Přirozená čísla – slovní úlohy Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba výrazů s proměnnou
Advertisements

Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Elektronická učebnice - I
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zábavná matematika.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Počítání do 100 procvičování III.. Pomoz Aničce spočítat peníze Anička se vydala nakupovat. Koupila kapra za 70 Kč, měla však připraveno pouze 65Kč. Kolik.
Slovní úloha – procenta Běloun 33/36
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP VK Řešení.
Násobení a dělení desetinných čísel
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Poměr, měřítko SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Poradíš si ? Lenka má 18 pastelek. Jana má o 5 pastelek méně. Kolik pastelek má Jana? 1. Nakresli: Lenka…………………………………………… Jana …………………………………………… Vypočítej:
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Slovní úlohy se zlomky - řešte následující slovní úlohy samostatně
TROJČLENKA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_149_Obchod AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM: 3.,
Matematika – 2.ročník ZŠ Zábavná matematika
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematické operace - soutěž
Matematika – 2. ročník ZŠ „Slovní úlohy vážně i nevážně“
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_565_PÍSEMNÉ_NÁSOBENÍ_DVOJ CIFERNÝM_ČINITELEM.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Slovní úlohy – procvičování 1. 6) Z odlitku byly zhotoveny tři součástky. Na první byla spotřebována polovina odlitku, na druhou dvě třetiny zbytku a.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová SLOVNÍ ÚLOHY.
7.3 Lineární funkce ve slovních úlohách Mgr. Petra Toboříková Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastMatematické vzdělávání PředmětMatematika Tematický.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_07_01_slovní úloha Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Úroky - samostatná práce
Velká horolezecká soutěž
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí Matematika 3. ročník
VY_32_INOVACE_14_Slovní úlohy
Složené slovní úlohy Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_08_Hra TEMA: Hra
Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník
Vypočítej tabulky a+b a b
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Procenta - slovní úlohy
Slovní úlohy na soustavy rovnic
M-Ji-CU053-Slovni_ulohy_se_zlomky
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Přirozená čísla – slovní úlohy Výukový materiál pro 6.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem autora Číselné úlohy Klasické úlohy Př

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy Př. Určete číslo o 25 větší než 42. Úlohy s čísly x = Př. Určete trojnásobek čísla 15 x = Př. O kolik je číslo 50 větší než číslo 35 x = 50 – 35 x = 67 x = 45 x = 15

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy 1) Určete číslo o 15 menší než 32. Úlohy s čísly x = 32 – 15 2) Určete čtvrtinu z čísla 36 x = 36 : 4 3) Určete, kolikrát je číslo 48 větší než číslo 12 x = 48 : 12 x = 17 x = 9 x = 4 krát

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy 4) Určete číslo 3 krát větší než číslo 11. Úlohy s čísly x = ) Určete o kolik je číslo 13 menší než číslo 35. x = 35 – 13 6) Určete, z jakého čísla je polovina číslo 15. x = x = 33 x = 22 x = 30

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy 7) Určete číslo o 12 menší než je největší dvojciferné přirozené číslo. Úlohy s čísly x = 99 – 12 8) Určete polovinu ze součtu čísel 16 a 24. x = ( ) : 2 9) Určete rozdíl mezi největším a nejmenším jednociferným přirozeným číslem. x = 9 – 1 x = 87 x = 20 x = 8

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy Př. Petra si za prázdniny vydělala 540 Kč. Mirka jen 370 Kč. O kolik Kč si Petra vydělala více? Klasické úlohy Petra … 540 Kč Mirka … 370 Kč rozdíl … x Kč x = x = 170 Kč Petra vydělala za prázdniny více o 170 Kč.

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy Př. Jirka váží 45 kg, Petr je o 7 kg těžší. Kolik kg váží oba chlapci dohromady? Klasické úlohy Jirka … 45 kg Petr … o 7 kg více než celkem … x kg x = 45 + (45 + 7) x = x = 97 kg Oba chlapci váží dohromady 97 kg.

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy 1) Z výletu zbylo celkem 800 Kč. Paní učitelka chce celou částku spravedlivě rozdělit mezi všech 20 žáků. Kolik Kč musí vyplatit každému žákovi? Klasické úlohy celkem zbylo … 800 Kč počet žáků … 20 na 1 žáka … x Kč x = 800 : 20 x = 40 Kč Každému žákovi musí vyplatit 40 Kč.

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy 2) Mobilní telefon byl zlevněn z 6000 Kč na 4800 Kč. Kolik Kč činila sleva? Klasické úlohy původní cena … 6000 Kč cena po slevě … 4800 Kč sleva … x Kč x = x = 1200 Kč Sleva na telefon je 1200 Kč.

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy 3) Michal si koupil v obchodě bonbóny za 24 Kč a sušenky za 18 Kč. Kolik Kč by mu paní prodavačka měla vrátit, jestliže zaplatil stokorunou? Klasické úlohy bonbóny … 24 Kč sušenky … 18 Kč vrátit … x Kč x = 100 – ( ) x = 58 Kč Paní prodavačka by měla Michalovi vrátit 58 Kč. zaplatil … 100 Kč x = 100 – 42

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy 4) Z Prahy do Pardubic přes Kolín je to po železnici 106 km. Z Prahy do Kolína je to 61 km. Kolik km měří železnice z Kolína do Pardubic? Klasické úlohy Praha – Pardubice… 106 km Praha – Kolín … 61 km x = x = 45 km Železnice z Kolína do Pardubic měří 45 km. Kolín – Pardubice … x km

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy 5) 1 kg barvy vystačí na natření 3 dětských prolézaček. Kolik kg barvy bude potřeba k natření 15 dětských prolézaček? Klasické úlohy na 3 prolézačky … 1 kg barvy na 15 prolézaček … x kg barvy x = 15 : 3 x = 5 kg K natření 15 prolézaček bude potřeba 5 kg barvy.

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy 6) Maminka koupila 3 metry látky. Platila pětisetkorunou a prodavač jí vrátil 140 Kč. Kolik stál 1m látky? Klasické úlohy koupila … 3 m látky zaplatila … 500 Kč cena za 1m … x Kč x = (500 – 140) : 3 x = 120 Kč 1m látky stál 120 Kč. vráceno … 140 Kč x = 360 : 3

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy 7) V roce 2013 jsme si připomenuli výročí příchodu slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje na Moravu. Ve kterém roce přišli? Klasické úlohy v roce 2013 … výročí přišli v roce … x x = x = 863 Cyril s Metodějem přišli na Moravu v roce

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy 8) Jakub dostává kapesné 500 Kč měsíčně. V lednu se rozhodl, že bude celý rok šetřit polovinu kapesného na vánoční dárky. Kolik Kč by za rok našetřil? Klasické úlohy kapesné … 500 Kč chce ušetřit … polovinu kapesného x = (500 : 2). 12 x = Kč Jakub by za rok ušetřil Kč. ušetří … x Kč x =

9. 5 = Přirozená čísla – slovní úlohy 9) Pan Novák si koupil za Kč nové auto zaplatil hned a zbytek bude splácet po Kč měsíčně. Kolik měsíců bude auto splácet? Klasické úlohy auto stálo … Kč zaplatil … Kč počet splátek … x x = ( – ) : x = 20 Pan Novák bude auto splácet 20 měsíců. splácí … Kč měsíčně x = : 5 000