ČAS A JEHO MĚŘENÍ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
HISTORIE Člověk začal čas měřit pravděpodobně tehdy, když se naučil počítat. Jaké časové úseky zpočátku asi používal? Člověk začal čas měřit pravděpodobně tehdy, když se naučil počítat. Jaké časové úseky zpočátku asi používal? Den, měsíc, rok. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DEN Obecně je den doba mezi východem a západem Slunce, ohraničená soumrakem. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
MĚSÍC Je to doba mezi dvěma po sobě následujícími úplňky. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ROK Rok je doba, než Země oběhne kolem Slunce. Kalendářní rok trvá 365 a 1/4 dne, tedy 365,25 dne. Rok je doba, než Země oběhne kolem Slunce. Kalendářní rok trvá 365 a 1/4 dne, tedy 365,25 dne. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DALŠÍ JEDNOTKY ČASU Postupně se vyskytovala potřeba kratšího časového úseku. Na jaké kratší úseky dělíme den? Postupně se vyskytovala potřeba kratšího časového úseku. Na jaké kratší úseky dělíme den? Hodiny, minuty, sekundy. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ JEDNOTKA ČASU SEKUNDA (s) Dříve se jí říkalo vteřina. SEKUNDA (s) Dříve se jí říkalo vteřina. Znáš tento druh hodin? Jak se jmenují? Co jimi měříme? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
JEDNOTKY ČASU Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ÚKOL – DOPLŇ 2 dny = hodin 4 dnů = hodin půl hodiny = minut čtvrt hodiny = minut 3 hodiny = minut 5 minut = sekund 8 minut = sekund 2 dny = hodin 4 dnů = hodin půl hodiny = minut čtvrt hodiny = minut 3 hodiny = minut 5 minut = sekund 8 minut = sekund Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PAMATUJ SI ČAS je základní fyzikální veličina, která vyjadřuje dobu trvání děje. Značka pro čas je t. Jednotka času: sekunda, další – minuta, hodina, den. ČAS je základní fyzikální veličina, která vyjadřuje dobu trvání děje. Značka pro čas je t. Jednotka času: sekunda, další – minuta, hodina, den. Kalendářní měsíc a rok nejsou fyzikální jednotky času, protože jejich doba je různá. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ČÍM MĚŘÍME ČAS? hodinky budík nástěnné hodiny hodiny na věži hodinky budík nástěnné hodiny hodiny na věži Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ČÍM MĚŘÍME ČAS? Víš kde stojí tyto „hodiny“? V Praze na Staroměstském náměstí. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ČÍM MĚŘÍME ČAS? A tyto „hodiny“ jsou postaveny kde? V Olomouci. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ČÍM MĚŘÍME ČAS? Podle čeho sleduješ čas ty? Asi to uhádneme! Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zdroje obrázků : Všechny uveřejněné odkazy [cit ]. Dostupné pod licencí Creative Commons – na pod licencemi Creative Commons nebo public domain – na snímek 1: [cit ] dostupné pod licencí Creative Commons na [cit ] dostupné pod licencí Creative Commons na snímek 2: [cit ] dostupné pod licencí Creative Commons na snímek 3: cit ] dostupné pod licencí Creative commons na [cit ] dostupné pod licencí Creative commons na snímek 4: [cit ] dostupné pod licencí Creative Commons na snímek 5: [cit ] dostupné pod licencí public domain na [cit dostupné pod licencí public domain na snímek 6: [cit ] dostupné pod licencí Creative Commons na snímek 7: [cit ] dostupné pod licencí Creative Commons na [cit ] dostupné pod licencí Creative Commons na snímek 10: [cit ] dostupné pod licencí Creative Commons na snímek 11: [cit ] dostupné pod licencí Creative Commons na [cit ] dostupné pod licencí Creative Comons na [cit ] dostupné pod licencí Creative commons na [cit ] dostupné pod licencí Creative Comons na snímek 12: [cit ] dostupné pod licencí public domain na snímek 13: [cit ] dostupné pod licencí Creative Commons na snímek 14: [cit ] dostupné pod licencí Creative Comons na [cit ] dostupné pod licencí Creative Comons na [cit ] dostupné pod licencí Creative Comons na Použitá literatura: Graigová, A. Rosney, C. USBORNE Dětská encyklopedie vědy a techniky. Bratislava: Obzor, s. ISBN Macháček, M. Fyzika 7, 1.část. Praha: SEPTIMA, s. ISBN Šrajer, J. Fyzika 7 pro 7.ročník zvláštní školy. Praha: SEPTIMA, s. ISBN Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.