NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Poloha a územní rozloha států TÉMATICKÝ CELEK:Společenské.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Určeno pro : žáky ZŠ na 2. stupni Sekce: základní Předmět : zeměpis
Advertisements

Členění zemského povrchu, Typy pohoří
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Politická geografie II
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_01 Asie - úvod do Asie
MEZI KTERÝMI KONTINENTY SE NACHÁZÍ ATLANTSKÝ OCEÁN?
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
TVAR A POLOHA NA ZEMI, HRANIČNÍ BODY
ZŠ TGM Hodkovice nad Mohelkou.
VODSTVO ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Amerika.
OBJEVENÍ, POLOHA NA ZEMI, HRANIČNÍ BODY
Z_087_Politická mapa dnešního světa světa _Poloha, rozloha, lidnatost
Poloha, rozloha, lidnatost
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 2.
VY_32_INOVACE 01 Úvod do Ameriky - poloha, rozloha, členitost
Anotace Kanada – opakovaci test Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci zvládají vypracovat následný test znalosti Speciální vzdělávací.
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
kontinenty a oceány Velké přírodní celky
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
Jazyky.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
REGIONY EVROPY
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Vlastimil Ogrodník NÁZEV:Maďarsko TÉMATICKÝ CELEK:Evropa ČÍSLO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Poloha, členitost Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_13_03B_Japonsko Téma: Zeměpis Ameriky a.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Státy světa podle politického systému a politické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Pouště TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:DOPRAVA TÉMATICKÝ CELEK:Společenské a hos.
PLANETA ZEMĚ SVĚTOVÝ OCEÁN, KONTINENTY a OSTROVY.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.9 Evropa – jeden ze světadílů Téma: Česká republika jako součást.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Trvání dne a noci na Zemi TÉMATICKÝ CELEK:
Zeměpis Světadíly a oceány VY_32_INOVACE_04_ZEMĚPIS_SVĚTADÍLY_A_OCEÁNY
VY_32_INOVACE_Vac_I_10 Zeměpisné pojmy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Nové státy na mapě světa TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světový trh a mezinárodní obchod TÉMATICKÝ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Zemětřesení a sopečná činnost TÉMATICKÝ.
Zeměpis – 8.ročník VY_32_INOVACE_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle původu a počtu obyvatel.
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
VY_32_INOVACE_Vac_II_01 Afrika –poloha, rozloha,členitost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Hutní a strojírenský průmysl TÉMATICKÝ.
Název školy: Základní škola T. G
SVĚTOVÉ OBYVATELSTVO. POČET OBYVATEL na světě 7,4 miliardy obyvatel (k ) TOP 10 MOST POPULOUS COUNTRIES 1. China1,379,302, India1,281,935,911.
VY_32_INOVACE_49A_Jižní Asie
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Poloha České republiky
VY_32_INOVACE_ Členění zemského povrchu I. Autor
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_30_ZEMĚPIS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Eroze půdy TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_27_ZEMĚPIS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Služby obyvatelstvu TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Státy světa podle správního členění TÉMATICKÝ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Stepi TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
VY_32_INOVACE_01_Poloha České republiky
Světadíly Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Svobodová Alena
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Tundra TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Polární oblasti TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Evropa 1 Soutěž RISK Pokračovat ZŠ Hejnice
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Poloha a územní rozloha států TÉMATICKÝ CELEK:Společenské a hos.prostředí ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/

POLOHA A ÚZEMNÍ ROZLOHA STÁTŮ

polohu každého státu světa lze určit podle zeměpisných souřadnic, podnebných pásů, podle jejich polohy mezi oceány, moři a pevninou Státy dělíme: 1. přímořské - přístup k moři budování přístavů, které jsou dalším důležitým spojením obchodu s jinými státy (Itálie, Španělsko,….) 2. vnitrozemské - bez přístupu k moři (ČR, Slovensko,…) 3. ostrovní státy - jsou tvořeny územím jednoho hlavního ostrova (Island, Kuba,….) 4. souostrovní státy - jeden stát tvoří celé souostroví (Japonsko, Filipíny,….)

Územní rozloha : nemá vliv na postavení státu v mezinárodních vztazích Největší státy jednotlivých kontinentů: Evropa – Rusko Asie – Rusko, Čína Severní Amerika – Kanada Jižní Amerika – Brazílie Austrálie – Australský svaz Afrika – Súdán

Státy s největší rozlohou: 1.Rusko 2.Kanada 3.Čína 4.USA 5.Brazílie

Státy s nejmenší rozlohou: 1.Vatikán 2.Monako 3.Nauru 4.Tuvalu 5.San Marino

Vatikán

Monako

San Marino

Nauru

Použitá literatura CHALUPA Petr – DEMEK Jaromír – RUX Jaromír. Zeměpis pro 8. a 9. ročník základní školy – Lidé žijí a hospodaří na Zemi. 1. vydání. Praha: SPN, s. ISBN Jq6dxxlCpsY/To1dIXbXfmI/AAAAAAAAB7s/0rU5CMi4dwQ/s1600/nauru2.jpghttp://4.bp.blogspot.com/- Jq6dxxlCpsY/To1dIXbXfmI/AAAAAAAAB7s/0rU5CMi4dwQ/s1600/nauru2.jpg