VIKTOR FRANKL Adéla Bělinová, C4A. Viktor Emil Frankl 1905-1997 Židovský původ Neurolog a psychiatr Existenciální analýza a logoterapie Chirurg, psycholog,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zakladatel: Viktor E. Frankl (1905 – 1997)
Advertisements

DUCHOVNÍ POTŘEBY (NEJEN) UMÍRAJÍCÍCH PACIENTŮ A JAK SE K NIM STAVĚT
Peníze.
Testování v LTEA.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Jaroslav Šlehofer „Cobra“
Otče náš Centrum pro katechezi, 2014.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Existenciální analýza
LOGOTERAPIE Autor: Zuzana Staňová. Viktor. E. Frankl  kořeny logoterapie lze najít v existencialismu a fenomenologii  nazývána „třetí vídeňskou školou.
Hodnoty a jejich systém Hodnota je uvědomovaná důležitost Hodnota je uvědomovaná důležitost Zatímco důležitost je podvědomě akceptovaná hodnota. Zatímco.
Humanistický proud v psychologii
Abraham Maslow Kristýna Chvalová, C4A.
Jakub Kersch, V8A Gymnázium Jiřího Ortena
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
Práce se vzpomínkami seniorů
PSYCHOLOGIE Ψ. Obsah  CO JE TO PSYCHOLOGIE CO JE TO PSYCHOLOGIE  Psychologie zkoumá Psychologie zkoumá  Proč se zabýváme psychologií? Proč se zabýváme.
Bratři Čapkové. Společně se podíleli na některých knihách a povídkách: Povídky Zářivé hlubiny Krakonošova zahrada Devatero pohádek Dramata Loupežník Ze.
VZESTUPY A PÁDY SILVIE QUISOVÁ. POROZUMĚT ZNAMENÁ POMOCI.
Inkluzívní škola Anketa říjen ZŠ (Praha a Střední Čechy)
Humanistické a existenciální teorie v SP
Hlubinná psychologie MILANA REICHLOVÁ.
Poznámky pro výuku Předmět: Autor: Škola: Téma: Název: Třída: Plánované cíle: Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule.
Svoboda a autorita Petr Machala.
Psychologie a její využití dnes. Teoretické obory: biologická psychologie obecná psychologie psychologie osobnosti psychopatologie sociální psychologie.
Poutníci v Mladé Boleslavi –
Působení psychologa jako člena týmu odborných pracovníků projektu AVC
POVOLÁNÍ K MODLITBĚ Centrum pro katechezi Olomouc, 2013.
Erich Fromm Pavla Jiráková C4A.
1. Dej, Pane, touhu slyšet, co dnes nám říci chceš. My děkujem, že s námi putuješ.
Klinická pastorační péče a její poskytovatel
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
Koulová, Staufčíková „ Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“.
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
Alfred Adler Narození 7. Únor 1870 Vídeň Úmrtí 28. Květen 1937 Aberdeen - rakouský lékař a psycholog, zakladatel individuální psychologie.
Stanislav Grof Marešová, V8A
Základy sociální psychologie
Základy sociální psychologie
Abraham Harold Maslow „To, co člověk může být, to musí být.”
Viktor Frankl Eliška Dlouhá V8A.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Michal Pek, C4A. » 1908 – 1970 » Americký psycholog » Profesor psychologie na univerzitě » Zaměřen na pozitivní vlastnosti lidí.
Psychologie náboženství Historie psychologie náboženství
Věnováno příteli... Už nesvítí pro Tebe slunce, už nevnímáš tento svět, byls na této planetě zázraků, něžný a převzácný květ.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Humanistická a existenciální psychologie
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Úvod do psychologie Kostovčíková Petra Cumminsová: Záhady experimentální psychologie.
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
OBLÍBENÝ PŘEDMĚT. Krátce o předmětu Tento předmět sdružuje široké spektrum oborů, které se týkají soužití lidí ve společnosti i mimo ni. Filosofie Ekonomie.
Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Vyleťal Autor: Roman Lachowicz Motivace Jana Beera a jeho projekt sekundárního vzdělávání v penitenciární praxi
Profilování pachatelů trestných činů Barbora Hynková Učo
KONFERENCE OD ANALÝZ KE KOORDINACI SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V DĚČÍNĚ ING. RENÁTA GREŠÍKOVÁ Kvalita služeb a potřeby člověka.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
JAK SI UŽÍVAT? Jak žít, ať z toho něco mám? Co má vlastně cenu? A je to vůbec důležité? Co má vlastně cenu? A je to vůbec důležité? 7x VÍC.
TEZE KOREFERÁTU NA ZÁVĚREČNÉ KONFERENCI PROJEKTU V.I.P. INOVACE – ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Realizátor projektu: BIC Brno,s.r.o. Vedoucí týmu vědecko- pedagogických.
Humanistický a existencionální přístup Mgr. Věra Pucová.
PHDR.HANA PAZLAROVÁ, PH.D Teorie a přístupy v SP 2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Námitky proti filozofické reflexi či diskusi a odpovědi na ně
Psychologie náboženství Historie psychologie náboženství
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Úvod do matematické analýzy - pokračování 3
Humanistická a existenciální psychologie
Kognitivní a postojové předpoklady pro práci s lidskou sexualitou
Marie Koutná a Michaela Pivoňková 2. VOŠ - D Listopad 2012
Základní směry v psychologii
Vybrané kapitoly ze sociologie I.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

VIKTOR FRANKL Adéla Bělinová, C4A

Viktor Emil Frankl Židovský původ Neurolog a psychiatr Existenciální analýza a logoterapie Chirurg, psycholog, lékař, pedagog Absolvent Vídeňské univerzity

Obdivoval S. Freuda, později A. Adlera Problémy sebevražd Problémy během 2. SV 1942 – odveden do koncentračního tábora Knihy: A přesto říci životu ano Člověk hledá smysl. Úvod do logoterapie

Logoterapie = nová psychoterapeutická metoda (logos = smysl) Hledání smyslu života – 3 možnosti: 1. vykonáním činu (každý čin vykonaný pro druhé) 2. prožitím hodnoty (zážitky, láska) 3. utrpením (hledat dobré i na špatných věcech) Nenaplnění touhy po smyslu → frustrace → existenciální vakuum,,Jaký smysl chci dát svému životu?“

Existenciální analýza Přístup zabývající se analýzou existence Podmínky naplněného života Alfried Längle – samostatný směr Práce s emocemi

Zdroje