Jednání RSK Pk 13. 4. 2015 Ing. Kalivoda Pavel. Obsah prezentace Působnost RSK Regionální akční plán SRR –Tvorba RAP SRR a tabulky RAP SRR –Absorpční.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Advertisements

REGIONÁLNÍ AKČNÍ PLÁN PRO ÚZEMÍ KRAJE VYSOČINA (RAP)
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Krajské akční plány Základní východiska
Regionální akční plán Jihočeského kraje Ing. Jaromír Slíva, MBA.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Zasedání Regionální stálé konference pro území Olomouckého kraje Olomouc,
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Zpráva o postupu příprav Rámce pro investice do infrastruktury Červen 2016 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Regionální akční plán Libereckého kraje Inovační platforma pro Strategii inteligentní specializace 6. března 2015, science centrum iQLANDIA.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Jana Stará
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Úvodní workshop Olomouc, Ing. Lenka Polachová projektová manažerka projektu.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Integrovaný regionální operační program
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Pracovní skupina Vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání (KAP)
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
2. jednání řídícího výboru
Regionální akční plán Olomouckého kraje
Krajské akční plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Analýza potřeb v území.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Jednání RSK Pk Ing. Kalivoda Pavel

Obsah prezentace Působnost RSK Regionální akční plán SRR –Tvorba RAP SRR a tabulky RAP SRR –Absorpční kapacita, výstupy z databáze KAP, MAP, PS Vzdělávání –Krajské akční plány vzdělávání –Místní akční plány vzdělávání –Pracovní skupina pro oblast vzdělávání při RSK Pk

3 Působnost Regionální stálé konference (RSK)  zajišťuje přípravu Regionálního akčního plánu realizace Strategie regionálního rozvoje ČR (RAP) dle Manuálu pro tvorbu RAP, po jeho zpracování RAP schvaluje  prostřednictvím RAP definuje společnou představu o potřebách směřování ESI fondů a národních zdrojů do území (tematicky, územně);  projednává a doporučuje územní a věcné zaměření výzev a sladění jejich harmonogramu zejména pro projekty naplňující územní dimenzi v programech ESI fondů a toto komunikuje prostřednictvím svého zástupce v NSK;  každoročně, příp. dle potřeby (ad-hoc) předkládá NSK a MMR Zprávu o hodnocení plnění RAP, dále navrhuje a schvaluje jejich případné doplnění, úpravy či aktualizace  slouží jako platforma pro komunikaci zástupců regionu s řídícími orgány prostřednictvím NSK

Tvorba Regionálního akčního plánu SRR (RAP) od 02/2015 změna struktury RAP –nyní členění dle jednotlivých operačních programů a jejich specifických cílů, dle našeho doporučení –projekty mimo ESIF jsou zahrnuty rovněž –Termín odevzdání , probíhá finalizace, proto nebyla tabulka RAP zaslána předem Dle MMR mají kraje v termínu do konce dubna RAP doplnit o další náležitosti, metodiku přislíbilo MMR poskytnout krajům do

Analýza absorpční kapacity území vč. využití nástroje databáze projektů Začátkem března 2015 byla rozeslána další výzva k vyplnění a aktualizaci projektových záměrů Již zahrnuty i projekty za ITI (74 projektů) – oblast dopravy, školství a životního prostředí Současný stav záměrů v databázi: –stále jen malý počet projektů je v pokročilé fázi přípravy – (tj. ve fázi projektové dokumentace) Vzhledem k počtu projektů i k jejich finančnímu objemu a zejména ke stávajícím možnostem operačních programů lze definovat potřeby území mimo projektů kraje v zaměření na cyklostezky, vodohospodářskou infrastrukturu a úspory energií Z krajské úrovně jsou zásadní priority v oblasti dopravy, energetických úspor, vzdělávání, kultury, sociální oblasti, životního prostředí a informatiky

6 Analýza absorpční kapacity území vč. využití nástroje databáze projektů V současné době je absorpční kapacita 967 záměrů, ze kterých cca 54 % tvoří projekty s poměrně vysokou možností uplatnění v programovém období (včetně projektů SŽDC a krajů). Celkové předpokládané finanční náklady činí 21,4 mld. Kč (kromě 12ti projektů SŽDC s náklady cca 22,6 mld. Kč) Teoreticky uplatnitelných v OP 2014 – 2020 je 524 projektů za necelých 14 mld. Kč (z toho 74 projektů ITI za 1,8 mld. Kč). Objem krajských projektů v současné době činí necelých 6 mld. Kč (viz. slide 10)

