Hardware pro počítačovou grafiku © 2003-2006 Josef Pelikán, MFF UK Praha PGR019

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stručný přehled OpenGL Jiří Danihelka. Co je OpenGL?  Open Graphics Library  Knihovna pro počítačovou grafiku  Zhruba 120 funkcí  Představuje standard.
Advertisements

Tato prezentace byla vytvořena
Počítačová grafika III Odraz světla, BRDF – Cvičení Jaroslav Křivánek, MFF UK
Jazyk C# a platforma .NET ZS 2013/2014
Davy v počítačové grafice
Programová rozhraní pro grafické adaptéry
SQL Lukáš Masopust Historie  Předchůdcem databází byly papírové kartotéky  děrný štítek  1959 konference  1960 – vytvořen jazyk COBOL.
Ř ADIČ ELEKTROLUMINISCENČNÍHO DISPLEJE, VEKTOROVÉHO DISPLEJE, SHADERY.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
Z profesionálního 3D prostředí do XNA Ing. Jan Buriánek ČVUT „FIT“ SPAFi Animation Academy Microsoft Design Academy 2.0, Brno
Call of Duty: Black Ops je akční počítačová hra z pohledu první osoby.
GRAFICKÉ KARTY Úvodem:
Úvod. školní: příprava na předmět Databázové systémy praktický: webové aplikace databázové systémy základy vývoje webových aplikací od návrhu databáze.
Grafický akcelerátor. Grafické karty mají za sebou dlouhý vývoj.
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov, 1IT A.
Výrok "Sedíme tady a snažíme se dát na hromadu několik PC a zapálit je. A ty zatracené věci ne a ne hořet. To je jediná věc, která se IBM skutečně povedla.
…se zaměřením na herní aplikace Vypracoval: Vladimír Geršl
Neuronové sítě na grafických akcelerátorech Ondřej Zicha, Jiří Formánek.
3D CG. Základy geometrie Vertex A (x,z,y,(w)) Faceta(triangle) F(A,B,C) (polygon) F(A,B,C,D), konvexní, nekonvexní Objekt Většinou (0,1) rozměr.
Úvod do 3D geometrie První přednáška mi vyšla na 90 minut po slajd 31 (3D representace modelů). Ten zbytek jsem pak prolítnul tak za pět minut, ale myslím.
Napsal: Michal Straka Třída: 3IT Rok: 2012/2013. OSNOVA Úvod – Co je to GPU? Historie firem AMD Radeon Nvidia Porovnání výkonu Závěr.
2. přednáška Databáze, využití MS Excel
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Prototypování, testování prototypů Lenka Němečková Komunikace člověk-počítač KISK FF MUNI
CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE faculty of mathematics and physics Advanced.NET Programming I + II 1 st Lecture Pavel Ježek.
Konference škol vyučujících IT a IE
Pokročilé architektury počítačů (PAP_09.ppt) Karel Vlček, katedra Informatiky, FEI VŠB Technická Univerzita Ostrava.
Základy počítačové grafiky - ZPG
Moderní Grafické karty.
NAIL028. Úvod  Kdo David Obdržálek  Co algoritmy software hardware  Jak přednáška, cvičení 2/2 Z+Zk.
Jazyky pro umělou inteligenci RNDr. Jiří Dvořák, CSc.
Počítačová grafika III Organizace Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III ZS 2014 Organizace Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III Organizace Jaroslav Křivánek, MFF UK
POČÍTAČOVÉ HRY CVIČENÍ 9. Shadery Z „Shading“ = „stínování“ Logika vykreslování Vertex data >> obraz Implementováno na GPU PHA cvičení 9 2.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
GPGPU Výpočty pomocí grafických procesorů Zpracoval Martin Přeták.
Teoretická informatika Základní informace k předmětu Literatura Závěrečná práce Zkouška.
Evoluční algoritmy Info k předmětu Literatura Závěrečná práce.
Algoritmy pro počítačovou grafiku Mikšů Vojtěch, Gymnázium Dr. A. Hrdličky, Humpolec Dobeš Václav, Soukromé Gymnázium AD Fontes, Jihlava Větrovský Lukáš,
Visual Basic - programování
Akcelerace genetických algoritmů na grafických kartách 5. část Mikuláš Dítě.
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Počítačová 3D grafika Daniel Beznoskov. Úvod Počítačová 3D grafika je označení práci s trojrozměrnými objekty. Převod 3D objektů do 2D zobrazení se nazývá.
Informatika (1) Počítač - základní pojmy HW a SW4 OS MS-DOS, Windows 95, 982 Org. souborů na disku, operační paměť2 Aplikace Malování, Word8 Základy programování.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
Využití citačních databází při psaní odborného textu.
Data pro real-time grafiku © 2005 Josef Pelikán, MFF UK Praha
Pokročilé osvětlovací techniky © 2005 Josef Pelikán, MFF UK Praha
CHRONOPHOBIA Autor: Bc. Michal Jirouš Vedoucí práce: Ing. Petr Felkel Ph.D. (3D akční hra)
Programování GPU („shaders“) © Josef Pelikán, MFF UK Praha
REPREZENTACE 3D SCÉNY JANA ŠTANCLOVÁ Obrázky (popř. slajdy) převzaty od RNDr. Josef Pelikán, CSc., KSVI MFF UK.
ČVUT FEL Katedra počítačů Matematické a fyzikální výpočty na grafických kartách (DirectX 9 + DirectX 10) Bc. Jindřich Gottwald vedoucí: Ing. Ivan Šimeček,
Operační systémy Grafický subsystém © Milan Keršláger Obsah:
Počítačová grafika III NPGR 010 © Josef Pelikán KSVI MFF UK Praha WWW:
Pokročilé techniky © Josef Pelikán, MFF UK Praha
VÝVOJ ZOBRAZOVACÍCH METOD malá historická exkurze Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Základní techniky zobrazování © 2005 Josef Pelikán, MFF UK Praha
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY MVC vs MVP.
UNIX 14. Grafický subsystém © Milan Keršláger
Vývoj počítačové grafiky
Teoretická informatika II
Grafická karta
Advanced .NET Programming II 1st Lecture
Informační modelování budov (BIM)
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Číselné soustavy
Informační modelování budov (BIM)
DirectX Jan Kotrouš PGC3.
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Transkript prezentace:

