Věda a technika v 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3606_Věda_a_technika_v _18_století Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MANUFAKTURA A PRVNÍ STROJE
Advertisements

PROČ SE UČÍM FYZIKU? O čem fyzika je?
VY_32_INOVACE_C3 – 10 Kdo jsem? © Petr Špína 2012.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 10.
Vynálezci Klikneš-li na barevné popisy obrázků, objeví se ti životopisy vynálezců a podrobné popisy jejich vynálezů.
Teplota a její měření.
Anders Celsius švédský astronom, geodet a fyzik,matematik.
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Průmyslová revoluce v 18. století
Co to je osvícenství Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
 2. polovina 18. století  člověk se má řídit spíše rozumem než vírou  má být tolerantní  smyslem života je důstojnější život na zemi  viz učivo literatury.
století vznik kapitalistické společnosti
1 GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Číslo materiálu 3_3_D_05 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník8.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE 1. pol. 19. století.
Narozen Zemřel Anglický fyzik
Anders Celsius švédský astronom, geodet a fyzik.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Bratři Montgolfierovi
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 15
Věda a technika konce 19.st.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_39.
Významné osobnosti fyziky a chemie James Watt
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Václav Prokop Diviš 26.Března 1698 – 25.prosince 1765
ROKOKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3618 _Rokoko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské.
Anglická revoluce v 17. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3601_Anglická_ revoluce_ v_ 17_století Autor:
Americké osady v 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3615_ Americké_osady_v_18_století Autor: Mgr.
Světová hospodářská krize Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2812_Světová_hospodářská_krize Autor: Mgr. Kočíř.
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Osvícenství Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3614_Osvícenství Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
STÁTY V ÚPADKU TURECKO A POLSKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3620_ Státy _v_ úpadku_Turecko_a_Polsko.
OBJEVY KOLEM NÁS Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost 5 Autor: Mgr. Martina Durinová.
Rozvoj vědy a techniky v 17. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3610_Rozvoj_vědy_a_techniky_v_17_století.
II.světová válka - úvod Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2820_II_světová_válka_úvod Autor: Mgr. Kočíř Petr.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Energetické přeměny Zbožíznalství 1. ročník Energetické přeměny - energii z přírodních zdrojů je nutné přeměnit na formy vhodnější pro dopravu i k použití.
České země za Josefa II. Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3605_ České_ země_ za_ Josefa_II Autor: Mgr. Kočíř.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Nová evropská velmoc-Prusko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3613_ Nová_evropská_velmoc_Prusko Autor: Mgr.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_1189_ROZVOJ VĚDY A TECHNIKY Téma: MANUFAKTURA,
PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.
 Autor: Eva Žárová  Datum vytvoření: říjen 2011  Ročník: 8.  Vzdělávací oblast: Člověk a společnost  Vzdělávací obor: Dějepis  Tematický okruh: Osvícenský.
České země za Marie Terezie Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3604_ České_ země_ za_ Marie_Terezie Autor:
Francie za Ludvíka XIV. Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Šablona III/2 VYNÁLEZY A OBJEVY 18. – 20. STOLETÍ Mgr
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny ČR Vynálezy mění svět
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vznik USA Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník
Novověk – průmyslová revoluce
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VĚDECKÝ A TECHNICKÝ POKROK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Opakujeme dějepis na II. stupni
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
Manufaktury Začínají vznikat v polovině 18. století
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_06_Vynálezy mění svět Regina Byrtusová
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 05 Dějepis _8.ročník_05
MEZI REVOLUCÍ A PRVNÍ SVĚTOVOU VÁLKOU
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Třída 3.B 6. hodina.
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_24_19._století_století_páry_vynálezy_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Věda a technika v 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3606_Věda_a_technika_v _18_století Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské Hradiště, Komenského náměstí 350, příspěvková organizace číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: - výkladová prezentace k učivu s opakováním pro žáky Klíčová slova: Prokop Diviš, voltův sloup, parní stroj, balón, hromosvod, A. Celsius

Věda a technika 18. století Nejdůležitější vynález 18. století = účinný parní stroj – James Watt /džejms vot/. Parní stroj umožnil pohon nezávislý na přírodních podmínkách. Díky němu došlo k obrovskému rozvoji strojní výroby a dopravy (parníky, železnice).. Foto č.1: James Watt Foto č.2: Parní stroj v muzeu

Další objevy: Elektřina – Alessandro Volta – vytvořil první zdroj elektrické energie (Voltův sloup) Foto č.3: Alessandro Volta Foto č.4: Voltův sloup

Balóny na teplý vzduch – bratři Montgolfiérové Bratři Montgolfiérové byli výrobci papíru a měli továrnu poblíž Lyonu ve Francii. Zjistili, že lehký sáček naplněný dýmem z hořící slámy a vlny se vznese do výše a letí. V létě 1783 vypustili hedvábný balón polepený papírem a naplněný horkým vzduchem: během desetiminutového letu překonal balón vzdálenost větší než 1 km! V koši balónu však zatím nebyli lidé. Prvními dobyvateli vzduchu (stejně jako o staletí později prvními dobyvateli kosmu) byla zvířata. V tomto případě kohout, kachna a beran. Foto č.5: balón bratří Montgolfiérů

Měření teploty – Anders Celsius – stupnice teploměru (0°C tuhnutí vody, 100°C var vody) Systém třídění rostlin a živočichů – Carl Linné /kárl liné/ Medicína – vynález očkování Chemie – nic nevzniká, nic se neztrácí, vše se pouze přeměňuje ( Antoine Lavoisier) Určení skutečného tvaru Země (koule zploštělá na pólech) Bleskosvod – Benjamin Franklin, Prokop Diviš Foto č.6: Hromosvod Benjmina Franklina Foto č.7: Bleskosvod Prokopa Diviše

Cvičení: Spoj následující osobnosti s vynálezy: 1.Alessandro Voltaa) vynález hromosvodu 2.bratři Montgolfiérovéb) významný chemik 3.Prokop Divišc) první zdroj el.energie 4.Carl Linéd) parní stroj 5.Andres Celsiuse) vynález bleskosvodu 6.Benjamin Franklinf) systém třídění rostlin a živ. 7.Antoine Lavoisierg) teplotní stupnice 8.James Watth) horkovzdušný balón

Řešení: 1c 2h 3e 4f 5g 6a 7b 8d

Použité zdroje: Foto č.1: [Online] [Citace: 7. říjen 2012.] Foto č.2: [Online] [Citace: 7. říjen 2012.] Foto č.3: [Online] [Citace: 7. říjen 2012.] Foto č.4: [Online] [Citace: 7. říjen 2012.] Foto č.5: [Online] [Citace: 7. říjen 2012.] Foto č.6: [Online] [Citace: 7. říjen 2012.]

Foto č.7: [Online] [Citace: 7. říjen 2012.]