7 Databáze projektů – souhrnné statistiky – tématické zaměření – vybrané příklady k www.rozvoj-pk.cz Zaměření projektu počet projektů podíl na celku v % celkové předpokládané náklady (Kč) podíl na celku v % Místní komunikace 283, ,18 Doprava - ostatní 10913, ,70 - z toho cyklostezky 415, ,45 Odpady 131, ,81 Energetické úspory 496, ,98 Životní prostředí 13516, ,77 - z toho kanalizace, ČOV, vodovody 536, ,08 Pozn.: bez projektů SŽDC i kraje

8 Databáze projektů – souhrnné statistiky – připravenost projektů k (zahrnuty i ITI) Připravenost projektů počet projektů podíl na celku v % celkové předpokládané náklady (Kč) podíl na celku v % Idea 47058, ,23 Projektový záměr 23629, ,49 Dokumentace pro žádost 8810, ,84 Realizace 70, ,41 Ukončený projekt 30, ,05 Celkem , ,00 Pozn.: bez projektů SŽDC i kraje

9 Databáze projektů – souhrnné statistiky – členění dle skupin respondentů k www.rozvoj-pk.cz Subjekty počet projektů podíl na celku v % celkové předpokládané náklady (Kč) podíl na celku v % Veřejná správa 65981, ,01 - z toho obce 63478, ,63 Neziskové organizace 374, ,30 Podnikatelský sektor 607, ,52 Školy a školská zařízení a ostatní subjekty 485, ,17 - z toho ostatní 81, ,96 - z toho MAS 182, ,93 Celkem , ,00 Pozn.: bez projektů SŽDC i kraje

10 Projekty kraje do RAP k Oblastpočet projektů celkové předpokládané náklady (Kč) DOPRAVA ENERGETICKÉ ÚSPORY (napříč odvětvími) VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKA KULTURA SOCIÁLNÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Celkem

11 Tabulka RAP SRR Tabulka RAP je v současné chvíli vyplňována ve struktuře dle jednotlivých operačních programů. Obsahuje zejména souhrny předpokládaných nákladů za jednotlivé specifické cíle, ale i projekty mimo ESIF Vedle předpokládaných nákladů, jsou vyplňovány i další informace jako územní dimenze, indikátory, nositel aktivity aj. (viz tabulka RAP) Tabulka bude zveřejněna po odeslání na MMR na webu Pardubického kraje společně s podklady z 2. jednání RSK

Krajské akčních plány vzdělávání (KAP), Místní akční plány vzdělávání (MAP) Pracovní skupina Vzdělávání

Krajský akční plán vzdělávání (KAP) Předmětem KAP má být problematika vzdělávání na úrovni středních a vyšších odborných škol bez ohledu na jejich zřizovatele s částečným zahrnutím základních a mateřských škol. Zaměřené na vzdělávání včetně neformálního a zájmového vzdělávání, které je vázáno na regionální specifika. Klíčová témata, jejichž podpora je dle MŠMT mandatorní : –Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě; –Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální vzdělávání) –Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů –Rozvoj kariérového poradenství; –Rozvoj škol jako center celoživotního učení –Podpora inkluze –Infrastruktura (oblast podpory přírodovědného a technického vzdělávání, podpora cizích jazyků, konektivity škol a digitálních kompetencí, sociální inkluze, a to včetně především zájmového vzdělávání Nepovinná témata. : Rozvoj výuky cizích jazyků, ICT kompetence, čtenářská a matematická gramotnost, ostatní témata financovaná z jiných zdrojů než OP VVV

Krajský akční plán vzdělávání (KAP) MŠMT poskytlo krajům koncem roku 2014 pracovní verzi metodiky zpracování KAP – byla krajem připomínkována V lednu 2015 zpracovalo MŠMT druhou verzi metodiky, která byla již také připomínkována (jedná se o 32 připomínek, z nichž většina je zásadních) Návrh metodiky předpokládá, že pro financování některých výdajů tvorby KAP bude v dubnu 2015 vyhlášena výzva v rámci OP VVV, aniž by byl zřejmý objem a druh výdajů. Harmonogram předpokládá tvorbu prvního KAP od 07/2015 do 07/2016, kdy má být dokument schválen. Poté se předpokládá realizace jednotlivých projektů, evaluace KAP a od roku 2018 tzv. druhé kolo KAP až do roku 2022 Celý proces tvorby KAP je složen z několika základních aktivit (viz. další snímky)

