Historie zemědělství základem byla tzv. neolitická revoluce (7000 př. n. l.) – člověk přechází z neorganizovaného sběračství na organizovanou zemědělskou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

nejvýznamnější světové produkce jednotlivých plodin a živočichů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_249_Rostlinná výroba na Zemi AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK,
Použití Power Pointu v hod. zeměpisu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Rozdělení zeleniny Kód VM:
(Čínská lidová republika)
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Indie leží v jižní Asii Tichý Oceán Tichý Oceán Tichý Oceán
Název Zemědělství – rostlinná výroba Předmět, ročník
Potraviny rostlinného původu
Socioekonomická geografie
Zemědělství.
Zelenina.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Zemědělství Jižní Ameriky
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ČÍNA ČÍNA.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Polní plodiny Filip Bordovský.
Zdroj obrazového materiálu
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Plody.
Kulturní rostliny, pojmy
Centra původu kulturních rostlin
Vývoj zemědělství Historie, úvod. Vývoj zemědělství Historie, úvod.
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
Východní Afrika SP: Vypiš jaký leží stát pod určitým číslem
Mgr. Věra Vasiljevičová
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Subtropický pás.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_12 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace Alena Carbolová Světadíly Východní Asie Poloha,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Seznam alergenů publikovaný ve směrnici 2000/89 ES od
VY_32_INOVACE_ Subtropické pásmo Autor Mgr. Renáta Hořejšková
INDIE (Indická republika)
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Úvodní cvičení.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Geografie zemědělství
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_JIŽNÍ ASIE
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10 Světadíly
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
zpracovaný v rámci projektu
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Autor: Mgr. Eva Procházková
Austrálie a Oceánie - hospodářství
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ZŠ Praktická a ZŠ Speciální Uherský Brod Projekt číslo CZ /1. 4
Vývoj zemědělství Historie, úvod. Vývoj zemědělství Historie, úvod.
RUMUNSKO BULHARSKO SRBSKO MAKEDONIE.
Období: září – prosinec 2011
VY_52_INOVACE_28_OPAKOVANI_ROSTLINY-OBRÁZKY
VY_32_INOVACE_142_Státy jižní Asie
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

Historie zemědělství základem byla tzv. neolitická revoluce (7000 př. n. l.) – člověk přechází z neorganizovaného sběračství na organizovanou zemědělskou výrobu Teorie o původu kulturních rostlin – domestikovat rostliny v oblastech, kde se teď vyskytují jejich divoké odrůdy – tzv. genocentra 4)

3) Středomoří (hlavně východní oblast) pšenice, oves, řepka olejná, datle, kmín, česnek, šalvěj, levandule, chmel 5) Etiopie (vys. SV Afrika)pšenice, ječmen, čirok, sezam, len, hrách, kávovník 1) Jihomexickákukuřice, fazole, tykev, batáty, středoamerická paprika, bavlník, tabák 2) Jižní Amerika a) Peru, Ekvádor, Bolíviebrambory, rajčata, kokainovník, tykev, paprika, bavlník, tabák b) Chilepodzemnice olejná, kakaovník, kaučuk, ananas c) Brazílie, Paraguaytabák, meloun, rajčata Zemědělská genocentra

GenocentrumRostliny 8) V Asie (dnešní východočínská nížina) proso, ječmen, oves, pohanka, sója, ředkvička, čínská kapusta, sezam, mák 7) Indie a) Indickérýže, čirok, okurka, mango, pomeranč, citron, cukrová třtina, kokosovník, bavlna, jutovník b) Indo – Malajsképalma, větší citron, banány, cukrová třtina, pepř 6) Středoasijské (SV Indie, Afghánistán, Uzbekistán) pšenice, hrách, čočka, meloun, ořech, jabloň, broskev, vinná réva 4) Přední Asie (Malá Asie, Írán, Zakavkazsko) pšenice, řeřicha, ječmen, hořčice, hruška, třešně, pistácie