NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.68 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

nejvýznamnější světové produkce jednotlivých plodin a živočichů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_249_Rostlinná výroba na Zemi AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK,
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Zemědělství České republiky.
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Název Zemědělství – rostlinná výroba Předmět, ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_72_ČR – zemědělství AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Socioekonomická geografie
ZEMĚDĚLSTVÍ.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.51 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zemědělství.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zemědělství Seznámení s živočišnou výrobou
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Zemědělství Jižní Ameriky
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Zemědělství – živočišná výroba
Jedna ze základních hospodářských činností člověka Není zcela ovlivnitelná člověkem ( závisí na přírodních podmínkách a sociálně-ekonomických podmínkách)
Vývoj zemědělství Historie, úvod. Vývoj zemědělství Historie, úvod.
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Světové hospodářství Vývoj společnosti: Agrární (zemědělská) – industriální (průmyslová – vědecko-technická revoluce) – postindustriální (informační –
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_481.
Subtropický pás.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Poloha a územní rozloha států TÉMATICKÝ CELEK:Společenské.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Státy světa podle politického systému a politické.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_JIHOVÝCHODNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Nové státy na mapě světa TÉMATICKÝ CELEK:
HOSPODÁŘSTVÍ ZEMĚDĚLSTVÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světový trh a mezinárodní obchod TÉMATICKÝ.
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle původu a počtu obyvatel.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Hutní a strojírenský průmysl TÉMATICKÝ.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_JIŽNÍ ASIE
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Iva Drgáčová NÁZEV: VY-32-INOVACE-05-Zlínský kraj-zemědělství.
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
zpracovaný v rámci projektu
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
Austrálie a Oceánie - hospodářství
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Sada 3 Rozmanitost přírody ZŠ a MŠ Dešná
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle správního členění TÉMATICKÝ.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
ASIE - HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-25 Ročník: VII. r.
hovězí dobytek – USA, Argentina, Rusko
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
PEDOSFÉRA - půdní obal země - vzniká postupným rozpadem hornin.
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské a hos. prostředí ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Zemědělství

► Je závislé na přírodních podmínkách (teplo, světlo, nadmořská výška,…) ► Hospodaří se na orné půdě (pole, sady, vinice) nebo na zelených plochách (pastviny) ► Zemědělství dělíme na rostlinnou a živočišnou výrobu

Rostlinná výroba ► Na orné půdě se pěstují především OBILOVINY (pšenice, ječmen, rýže, kukuřice, žito, oves, proso, čirok) ► Hlavní světové obilnice Evropa – Ukrajina, Francie Evropa – Ukrajina, Francie USA, jižní část Kanady, Laplatská nížina, Austrálie, Monzunová Asie - rýže USA, jižní část Kanady, Laplatská nížina, Austrálie, Monzunová Asie - rýže

čirok

TECHNICKÉ PLODINY - slouží k přímé spotřebě - brambory (Polsko, Německo, Francie, Čína) - cukrová třtina (tropické oblasti – Brazílie, Karibik) - cukrová řepa (Německo,Francie), - olivy (Řecko, Itálie, Španělsko), - podzemnice olejná (Řecko, Itálie), - kaučukovník, čajovník, kávovník, kakaovník - chmel (1. místo Německo) - léčivé byliny a květiny (Nizozemsko) - ovoce, zelenina, luštěniny, vinná réva (oblast Středomoří) - bavlník (Čína, USA) - tabák (Turecko, Egypt, Kuba) - kokain (severní část Jižní Ameriky) - opium (Thajsko) - V méně vyspělých zemích převládá plantážní pěstování

kakaovník kávovník čajovník

Živočišná výroba ► Dodává důležité potraviny (maso, mléko,…) ► Nejrozšířenější je chov skotu (Indie, Brazílie, USA) ► Chov prasat (chladnější oblasti, Čína, USA) ► Chov ovcí (vlna, maso, mléko, Nový Zéland, Austrálie, Skotsko, Rusko) ► Chov drůbeže (vejce Evropa, maso USA, peří) ► Chov tažných zvířat (osli, koně, mezci, mula, přeprava nákladů Indie, Nepál, Čína, Rusko) ► Chov kožešinové zvěře (Kanada, USA, Rusko) ► Chov bource morušového ( hedvábí,Čína) ► Včelařství (med, vosk, Evropa, Austrálie)

Rybolov ► Lov závisí na množství planktonu ► Sladkovodní ryby (kapr, štika, okoun, cejn, pstruh,….) ► Mořské ryby (sardinky, tuňáci, makrely, velryby) ► Některé mořské ryby i savci pod ochranou CITES ► Nejvíce vyloví - Japonsko, Norsko, Chile, Peru, Rusko

Použitá literatura ► CHALUPA Petr – DEMEK Jaromír – RUX Jaromír. Zeměpis pro 8. a 9. ročník základní školy – Lidé žijí a hospodaří na Zemi. 1. vydání. Praha: SPN, s. ISBN ► df=20&limit=1 df=20&limit=1 df=20&limit=1 ► ► ► ►