EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Severní Amerika – charakteristika obyvatelstva, hospodářství Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AMERIKA – Opakování zeměpisných znalostí
Advertisements

ÚZEMNÍ ROZLOŽENÍ OBYVATELSTVA PRO VÝUKU ZEMĚPISU NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Jádrové a periferní oblasti
Jádrové a periferní oblasti
Socioekonomická charakteristika USA
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
AMERIKA.
Autor materiálu: Mgr. Dagmar Nogová Datum vytvoření: říjen 2013
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Spojené státy americké
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
Obyvatelstvo AMERIKY.
AMERIKA - OBYVATELSTVO
AMERIKA.
VY_52_INOVACE_03/02/03_ZEMĚPIS Státy Severní Ameriky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: V/2.
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
VY_32_INOVACE_13 Amerika - USA
Pro 7.Ročník Základní Školy
USA United States of America
USA United States of America
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
USA Rozlohou 3. největší stát na světě (9 mil km2)
OBYVATELSTVO AMERIKY.
AMERIKA obyvatelstvo.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
VY_52_INOVACE_03/2/2_ZEMĚPIS Amerika II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: V/2 – Inovace a.
Společenské a hospodářské prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Amerika Obyvatelstvo a sídla
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
OBYVATELSTVO AMERIKY.
Zdeněk Bergman, G Teplice
Amerika – Severní Amerika
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
USA – rozdělení, populace
OBYVATELSTVO AMERIKY.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Život obyvatel Asie v různých nadmořských výškách Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-4 Šablona:
VY_32_INOVACE_Fi_I_07 Název USA- lidé a hospodářství Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena USA New York Socha Svobody.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_01 Název materiáluObyvatelstvo.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Demografie Jižní Ameriky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Severní Amerika – doprava Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-7 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Přírodní podmínky ČR Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-14 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Hospodářství jádrové a periferní oblasti
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název učiva: Amerika severní
VY_32_INOVACE_Fi_I_10 Název Brazílie
SEVERNÍ A JIŽNÍ AMERIKA
Kanada NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Vzdělávací materiál: Kanada Operační systém: Windows XP Professional
Vzdělávací materiál: Obyvatelstvo Ameriky Operační systém:
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_SEVERNÍ AMERIKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola T. G
Zeměpis Amerika.
VY_32_INOVACE_ZE7-07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzdělávací materiál: Brazílie Operační systém: Windows XP Professional
Spojené státy americké
USA Rozlohou 3. největší stát na světě 3. nejlidnatější Mimo území USA
Obecná charakteristika kontinentu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Česká republika - kraje
Transkript prezentace:

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Severní Amerika – charakteristika obyvatelstva, hospodářství Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8 - 8 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT. Název sady vzdělávacích materiálů: ICT8 – Z -Regionální geografie Autor: Jana Plachá Datum vytvoření: Garant (kontrola): Mgr. Petr Ustohal Ročník: vyšší gymnázium Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Zeměpis Téma: Amerika – hospodářství Časová rozvrh: 30 min Metodika/anotace: Materiál slouží k opakování učiva Ameriky. Úvod prezentace je věnovaný historii osídlení Ameriky, indiánským kmenům. Dále prezentace charakterizuje a popisuje rozmístění obyvatel v Severní i Jižní Americe, vymezuje oblasti s největší hustotou osídlení – megalopole. Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

charakteristika obyvatelstva, hospodářství

Obr. 1 1 Indiánské kmeny 1 – Irokézové 2 – Čejeni 3 – Apačové 4 – Komančové 5 - Čerokiové Obr. 2 Apačové

 počet původního obyvatelstva při příchodu Evropanů se odhaduje na mil.  po střetu s Evropany došlo k tzv. demografickému kolapsu – v oblasti Antil bylo domorodé obyvatelstvo úplně vyvražděno a nahrazeno dovezenými černochy z Afriky  v ostatních oblastech došlo k výraznému poklesu  nárůst obyvatel způsobily velké migrační vlny  v současnosti cca 900 mil. obyvatel Obr. 3

 rozmístění je velmi nerovnoměrné  závisí na přírodních podmínkách  v mírném pásu jsou lidé soustředěni při pobřeží  v tropickém pásu na náhorních plošinách  největší hustota na pobřeží Atlantského oceánu Obr. 4 málo osídlené – plochy lesů a tundry na severu kontinentu, horské pásmo Kordiller, tropické lesy Amazonie

 Severní Amerika – nejhustěji zalidněné oblasti = MEGALOPOLIS a) severovýchodní pobřeží USA = tzv. BOSWASH - od Bostonu přes New York a Philadelphii po Washington b) oblast Velkých kanadských jezer = tzv. CHIPITTS - od Chicaga přes Detroit a Cleveland po Pittsburgh v USA a kanadská část kolem Erijského jezera a jezera Ontaria c) oblast San Francisco – Los Angeles – San Diego = SANSAN

Obr. 5

 Jižní Amerika - hustě zalidněné pásmo podél atlantického pobřeží severovýchodní Brazílie a) Belo Horizonte – Rio de Janeiro – Sao Paulo b) ústí řeky La Platy – Buenos Aires a Montevideo c) severní a severozápadní pobřeží Jižní Ameriky Obr. 6

 stupeň urbanizace je velmi vysoký – USA a Kanada až 75%, celá Latinská Amerika kolem 65% (velké rozdíly mezi jednotlivými státy)  v Latinské Americe jsou města hlavním činitelem, který prohlubuje disproporce v rozmístění hospodářského potenciálu – až 90% zpracovatelského průmyslu se soustřeďuje ve 40 velkých městech – přičemž 70% jen v 10 aglomeracích

Obr. 7

Obr. 8

Obr. 9

 Obr. 1  Obr. 2  Obr. 3 ameriku-ve-trech-migracnich-vlnach_ html#.Uz0zqzFWGihhttp:// ameriku-ve-trech-migracnich-vlnach_ html#.Uz0zqzFWGih  Obr. 4 oty_zalidn%C4%9Bn%C3%AD oty_zalidn%C4%9Bn%C3%AD  Obr. 5  Obr  Obr. 7 koeln.de/documentation/megacity/map/MC-UrbanisGrad PGM.jpghttp:// koeln.de/documentation/megacity/map/MC-UrbanisGrad PGM.jpg  Obr. 8 predstihnout-usahttp://hn.ihned.cz/c cina-muze-behem-10-let- predstihnout-usa  Obr. 9 opet-drti-usahttp://byznys.ihned.cz/c cina-rustem-10-3-procenta- opet-drti-usa