Šablona 32 VY_32_INOVACE_18_24_Ernest Hemingway.  ANOTACE: Prezentace, která může sloužit jako výklad o životě a díle Ernesta Hemingwaye  AUTOR: Mgr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_14.
ERNEST HEMINGWAY. ERNEST MILLER HEMINGWAY (21. července 1899 – 2. červenec 1961)21. července červenec1961 ● byl americký spisovatel.americký ● je.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_03 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření VY_32_Inovace_D_9_04_20 Ročník 9 Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Dějepis.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_32_SOUHVĚZDÍ, GALAXIE, SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_11_31_Oblečení
VY_32_INOVACE_O3_20_Výpočet hmotnostního zlomku
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
VY_28_INOVACE_01 _LIDSKÁ PLEMENA
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Vyjmenovaná slova po L
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Jaroslav Seifert NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_11_ZDRAVÍ_ zdraví, nemoc, zdravá strava
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_09 Romantismus_Francie
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Ernest Hemingway.
VY_32_INOVACE_14_31_Fráze - onemocnění
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Světová meziválečná tvorba – německy psaná
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_23_Období Studené války.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Anglie
VY_32_INOVACE_04_16_Moje rodina
Počátky slovesného umění
VY_12_INOVACE_Jir_I_05 E.Hemingway Název projektu: OP VK
Návykové látky Alkohol
Šablona 32 VY_32_INOVACE_03_22_JAN AMOS KOMENSKÝ
Šablona 32 VY_32_INOVACE_08_22_I. SVĚTOVÁ VÁLKA
VY_12_INOVACE_Jir_I_13 Karel Čapek Název projektu: OP VK
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
Směry v poválečné architektuře
UPOVÍDANÝ PAPOUŠEK VY_32_Inovace_10MD-2
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

Šablona 32 VY_32_INOVACE_18_24_Ernest Hemingway

 ANOTACE: Prezentace, která může sloužit jako výklad o životě a díle Ernesta Hemingwaye  AUTOR: Mgr. Eva Klapková  JAZYK: český jazyk  OČEKÁVANÝ VÝSTUP: žáci se seznámí s životem a dílem spisovatele Ernesta Hemingwaye  SPECIÁLNÍ VZDĚLÁVACÍ POTŘEBY: interaktivní tabule  KLÍČOVÁ SLOVA: Hemingway, novela, román  DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace  CÍLOVÁ SKUPINA: žák  STUPEŇ A TYP VZDĚLÁVÁNÍ: základní vzdělávání – druhý stupeň  TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA: let

Ernest Hemingway

( )

 americký spisovatel, novinář  za 1. světové války odešel jako dobrovolník na italskou frontu, byl těžce raněn  miloval dobrodružství, boxoval, cestoval, lovil zvěř  byl dopisovatelem v občanské válce ve Španělsku  byl z tzv. „ztracené generace“  po válce žil ve Spojených státech a v Havaně  podlehl alkoholu, pravděpodobně se zastřelil, když čistil pistoli  získal Nobelovu cenu za literaturu

Stařec a moře  - novela o kubánském rybáři (Santiago), kterýnovela dlouho bez úspěchu vyplouvá s chlapcem na moře - jednoho dne vyplouvá sám, zabere mu ryba, se kterou skoro dva dny zápasí - na cestě zpět mu ji však postupně sežerou žraloci - vrací se polomrtvý vyčerpáním - tato postava symbolizuje nezdolnou sílu a vytrvalost člověka

Sbohem, armádo  román román  vychází z vlastní zkušenosti z 1. světové války  Hlavní hrdina, mladý americký dobrovolník Frederic, jezdí jako řidič se sanitkou na italské frontě  seznámí se s ošetřovatelkou Catherine a vzniká mezi nimi vztah  Frederic odsuzuje válku jako nesmyslné krveprolití  Catherine na konci románu umírá

Komu zvoní hrana  román  z období španělské občanské války (1936)  boj proti fašismu  hlavní postava, americký dobrovolník Robert, je těžce raněn a čeká na smrt teprve teď nachází skutečný smysl života v lásce ke španělské dívce

Další díla  Zelené pahorky africké (o lovu v Africe)  Fiesta  Smrt odpoledne  Pátá kolona (drama)  Muži bez žen (povídky)….

Novela  epický literární žánr  má blízko k povídce, ale vystupuje v ní více postav  charakter postav se nevyvíjí  velmi často je v závěru pointapointa

Román  má bohatý děj, který se rozvětvuje  různá prostředí, četné epizody  charakteristika postav se vyvíjí  Podle námětu rozlišujeme román dobrodružný, detektivní, psychologický, historický….historický

 SOUKAL, J. SPN. Literární výchova: pro 2. stupeň základní školy a pro odpovídající ročníky víceletých gymnázií. 1. Praha: SPN, ISBN  [ ]  moveable-feast/ /author- profile.html [ ]  papa [ ]