Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Koncentrační.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

projekt OZVĚNY HOLOCAUSTU
Oběti koncentračních a vyhlazovacích táborů
Židé za 2.světové války….
Osvětim Březinka Továrna na smrt.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY Autor:
Osvětim (Auschwitz).
Osvětim(Auschwitz) ( )
Auschwitz-Birkenau (Osvětim)
Holocaust Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Čtvrtek Středozemní moře & historie holocaustu v českých zemích.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
PO ŠKOLE DO ŠKOLY CZ.1.07/1.1.32/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
Holocaust českých Židů a Romů
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
HOLOKAUST Zdravotní pomůcky...
Holocaust Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Terezín (1941 – 1945).
KT Osvětim fotografické album Foto: Pavel Verner.
Protektorát Čechy a Morava
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (X. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Antisemitismus II. Holocaust
Koncentrační tábory II.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
Terezín Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Domácí odboj 1942.
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009 Obr.1: < >
Šárka Nová a Lenka Petráková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Nacismus Michal Kolář.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XI. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Magen – Davidova hvězda – symbol židovství
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Terezín.
HOLOKAUST. Holocaust patřil k nejhrůznějším obdobím v dějinách Jednalo se o systematickou likvidaci 6 milionů židů v průběhu druhé světové války Antisemitismus.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_32_ OPAKOVACÍ TEST – DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Norimberské.
VY_32_INOVACE_Lul_II_01 Úvod do problematiky holocaustu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Nicolas.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI ZA II.SVĚTOVÉ VÁLKY.  genocida= systematické a cílené vyvražďování celých národů: Romové, Židé, národy Pobaltí(= vraždili je.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Koncentrační.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Česká literatura 20.
VY_32_INOVACE_Lul_II_16 Osvětim I. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Spravedliví.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Lul_II_18 Osvětim - Březinka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Lodžské ghetto bylo rozděleno na tři části, které byly protnuty dvěma hlavními ulicemi. Přes ně však Židé nesměli chodit, proto pro ně.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková 13. Holocaust
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_DĚJEPIS
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
OSVĚTIM.
Předmět: Dějepis Ročník: 9.
Koncentrační tábory za 2.SV Michaela Holanová. Koncentrační tábory ❏ Koncentrační tábor, v češtině hovorově také koncentrák nebo lágr (z něm. Lager =
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Koncentrační a vyhlazovací tábory II. Autor Mgr. Lenka Nečilová Tematický okruh Antisemitismus a holocaust Ročník třetí Datum tvorby AnotaceVyhlazovací tábory, Osvětim Metodický pokynPrezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu. Procvičovací cvičení lze použít jako test. Možnosti využití: promítání ve třídě při výkladu na interaktivní tabuli Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Prosinec 1941 – začátek masového vyhlazování v táboře Chelmno Používaly se nákladní vozy, kam byly vháněny za jízdy výfukové plyny Tímto způsobem zabito lidí V tomto koncentračním táboře bylo v nákladních vozech zplynováno i 81 dětí z obce Lidice a 15 dětí z osady Ležáky. Pobyt v tomto vyhlazovacím táboře přežili jen tři lidé. Jedním z nich byl i Simon Srebnik. kimedia.org/wik ipedia/common s/0/0f/Srebnik.j pg Simon Srebnik

Největší vyhlazovací akce – Aktion Reinhard Říšský velitel SS Himmler dal na podzim 1942 pokyn k výstavbě velkokapacitních vyhlazovacích komplexů 1942 v táborech Belžec, Sobibor a Treblinka zřízeny stabilní plynové komory (používány výfukové plyny z tankových motorů). Belžec – obětí Sobibor – obětí Treblinka – obětí Plynový kohoutek nacistického koncentračního tábora

Osvětim II – Birkenau největší německý nacistický koncentrační a vyhlazovací tábor leží přibližně šedesát kilometrů západně od Krakova. Nad vstupní bránou do tábora byl umístěn nápis Arbeit macht frei (Práce osvobozuje). Celý prostor byl obehnán ostnatým drátem nabitým elektrickým napětím. oncentracnitabory/kctauschwitz_soubo ry/image003.jpg

Osvětim II – Birkenau Vchod do tábora je tvořen vstupní branou, kterou byly do tábora v květnu 1944 přivedeny koleje, po kterých do tábora přijížděly transporty s lidmi. Nad vstupní branou byla vystavěna věž, ze které byl rozhled na celý areál tábora a na rampu, kde probíhala selekce.

Tábor se dělil na několik menších částí - mužský, ženský, terezínský rodinný, maďarský židovský a cikánský tábor. Po okraji obytných bloků se nacházela hygienická zařízení (latríny a umývárny). V zadní části tábora byly vystavěny plynové komory Společné latríny

fungují 4 plynové komory, k vraždění se používá Cyklon B (do té doby užívaný k hubení hmyzu) Krematorium II. a III. mělo převlékárny a komory umístěné pod zemí. Oběti sestupovali do převlékárny, kde odložily oblečení a nahé pak vstupovaly do plynové komory. Do betonových kobek větracími komíny příslušníci SS vhazovali vraždící plyn. Mrtvá těla byla spalována v krematoriích. Vedle krematoria se nacházely jámy, do kterých se házel popel z mrtvých.

Na vybraných vězních byly prováděny pseudolékařské pokusy. Josef Mengele – působil jako lékař v Osvětimi, kde prováděl selekce vězňů a prováděl sadistické experimenty s vězni. Prováděl např. pokusy na dvojčatech. Josef Mengele palba.cz/albu ms/Zlociny_na cismu/normal _Deti_v_Osvet imi_po_pokus ech_Mengeleh o.jpeg děti v Osvětimi po pokusech Mengeleho

osobní věci zavražděných (šaty, boty, brýle) byly tříděny a dále využívány zpracovávány byly i ostatky – vlasy, kosti, zuby a další g5.rajce.i dnes.cz/d 0507/3/3 642/ _c2f7 91dc84fe d895e3b a 2eb772/i mages/a uschwitz _15.jpg dnes.cz/d0103/4/4 736/ _3c6 af5a9d1a2964c473 aec315577d791/i mages/P j pg

celkový počet zavražděných se odhaduje okolo plynové komory byly také v táborech Majdanek, Sachsenhausen, Mauthausen, Ravesbrück a další z/421/706/6bff1 54f94_ _o2.jpg

spalovací pece na lidská těla sklad lidských vlasů

Velitel tábora Rudolf Höss byl norimberským tribunálem odsouzen a popraven. Tábor byl osvobozen v lednu 1945 Rudou armádou. Rudolf Höss Osvobozené děti ukazují čísla vytetovaná na předloktí 398/ original1- d5oc9.jpg

Celkem bylo za 2. světové války zavražděno 6 miliónů Židů

Otázky Jaký byl největší vyhlazovací tábor? Kolik zde zemřelo lidí? Kdo to byl Josef Mengele? Zjistěte, jaký byl Mengeleho život po 2. světové válce?

Zdroje použitých obrázků citovány přímo v textu Informace jsem čerpala ze vzdělávacích seminářů pořádaných Památníkem Terezín a Židovským muzeem v Praze Materiál stažen Zdroje: