Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Opakování – hormonální soustava člověka Číslo vzdělávacího materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍM VYMĚŠOVÁNÍM. Funkce: řízení celého organismu (spolu s nervovou soustavou) žlázy s vnitřním vyměšováním = endokrinní žlázy produkují.
Advertisements

Anotace Výukový program pro žáky 8. ročníku na 2. stupni ZŠ. Téma:Soustava trávicí – dutina ústní, hltan, jícen. Možnost využití: interaktivní tabule.
A-Z kvíz. genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT.
Znáš všechny odpovědi?. 1. OTÁZKA Co nám zajišťuje pohyb celého těla?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/17 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_27 II Oběhová soustava TEMA: Člověk a jeho svět - Přírodověda.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Fotosyntéza – temnostní fáze Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
TRÁVICÍ SOUSTAVA. FUNKCE TRÁVICÍ SOUSTAVY: 1) Příjem a zpracování potravy 2) Vstřebávání živin do krve a mízy 3) Vyloučení nepotřebných zbytků.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/4 Šablona: III/2 Inovace.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
DÝCHACÍ SOUSTAVA. FUNKCE DÝCHACÍ SOUSTAVY  nasycování krve kyslíkem  odstraňování oxidu uhličitého  termoregulace  hospodaření s vodou.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Opakování – hormonální soustava člověka Číslo vzdělávacího materiálu:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka - kosti Číslo vzdělávacího materiálu: ICT4/5 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_20_01_stavba trávicí soustavy.
Základní škola T ř emošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj T ř emošnice, Internátní 217; I Č : , tel: , emaiI:
1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR Trávicí soustava - chrup 8. ročník Zpracovala: Mgr. Jana Richterová.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o enzymech a hormonech. Klíčová slova:
Ústrojí sluchové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_01_sluchové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_05_AZ kvíz Biologie člověka SADA.
Funkce = výměna plynů (oxidu uhličitého a kyslíku)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
BIOLOGIE ČLOVĚKA TRÁVICÍ SOUSTAVA
EU peníze středním školám
VY_32_INOVACE_06_PR_KOSTERNÍ SOUSTAVA
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Vylučovací soustava Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_01_Vylučovací
Anotace Ročník 8. Druh materiálu Prezentace Pomůcky Cíl (inovace)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: 469 661 719, emaiI:
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
VY_32_INOVACE_09_28_Trávicí soustava
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Taťána Radimská Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_III.Vu_LIDSKÉ.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vylučovací soustava Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
HMYZ STAVBA TĚLA.
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Př - 8
TRÁVICÍ SOUSTAVA (opakování pojmů)
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
1. DÝCHACÍ SOUSTAVA Funkce dýchací soustavy
Základní škola, Hradec Králové
Dýchací soustava.
Trávicí soustava.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Základní škola, Hradec Králové
VY_52_INOVACE_19_01_trávicí soustava
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
TRÁVICÍ SOUSTAVA ČLOVĚKA
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
KOSTRA.
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Opakování – hormonální soustava člověka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT4/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady vzdělávacích materiálů: Biologie člověka Autor: Mgr. Šárka Kirchnerová Datum vytvoření: Garant (kontrola): Mgr. Jakub Siegl Ročník: Septima a třetí ročník, Seminář z biologie, Seminář z biologie člověka Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Biologie Téma: Hormonální soustava člověka Metodika/anotace: Powerpointová prezentace v podob interaktivního kvízu opakuje všechny orgánové soustavy člověka. Lze použít v hodině jako soutěž – AZ kvíz, nebo k samostatnému procvičování. Časový rozvrh: 25 min Zdroje: na konci materiálu Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

A-Z kvíz

Otázka 1 Jmenujte vrstvy kůže. Pokožka, škára, podkožní vazivo. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 1 Co je gastrin? Vzniká ve sliznici žaludku a dvanáctníku, ovlivňuje sekreci trávicích šťáv, ale i pohyby trávicího traktu. Zpět na pyramidu

Otázka 2 Co tvoří horní cesty dýchací? Dutina nosní a nosohltan. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 2 Proč je ve sportu zakázán erytropoetin? Stimuluje tvorbu červených krvinek. Zpět na pyramidu

Otázka 3 Jak vzniká peristaltická vlna a k čemu slouží? Před soustem potravy se trávicí trubice rozšiřuje, za soustem zaškrcuje. Potrava se tam posouvá trubicí dále. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 3 Jaké základní bílkoviny tvoří sarkomeru? Aktin a myozin. Zpět na pyramidu

Otázka 4 Co je gigantismus? Nadměrný růst – porucha z nadbytku somatotropinu. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 4 Co je hemostáze? Zástava krvácení. Zpět na pyramidu