Aktivity KAP 1)BUDOVÁNÍ KAPACIT –Ustavení PS vzdělávání v rámci RSK, realizačního týmu KAP a zapojení odborného garanta. –Podaktivitou uspořádání workshopu/konference v území –Dle 2. verze metodiky je skupina PS vzdělávání velmi široká, na základě 1. metodiky byly osloveni potenciální členi. 2. metodika složení částečně změnila a rozšířila (viz. tabulka níže)

Aktivity KAP 2)ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ –Zpracování analýzy vývoje trhu práce a vzdělávacího systému v území kraje a definování problémových oblastí v území –Podaktivitou je také uspořádání workshopů s řediteli/zástupci škol 3)ANALÝZA POTŘEB VE ŠKOLÁCH –Každá škola na základě informací z workshopu má vytvořit analýzu potřeb s ohledem na současné a očekávané budoucí potřeby a problémy a definuje prioritní oblasti. –Podporu jednotlivých škol a dalších aktivit má zajistit odborný garant 4)PRIORITIZACE POTŘEB NA ÚZEMÍ KRAJE –Měl by zajistit realizační tým KAP ve spolupráci s partnery v území. –Dle potřeby mohou být ustanoveny pracovní týmy (pro oblast polytechniky, podnikavosti a kariérového poradenství povinně) –Podaktivitou jsou také workshopy s řediteli/zástupci škol

Aktivity KAP 5)STANOVENÍ CÍLŮ ROZVOJE ŠKOL – PLÁNY AKTIVIT PRO ROZVOJ VZDĚLÁVÁNÍ VE ŠKOLE –Jednotlivé školy v návaznosti na aktivity 3 a 4 stanoví své cíle rozvoje (plán aktivit pro rozvoj vzdělávání ve škole ve formě šablony) 6)TVORBA KAP –Struktura dokumentu KAP má vycházet ze šablony, připravené odborným garantem. –Návrh KAP by měl obsahovat popis aktivit včetně jejich harmonogramu, finančního plánu a indikátorů. –KAP má mít 3 základní části: o Analytickou část o Stanovení priorit o Návrh řešení Po zapracování návrhu KAP musí být dokument odsouhlasen odborným garantem a poté předložen prostřednictvím PS Vzdělávání k projednání a ke schválení RSK. Až poté předložen ke schválení na MŠMT.

Výhrady krajů k metodice KAP Pomíjí roli zřizovatelů. Stěžejní kroky procesu musí schválit odborný garant (aniž by bylo zřejmé jaká instituce tuto roli bude plnit) Jako základní platformu ukládá ustanovit pracovní skupinu Vzdělávání, která by dle doporučeného (závazného) složení mohla velmi obtížně pracovat, tuto skupinu by měla ustavit RSK, její složení však musí odsouhlasit odborný garant, který není dosud znám. Postup přípravy a odpovědnosti dotčených osob nejsou opřeny o jejich reálné kompetence – v řadě případů je navrhovaný postup zmatečný Povinnost pořídit KAP je uložena krajům, metodickou podporu školám předpokládá cestou odborného garanta, schvalování si vyhrazuje MŠMT Pro další postup je nezbytné vypořádání připomínek, vyjasnění kompetencí a dořešení financování ze strany MŠMT

Problematika místních akčních plánů vzdělávání (MAP) Dle MŠMT mají řešit předškolní a základní vzdělávání, včetně neformálního a zájmového vzdělávání Základní priority: –Rozvoj kvality vzdělávání - MŠ, ZŠ Čtenářská a matematická gramotnost (u MŠ i přírodovědná) Vybavení a infrastruktura –Otevřenost a inkluzivita vzdělávání v MŠ, ZŠ –Dostupnost kvalitního vzdělávání MŠ, ZŠ Pro potřeby KAP budou v ZŠ a MŠ (v MŠ vyjma kariérového poradenství) mapovány taktéž oblasti –Podnikavost a iniciativa –Polytechnické vzdělávání (STEM vč. EVVO) –Kariérové poradenství MŠMT neposkytlo krajům podrobnější k MAP informace kromě toho, že do moderování přípravy v některých případech hodlá zapojit místní akční skupiny

Děkuji za pozornost