Hospodářství SSSR ve 20. a 30. letech 20.století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život českých emigrantů na ukrajinské Volyni
Advertisements

HOSPODÁŘSKÉ DĚJINY 5HD200 CVIČENÍ IX. Prezentace je výstupem v rámci projektu „Inovace výuky předmětu Hospodářské dějiny (cvičení)”, FRVŠ č.1492 /2009.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Člověk a společnost Dějepis Světové války Od zkázy a bídy k rozvoji výroby VY_32_INOVACE_09 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Rozpad SSSR, vznik SNS a formování nového Ruska
Sovětský svaz.
Člověk a společnost Dějepis Světové války Komunistická diktatura VY_32_INOVACE_15 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
SVĚTOVÁ EKONOMIKA.
DEMOGRAFIE - RŮST POČTU OBYVATEL
Světová hospodářská krize
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Rusko v 17. a 18. století roku 1613 nastoupila po vymření Rurikovců nová dynastie - Romanovci k Rusku byla připojena Ukrajina po povstání Bohdana Chmelnického.
Rusko 1853 – 56 – Krymská válka – referát
Bolševická revoluce Revoluce v Rusku.
Poválečné Československo
Vývoj v Rusku.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE 1. pol. 19. století.
Velká hospodářská krize
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Ruské revoluce 1917.
9. ročník Novověk, moderní dějiny
VY_32_INOVACE_2D.9.06 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 7.ročník Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor / předmět: Zeměpis Tematický okruh:
Ruské revoluce Lenka Ertlová.
I. světová válka – konec války
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Člověk a společnost Dějepis Světové války SSSR, nový stát VY_32_INOVACE_08 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Světová hospodářská krize
Postavení Evropy ve světě
Československo v 50. letech
Ukrajina, Bělorusko, Moldavsko
Vývoj v Rusku.
Dagmar Zemanová Komunismus
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
KOMUNISMUS V SSSR 9/18/14.
REVOLUCE V RUSKU Přelom 19. a 20. století.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Eva Písková Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_29_Vývoj hospodářství ČR Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Nástup bolševiků v Rusku Číslo vzdělávacího materiálu: ICT2-16 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Střední Asie a Sovětský svaz HKS 2013 Neumanová Eva Poláková Kateřina.
A jeho krásy.  Polsko je stát ležící ve střední Evropě.  Hraničí s: Německem  Českem  Slovenskem  Ukrajinou  Běloruskem  Litvou  Ruskem  Ze severu.
Východní blok Hlavní stát východního bloku byl SSSR. Skládal se z 15 svazových republik. Byl to největší stát světa. Měl vliv ve střední a jihovýchodní.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:Život v Sovětském svazu mezi 1. a 2. světovou.
Průmyslová revoluce 2 Velká Británie 18. a 19.století Zemědělství.
Vývoj v jednotlivých zemích
SSSR mezi světovými válkami I
Totalita sovětského typu
Ruské revoluce 1917.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Rusko a CPE © Libor Žídek, 2006.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ČESKOSLOVENSKO
Sovětské Rusko mezi světovými válkami VY_32_Inovace_02 ŠJ-4
KOMUNISMUS V SOVĚTSKÉM RUSKU
Vývoj v Rusku.
SSSR mezi světovými válkami
Revoluce v Rusku 19. – 20. století Autor: Lenka Mulačová
ČÍNA.
Východní blok Hlavní stát východního bloku byl SSSR. Skládal se z 15 svazových republik. Byl to největší stát světa. Měl vliv ve střední a jihovýchodní.
Základní škola, Hradec Králové
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_DĚJEPIS
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
20. století 20. léta.
Základní charakteristika a hlavní rysy (Učebnice strana 52 – 59)
BOLŠEVISMUS Kateřina Vozáryová, 4.B.
Ruské revoluce 1917.
KOMUNISMUS V SOVĚTSKÉM SVAZU (SSSR)
VY_32_INOVACE_06_Vývoj v Sovětském svazu
ČESKOSLOVENSKÁ REPUBLIKA MEZI VÁLKAMI
Transkript prezentace:

Hospodářství SSSR ve 20. a 30. letech 20.století

Před revolucemi 1917 Rusko bylo zaostalou agrární zemí Málo rozvinutý průmysl Špatně vyzbrojená armáda Neúspěchy na frontách 1. světové války Car donucen v únoru 1917 k abdikaci

Po nástupu bolševiků Vyvlastňování majetku Znárodňování : průmyslu obchodů bank a spořitelen zemědělské půdy

Stalinovy hospodářské reformy na konci 20. let Industrializace Elektrifikace Kolektivizace Plánované hospodářství

Úkol: Vyhledej v příslušném textu v učebnici na straně 23 vysvětlení pro předchozí termíny. Podle potřeby využij i slovník cizích slov.

Řešení: Industrializace: snaha o vybudování průmyslu(zejména těžkého), a následně zbrojení. Elektrifikace: zavádění elektrické energie po celé zemi (už od 20. let). Kolektivizace: společné hospodaření v zemědělských družstvech (se zabraným majetkem, nářadím, půdou, dobytkem).

Úkol: Zjisti, jak fungovalo plánované hospodářství.

Řešení: Důsledky špatného plánování (pětiletky): snížení životní úrovně obyvatelstva hladomor na Ukrajině a v jižním Rusku 5 – 7 miliónů obětí hladomoru