U-R URBÁNNÍ KRAJINA A JEJÍ SKRYTÉ VÝZNAMY - JARO 2015 (3) Gustav Novotny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Immigration and multiculturalism Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_18_.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Art Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-29 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_80 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_5_London (5) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Jílková Název materiálu: VY_22_INOVACE_AJ.5.Jíl.29_Timetable Datum:
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_174.ANJ.12 Reported speech – Nepřímá řeč v AJ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_6_London (6) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_20_First_aid.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_20_Pronouns.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_17_HOLIDAYS.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_09_Passive voice TEMA:Gramatika pro maturitní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_3_London (3) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Analýza pracovního výkonu zaměstnanců
Angličtina: Oliver Cromwell
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Angličtina: Martin Luther King
London city traffic Tematická oblast Angličtina: The UK
Angličtina: George Washington
Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum :
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Angličtina: Thomas Jefferson
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Získávání zaměstnanců se zaměřením na online marketing
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_Inovace_ Sloveso „být“ (to be)
Anglický jazyk The Passive 2. Mgr. Helena Slaninová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Great Scientists of the 19th Century
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
MATEMATIKA Poměr, úměra.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
LIFE IN THE COUNTRY X LIFE IN THE CITY.
Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum :
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
URBÁNNÍ A RURÁLNÍ STUDIA jaro 2015 (2)
Introduction to MS Dynamics NAV XX. (Combined Shipments)
What are the British like?
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Jídlo (Food, Meals) B2 Tematická oblast Angličtina: ústní zkouška
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_10
Angličtina: Horatio Nelson
VY_32_INOVACE_Spo_I_08 Articles
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digital Photography Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
VY_32_INOVACE_Spo_II_07 U4: What was happening?
Narozeniny VY_32_INOVACE_2B_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Transkript prezentace:

U-R URBÁNNÍ KRAJINA A JEJÍ SKRYTÉ VÝZNAMY - JARO 2015 (3) Gustav Novotny

PRVNÍ ÚKOL – SCHÉMA PRÁCE V KURZU

MAPA SEGMENTŮ

HYNEK (2011) – PROSTOROVOST BRNA

SUBURBÁN A SUBRURÁL

DNES… urbánní krajina a její zvláštnosti

KULTURNÍ GEOGRAFIE – TEORIE A PRAXE Kulturní geografie – definice a proměny ve 20. a 21. století Schéma kontinua/gradace Hybridní geografie  Hybrid geographies  Sarah Whatmore  ve stud. materiálech CO ŘÍKÁ SLOVNÍK: Hybridita – mnohost významů Nexus – z lat.

Otázky 1) Co se vám vybaví pod pojmem město a venkov? 2) Kde a jak se podle vás urbán a rurál prolínají?

Hybridita Slovo hybridizace nebo hybrid se používá v několika významech: hybrid – kříženec, výsledek šlechtitelského postupu kříženíkřížení hybridizace (biochemie) – navázání jednovláknové molekuly RNA či DNA na jinou jednovláknovou molekulu DNA či RNAhybridizace (biochemie) hybridizace orbitalů – křížení orbitalů v chemiihybridizace orbitalůorbitalůchemii hybridní pohon motorových vozidel – kombinace více druhů pohonuhybridní pohon Geografie – prolínání, mísení urbánu a rurálu

Hybridita Hybridity refers in its most basic sense to mixture. The term originates from biology and was subsequently employed in linguistics and in racial theory in the nineteenth century. Its contemporary uses are scattered across numerous academic disciplines and is salient in popular culture. The term appears in theoretical discussion amongst the discourses of race, post-colonialism, identity, anti- racism and multiculturalism, and globalization.biologypopular culturepost-colonialismidentityanti- racismmulticulturalismglobalization Homi Bhabha Gayatri Spivaková

Nexus Etymology - latin Perfect passive participle of nect ō (“bind”).nect ō english: nexus m (feminine nexa, neuter nexum); first/second declensionnexanexumfirstsecond declension bound, tied, fastened, connected, interwoven, having been bound.boundtiedfastenedconnectedinterwoven bound by obligation, obliged, made liable, pledged, having been obliged.obligationobligedmadeliablepledged = spojení, rozhraní

KNOX & PINCH: URBAN SOCIAL GEOGRAPHY (AN INTRODUCTION) The idea that one culture is superior to another is undermined by another key concept in postcolonial theory – hybridity – the idea that all cultures are mixtures. Postcolonial studies therefore dispute the notion of authenticity – the idea that there is some basic, pure, underlying culture. Cultures are inevitably hybrid mixtures and yet the mistaken notion of authenticity is one that has fuelled (and continues to fuel) many nationalist movements. In a different realm, it can be suggested that the mistaken desire for ‘authentic’, ‘ethnic’ music reflecting some pure, underlying culture, untainted by the commercialism of Western society, explains much of the popularity of so-called ‘world’ music (see also Box 3.2). Often, the hybrid mixing of cultures – especially in a colonial context – led to ambivalence, a complex combination of attraction and repulsion on the part of the colonizers and the colonized. The colonizers, for example, were often flattered to have their culture copied by the colonized but at the same time did not want it to be replicated entirely because this would undermine their feeling of superiority. The colonized often admired the colonial culture and copied this (a process called appropriation) but at the same time frequently resented their subjugated position.

JOHN WYLIE – URBAN LANDSCAPE Bradley Garrett – University of London Co znamená výstup na Shard v Londýně z hlediska současné geografie? Tradice „trespassing“ v UK kultuře (some form of landscaping) Performativní krajina (dynamická a vytvářená lidmi) Otázka toho „co je vlastně krajina?“ Další formy (skateboarding, parkour)

TRESPASSING – JONH WYLIE Urban obstacles Symbols Trespassing mj. jako geografické pronikání do těžko dostupných lokalit, někdy i „zakázaných“ Aplikace v Brně

Role moci v krajině „London skyline expressing inequalities at many levels“ (Wylie 2011) Spekulace s pozemky a jejich hodnota – projevy bankovního a finančního sektoru v urbánní krajině Feministické teorie – „maskulinní krajina“ – odkaz na Freuda „Výstup na Shard je možná vyjádřením absurdní inflace moci a bohatství určitých složek společnosti, která způsobuje určité převrácení (městské) krajiny.“

HYBRIDITA A NEXUS V BRNĚ

MOC V KULTURNÍ KRAJINĚ BRNA?

GEOGRAFIE MOCI Kauza „Globus“ komínu AZ Tower – výška, inaugurace a další „symbolika“ jedenactky-0ly-/brno- zpravy.aspx?c=A111017_ _brno-zpravy_dmk

BRNO – PŘEKÁŽKY A SYMBOLY

TÉMATA VÝZKUMNÉHO ÚKOLU Č. 2 – Sk. Pondělí 12 h Možnost vlastního návrhu 1) Rozrůstání města v posledních 25 letech - Pichlová 2) Analýza panelových sídlíšť – komparace v daném segmentu 3) Skladba obyvatelstva jednotlivých čtvrtí (podle věku, rasy, genderu…) 4) Vojenské areály a brownfieldy v Brně – Hradecká, Sosnovcová 5) Drobná sakrální architektura 6) Zahrádkářské kolonie – Kartous, Šilhák 7) Dopravní stavby 8) Zaniklé (a vznikající?) železniční tratě – Nedvědický, Závodný 9) Rozrůstání MHD – analýza příměstských lokalit – Hebelka, Tajovský 10) Zdravotnická zařízení a jejich obslužnost 11) Zemědělské plochy v Brně a v příměstském periurbánu

TÉMATA VÝZKUMNÉHO ÚKOLU Č. 2 – Sk. Čtvrtek 18 h Možnost vlastního návrhu 1) Rozrůstání města v posledních 25 letech – Adlerová, Vank 2) Analýza panelových sídlíšť – komparace v daném segmentu – Lhotský, Šulc 3) Skladba obyvatelstva jednotlivých čtvrtí (podle věku, rasy, genderu…) 4) Vojenské areály a brownfieldy v Brně - Hrubanová, Dvořáčková 5) Drobná sakrální architektura 6) Zahrádkářské kolonie – Stehno, Umlauf 7) Dopravní stavby - Řehůřková, Kalianková 8) Zaniklé (a vznikající?) železniční tratě 9) Rozrůstání MHD – analýza příměstských lokalit – Kubíček, Kůra 10) Zdravotnická zařízení a jejich obslužnost 11) Zemědělské plochy v Brně a v příměstském periurbánu - Nazarej, Štěpán

KONEC Příští seminář za týden…