Hardware pro počítačovou grafiku © Josef Pelikán, MFF UK Praha PGR019

Obsah a forma navazuje volně na přednášku PGR003 hardwarově urychlované zobrazování 3D grafiky matematika a datové struktury pro 3D grafiku možnosti grafických akcelerátorů (algoritmy, buffery) techniky zobrazování 3D scén, pokročilejší efekty, programování GPU příklady konkrétního API (OpenGL) formát: 2/1 Z, Zk cvičení v laboratoři na počítačích osazených kartami NVIDIA 6800

Stručný plán přednášky (nezávazný) úvod, historie, architektura historie grafických urychlovačů, výhled do budoucnosti zobrazovací řetězec 3D grafiky architektura FFP a PP (pevný a programovatelný řetěz) matematika homogenní transformace, promítání, převod mezi souřadnými soustavami interpolace a aproximace, perspektivně korektní interp. kvaterniony a jejich interpolace spline funkce

Stručný plán přednášky II data pro 3D grafiku povrchové reprezentace scény LoD (Level of Detail) hierarchické reprezentace, billboardy, point-sprites základní metody grafického urychlovače výpočet viditelnosti, poloprůhlednost mapování textur mlha

Stručný plán přednášky III základní techniky práce s urychlovačem předávání dat, vertex-buffery, index-buffery textury a jejich kombinace, formáty textur double-buffering pokročilejší techniky a efekty víceprůchodové zpracování, stencil-buffer, akumulace výsledků bump-mapping a environment-mapping vržené stíny, dokonalejší osvětlovací modely, NPR,..

Stručný plán přednášky IV programování GPU vertex shaders, fragment shaders, základní architektura uživatelská data ve vrcholech jazyky pro programování GPU (Cg, HLSL, GLSL) příklady konkrétních API a nástrojů OpenGL a Direct3D prakticky: OpenGL, SDL Cg toolkit, [CgFX, FX composer]

Literatura I Tomas Akenine-Möller, Eric Haines: Real-time rendering, 2 nd edition, A K Peters, 2002, ISBN: OpenGL Architecture Review Board: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Version 1.4, 4 th Edition, Addison-Wesley, 2003, ISBN: Randima Fernando, Mark J. Kilgard: The Cg Tutorial, Addison-Wesley, 2003, ISBN:

Literatura II ed. Randima Fernando: GPU Gems, Addison-Wesley, 2004, ISBN: Ron Fosner: Real-Time Shader Programming, Morgan Kaufmann, 2002, ISBN: Randi J. Rost: OpenGL(R) Shading Language, Addison- Wesley, 2004, ISBN:

On-line zdroje NVidia pro vývojáře: ATI pro vývojáře: OpenGL konsorcium: Microsoft o DirectX: e-zin pro vývojáře her: populární citační databáze (obsahuje často i plné verze článků):