Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – vložení objektů,
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Vzhled prezentace - šablony
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Zoner Callisto.
Zoner Callisto.
14. Textový editor ( VKLÁDÁNÍ dalších objektů do textu…)
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
Téma: CorelDRAW - Textové objekty - 7. díl
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Jak na Prezentace? Power Point ZŠ Jiráskova Benešov
 Microsoft Word  Je textový procesor od firmy Microsoft, který je součástí kancelářského balíku Microsoft Office.
TEXTOVÝ EDITOR.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
TEXTOVÝ EDITOR (vkládání dalších objektů do textu a jejich vlastnosti, textové tabulky, šablony,) Lol.
Úprava grafických objektů –klipartů ve Wordu 2010.
Úprava grafických objektů –obrázků ve Wordu 2010.
CSS styly Kaskádové styly (CSS – Cascading Style Sheets) jsou prostředkem, který zajišťuje jednotný vzhled publikovaných stránek. Technologii CSS podporují.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – objekty Autor: Mgr. Vojtěch.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S VEKTOROVOU GRAFIKOU 3 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Vlastnosti stránky a tisk
Informatika GIMP – zajímavé nadpisy
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Ing. Bohuslava Vitekerová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE I.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
wordart wordart wordart wordart wordart wordart
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Téma: Využití ICT pro psaní novinových článků Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu Co se.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
T EXTOVÝ EDITOR ( VKLÁDÁNÍ DALŠÍCH OBJEKTŮ DO TEXTU A JEJICH VLASTNOSTI, TEXTOVÉ TABULKY, ŠABLONY, JEJICH VYUŽITÍ A TVORBA )
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
WORDPAD Textový dokument.
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Digitální učební materiál
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
CorelDRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Corel PHOTO-PAINT Úloha 0 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97

Corel DRAW Příprava dokumentu obsahujícího text Skládání objektů na stránku Příprava dokumentu Nastavení vodicích linek Odstavcový text Možnosti užití textu Editace textu Tvarování základny Tvarování textu pomocí bodů

CorelDRAW nabízí sadu nástrojů pro vytváření vektorových grafických objektů určených k vytištění a zobrazení online Před započetím práce si nastavíme pracovní plochu tak, abychom měli k dispozici nejpoužívanější nástroje a nabídky

Skládání objektů na stránku Skládání objektů a dílčích předem připravených obrázků je činnost ve vektorovém grafickém editoru nejčastější Pokud pracujeme s konkrétní tiskárnou, můžeme začít nastavením dokumentu z nabídky USPOŘÁDÁNÍ>VZHLED STRÁNKY

Příprava dokumentu Vyberte formát A4, na šířku Zadejte stejné okraje na všech stranách Nastavte vodící linky uprostřed stránky Zadali jste si rozvržení s ohledem na možnosti domácí tiskárny, pokud navrhujete leták pro tisk v ofsetové tiskárně, musíte možnosti tisku probrat s konkrétní tiskárnou. Většinou jsou možnosti formátů pestřejší a tisknout můžete celoplošně.

Nastavení vodicích linek Na příkladu vidíte nastavení pro ofsetovou tiskárnu. Barevné plochy, které se mají tisknout do krajů dokumentu, případně obrázky,musí být 3 mm přes čistý formát tzv. na spad. U domácí tiskárny musíte naopak počítat s netisknutelnými okraji.

Odstavcový text Vybereme nástroj text a v dokumentu natáhneme rámec v místě, kam chceme text umístit. Po uvolnění tlačítka myši se zobrazí obdélník, který vymezuje prostor pro naše psaní. Odstavcový text při změně tvaru či rozměrů zachovává všechny parametry písma (druh, řez, velikost, zarovnání). Řetězcový text se změnám přizpůsobuje a podle potřeby se deformuje.

Možnosti užití textu Při prohlédnutí příkladu jistě sami poznáte, na co je který z nich vhodnější. Odstavcový použijete na delší pasáže textu. Řetězcový text zase lépe využijete k psaní nadpisů a výrazných sdělení. Značnou část úprav lze aplikovat na oba druhy textu velmi podobně

Editace textu Druh písma, font Velikost písma Řez písma Zarovnání textu TEXT>UPRAVIT TEXT, nebo klávesovou zkratkou Ctrl+Shift+T Barvy Lze definovat v příslušných galeriích, klepnutím v barevné paletě,nebo metodou drag&drop z přednastavených stylů v příslušné galerii.

Výplň Pero Průhlednost Stín viz. kapitola2

Tvarování rámce a základny Řetězcový text píšeme na libovolnou křivku U Odstavcového textu můžeme tvarovat textový rám

Tvarování textu pomocí bobů Méně znamená někdy více a při práci s grafikou to platí dvojnásob.

Kontrolní otázky a úkoly Kdy zvolíte řetězový a kdy odstavcový text? Co se stane když budeme upravovat řetězový text jako objekt? Co můžeme nastavit v panelu vlastností nástroje Text? Samostatně navrhni vnější stranu plakátu, grafické a barevné zpracování ploch, využij možnosti textu a udělej předtiskovou přípravu pro ofsetovou tiskárnu.