena. Dějiny novověku. 1. vyd. Liberec: Dialog, ISBN SOCHROVÁ, Marie. Dějepis v kostce II. 1. vyd. Havlíčkův Brod: FRAGMENT, ISBN