Otázka 5 Která kost je na lebce připojena kloubem? Dolní čelist. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 5 Kde vzniká a co ovlivňuje adrenalin? Vzniká v dřeni nadledvin. Vyvolává rozšíření svalových cév, podporuje srdeční činnost, zvyšuje průsvit průdušek, zlepšuje ventilaci plic. Zpět na pyramidu

Otázka 6 Kde byste hledali Henleovu kličku? Je součástí nefronu – v dřeni ledvin. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 6 Jaký enzym najdete v žaludeční šťávě a co tráví? Pepsin – tráví bílkoviny. Zpět na pyramidu

Otázka 7 Co je okostice? Vazivová blána na povrchu kosti. Přivádí cévy a nervy. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 7 Jaká složka potravy se začíná trávit v dutině ústní a který enzym je za to zodpovědný? Sacharidy. Enzym ptyalin štěpí škrob na jednodušší cukry. Zpět na pyramidu

Otázka 8 Jaký význam má duhovka? Reguluje množství světla dopadajícího na sítnici. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 8 Co tvoří dolní cesty dýchací? Hrtan, průdušnice, průdušky se všemi větveními, plicní váčky, plíce. Zpět na pyramidu

Otázka 9 Jaké druhy chlopní najdeme v srdci? Poloměsíčité a cípaté. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 9 Jaké jsou druhy spojení kostí? Pevné (srůst, vazivo, chrupavka) a pohyblivé - kloub. Zpět na pyramidu

Otázka 10 Kolik je základních chutí? Vyjmenujte je. 5 – sladká, slaná, hořká, kyselá, umami. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 10 Kolik lidské tělo vyprodukuje primární a kolik definitivní moči? 150 – 200 l primární, 1,5 – 2 l definitivní. Zpět na pyramidu

Otázka 11 Co je struma? Zvětšení štítné žlázy důsledkem její nadměrné sekreční činnosti. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 11 Co je slepá skvrna? Místo na sítnici, kde nejsou přítomny tyčinky ani čípky. Pokud dopadne obraz předmětu právě sem, nevidíme ho. Zpět na pyramidu

Otázka 12 Jaký je význam řasinek a hlenu v dýchacích cestách? Zachycují nečistoty a pomáhají je odstraňovat z dýchacího traktu. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 12 Vysvětlete, co je epifýza a co diafýza? Epifýza je koncová část dlouhých kostí. Diafýza je jejich střední část. Zpět na pyramidu

Otázka 13 Vysvětlete pojmy endokard, myokard a perikard. Endokard je výstelka srdečních dutin. Myokard je srdeční svalovina. Perikard je vazivový obal srdce – osrdečník. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 13 Jaký je význam vedlejších nosních dutin? Odlehčují lebku. Zpět na pyramidu

Otázka 14 Co je neurohypofýza? Zadní lalok hypofýzy. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 14 Jmenujte středoušní kůstky. Kladívko, kovadlinka, třmínek. Zpět na pyramidu

Otázka 15 Jaké má člověk druhy zubů? Vyjmenujte je od předu dozadu. Řezáky, špičáky, třenové zuby, stoličky. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 15 Jaký je význam epiglottis? Zabraňuje vniknutí potravy do dýchací trubice. Zpět na pyramidu

Otázka 16 Kde vznikají krvinky? V kostní dřeni, některé bílé v brzlíku. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 16 Co je to homeostáze? Stálé vnitřní prostředí těla. Zpět na pyramidu

Otázka 17 Jmenujte alespoň čtyři části neuronu. Tělo, dendrit, neurit (axon), jádro, myelinová pochva, Ranvierovy zářezy, synapse. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 17 Jak se nazývá věda zabývající se srdcem a s ním spojenými otázkami? Kardiologie. Zpět na pyramidu

Otázka 18 Kolik červených krvinek je obvykle v 1 mm 3 ? 4,8 – 5,4 miliónů. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 18 Jaký je zubní vzorec dítěte a dospělého člověka? U dítěte , dospělého Zpět na pyramidu

Otázka 19 Z čeho vzniká v játrech močovina? Z aminokyselin (deaminací). Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 19 Jaký je význam Eustachovy trubice? Vyrovnává středoušní tlak. Zpět na pyramidu

Otázka 20 Jaký význam má kulovitý a vejčitý váček blanitého labyrintu? Vnímání polohy těla. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 20 Jaké dva základní typy svalů máme na hlavě? Mimické a žvýkací. Zpět na pyramidu

Otázka 21 Vyjmenujte alespoň čtyři funkce kostry. Vysvětlete. Oporná, ochranná, pohybová, depozitní, krvetvorná, energetická. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 21 Kolik procent krve zaujímá krevní plazma? 55%. Zpět na pyramidu