VY_32_INOVACE_09_VČELA_ život, význam včely AUTOR: Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
DVOUKŘÍDLÍ 1 pár blanitých křídel
Způsob života a dorozumívání včely medonosné
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník: ročník
Hmyz v sadech a zahradách
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Zdeněk Pilka Název šablonyIII/2.
VY_32_INOVACE_Př.5.05_Včela medonosná-prezentace
VČELAŘSKÝ KROUŽEK MLÁDEŽE Chřibští včelaříci schůzka
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických výpočtech Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák přečte chemické.
VY_32_INOVACE_19_Včela medonosná Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
ICT VL Naše okolí 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických reakcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Aplikuje poznatky.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
Pojmenuj domácí zvířata
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly II Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
Včela medonosná Apis mellifera L.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ICT ČJ VS po P Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
VČELA MEDONOSNÁ.
ŽIVOT VČEL Autor: Bronislav Šenkeřík
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
VY_32_INOVACE_01_DOPRAVNÍ VÝCHOVA_ bezpečná cesta do školy (dopravní značky) AUTOR: Mgr.Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Jednoduché stroje Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_07NE-8.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Šimotová Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová.
Včela medonosná Prvouka, 2. třída.
Anotace :Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Včela medonosná Vytvořil: Jiří Burda
VY_32_INOVACE_14_ZIMNÍ SPORTY_ukázky zimních sportů
ŽIVOT VČEL Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_09 09 Ze života včel autor: Mgr. Jana Kobylková
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
Včely Jan Bureš.
Vypracovala: Beáta Tupá
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Ing. Iva Hlásková Číslo
Kristýna Veselá ZŠ Holice, Komenského 100
VY_32_INOVACE_08_ROK_jaro
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_09_VČELA_ život, význam včely AUTOR: Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ

Název materiálu: VČELA- život,význam včel Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Anotace: Žák se seznámí s včelou, včelím společenstvem. Pozná, jaký význam má včela pro přírodu a člověka. Určí včelí produkty. Součástí je pracovní, který slouží k zopakování učiva. Autor: Mgr. Petra Kroupová Jazyk: čeština Očekávaný výstup: Žák by měl podle obrázků pojmenovat obydlí včely, určit význam včel. Speciální vzdělávací potřeby: LMR Klíčová slova: včela, úl, včelař, med, opylování květů Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: speciální školství, I. stupeň ZŠ Typická věková skupina: 1.-3.ročník (6-9let) Celková velikost: 2567Kb Datum:

VČELA MEDONOSNÁ Včelky asi všichni znáte. Mají hnědé, hubené tělíčko se žlutými až oranžovými vodorovnými pruhy, které je téměř všude ochmýřené.

Úl, včelař Včely žijí v úlech. O úl se stará včelař.

Včelí společenstvo Matka - Úlohou matky je klást vajíčka, aby zabezpečila obnovu včelstva. Délka jejího života je 5 let, přičemž denně naklade 1500 vajíček. Dělnice - Vykonávají pro včelstvo všechny ostatní potřebné práce, např.: vyhledávání a přinášení potravy (nektar, medovice, pyl a voda), zpracovávání medu z nektaru a medovice, konzervování pylu, dále pak stavbu plástů, krmení matky, trubců a plodu, střežení vchodu do úlu, úklid, čištění a větrání úlu a udržování jeho správné teploty a řadu dalších činností. Trubec – Úlohou trubce je oplodnit mladé matky. V případě potřeby pomáhá díky své vyšší tělesné teplotě zahřívat včelí plod.

Pilný jako … včelka

Význam včel - opylování květů

Včelí produkty med včelí vosk mateří kašička propolis

Opakování

Odměna Podívej se, jak včelky a ostatní hmyz přečkávají zimu. maja-s-vilikem-preckali-zimu/

Zdroje: Píseň „Na políčku, v jetelíčku“ - Píseň „Včelka Mája“ - VIDEO - zimu/ zimu/ Obrázky: