Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_43_Člověk a společnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 19_Lidé kolem nás Volný čas (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Anotace Žák se orientuje v záznamových médií (zařízení) Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže rozdělit záznamová média Speciální vzdělávací.
1 Anotace ICT 2 _ 1/48 Prezentace seznamuje žáky s pojmy rodina, funkce rodiny, reprodukční, ekonomická funkce, psychické a citové potřeby, rodokmen rodiny.
ICT M 5.R. Další jednotky hmotnosti
Anotace Žák se seznámí s víceúrovňovým číslováním v aplikaci MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže využít funkci víceúrovňové.
Pojmenuj domácí zvířata
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Obvod čtverce a obdélníka ICT2_1/1
VY_32_INOVACE_23_07 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – How many…………? Anotace – Žáci se seznámí se základní.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly II Anotace: Prezentace obsahuje příklady k procvičení učiva počítáme s velkými čísly. Prezentace je prezentována.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
Anotace Žák v aplikací MS Word dokáže nastavit sloupce Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word využít funkce sloupce.
Identifikátor materiálu: EU
Anotace Žák se seznámí s aplikací MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže spustit aplikaci MS Word Speciální vzdělávací potřeby.
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
ICT M 5.R. Písemné násobení a dělení
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Anotace Žák se seznámí s textovými editory Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže vysvětlit pojem textový editor a ví jeho funkci Speciální.
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Anotace Žák se seznámí s prostředím aplikace MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Orientuje se v prostředí aplikace MS Word Speciální.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Poznej volně žijící zvířata
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Škola.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
VY_32_INOVACE_04_Povolání. Jméno: Vendula Báčová Ročník: 3. Období vytvoření: září 2011 Téma: Povolání Anotace: Učivo je podáno formou prezentace doplňující.
Anotace: Žák si osvojí pojmy bydliště a rodiště. Každý z žáků představí místo svého bydliště (nakreslí a zakroužkuje, jaké instituce se v místě nachází).
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
 Název školy: Základní škola Název Název školy: ZŠ speciální Litvínov, Šafaříkova 991, okres Most Autor: Mgr. Helena Trnková Název materiálu: VY_32_INOVACE_59_Hospodaření.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_42_Člověk a společnost.
Volný čas a volnočasové aktivity Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Šimotová Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Autor : Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk : Čeština
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU – SLOŽKY STÁTNÍ MOCI
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_43_Člověk a společnost Téma: Volný čas Číslo projektu: CZ.1.07/1.4./00/

Anotace: Pomocí prezentace se žáci seznámí s pojmem volný čas. Dozví se také jak aktivně tento čas využít, seznámí se s institucemi a mimoškolními zařízení. Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Jazyk: čeština Očekávaný výstup: žák dokáže navrhnout způsoby trávení volného času Speciální vzdělávací potřeby: žádné Klíčová slova: volný čas, aktivní VČ, pasivní VČ Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: žáci 2.stupně základní školy praktické Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání - lehké mentální postižení Typická věková skupina: 14-16let Celková velikost: 822 kB Datum:

VOLNÝ ČAS *doba, ve které si své činnosti můžeme svobodně vybrat, děláme je dobrovolně a rádi, přinášejí nám pocit uspokojení a uvolnění *volný čas tedy představuje pouze určitou část mimopracovní doby, do které patří osobní biologické potřeby (strava, hygiena, spánek) a povinnosti rodinné (vaření, úklid, nákup, péče o děti)

Trávení volného času dříve spolu rodina trávila více času než dnes funkci rodiny dnes přejímá škola a různé zájmové instituce na děti při trávení volného času působí rodinné vztahy, žebříček hodnot a postoje rodičů

Jaké je Vaše pořadí zájmů ? pobyt venku s kamarády Sportovní a pohybové aktivity HRA Práce na PCPobyt v příroděSledování TV..uveď další příklady

Aktivní trávení volného času *fyzická aktivita realizovaná organizovanou či neorganizovanou tělovýchovnou a sportovní činností, * zájmová činnost s účastí na práci ve výtvarných, přírodovědeckých, technických, hudebních kroužcích apod., * pohyb na čerstvém vzduchu spojený s aktivitou (turistika, práce na zahradě), *společenská činnost prováděná v co nejvyšší míře venku, mimo prostor obydlí a v pohybové aktivitě,

Pasivní trávení volného času * sledování televize, filmů * sledování počítačových her, práce na PC * návštěvy restauračních zařízeních * bloudění po ulici, nicnedělání

Kde aktivně trávit volný čas? * školní družiny a školní kluby * střediska pro volný čas dětí a mládeže * domovy mládeže * nízkoprahové zařízení pro děti a mládež

Dotazník 1. Navštěvuješ nějaký zájmový kroužek? 2. Jak často nemáš ve svém volnu co dělat (nudíš se)? 3. Co bys dělal/a ve svém volném čase, kdyby sis mohl/a vybrat? 4. Jak často hraješ hry na PC nebo si prohlížíš webové stránky? 5. Kolik přečteš za měsíc knížek? 6. Jak často jí vaše rodina pohromadě?

ZDROJE /rekre_002_odpocinek.pdf Obrázek: