ProcentaProcenta VY_32_INOVACE_048_Procenta Procenta Autor: Ing. Janeček Jaroslav.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Procenta Výpočet procentové části
Advertisements

* Procenta Úvod Matematika – 7. ročník *
7. třída Procento, Promile.
Trojčlenka.
Procenta Výpočet počtu procent
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_59_7TR_M Autor: Mgr. Monika Bittová 1.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Roztok homogenní směs 2 a více látek.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Procenta.
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem počtu procent AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procenta. Speciální vzdělávací.
PROCENTA, ÚROKY 7. ročník.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Základy finanční matematiky
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
ÚROKOVÁNÍ. Rozlišujeme dva druhy úrokování Jednoduché úrokování  užití AP v praxi  použití výjimečné  např. cenné papíry, směnky Složené úrokování.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_04_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_09_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
2. lekce Úročení. Citát dne Mnohem příjemnější než dělat literaturu, je dělat peníze. Voltaire.
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_59.
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
PROCENTA % % % 7. ročník ZŠ Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Matematika 7.ročník ZŠ P r o c e n t a % IV. Základ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % I. Ú v o d Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
P r o c e n t a % II. Procentová část Matematika 7.ročník ZŠ Creation IP&RK.
Procenta.
Finanční gramotnost: Počítání s procenty. PROCENTA A ÚROK 01 Počítání s procenty 2 Existují 2 skupiny lidí. Ti, kteří úroky platí, a ti, kteří je inkasují.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_076.MAT.01 Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET.
Výpočet úroků. Jednoduché úrokování ú = j * i * t ú = úrok j = jistina (kapitál, dlužná hodnota) i = p/100 t = čas – dny/360.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Daně, úroky Daně se musí zaplatit včas Bereme si novomanželskou půjčku.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R01_procenta TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: RNDr.Ivana Řehková Matematika.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Procentová část, základ, počet procent Kolik ušetříme na slevách? Splníme.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
PROCENTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Procenta. Základní pojmy procento % základ z procentová část č počet procent p.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Úroky - samostatná práce
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_92_M7
VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Čelákovice
Hospodářské výpočty 6 – Úrokový počet 1
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Jednoduché úrokování Matematika – 7. ročník
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Procenta - slovní úlohy
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_19 Finanční matematika
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_procento
35 PROCENTA.
Transkript prezentace:

ProcentaProcenta VY_32_INOVACE_048_Procenta

Procenta Autor: Ing. Janeček Jaroslav

Procenta Procenta je vlastní označení pro setiny z celku. Procento je latinského původu a znamená setinu z celku. Procento - 1%, = 1/100 = 0,01. V úlohách procentového počtu se vždy setkáme se třemi čísly, jejichž vzájemný vztah musíme respektovat. Nové pojmy: základ (z), počet procent (p) a procentová část (č). V úlohách jsou vždy 2 čísla známa a třetí musíme vypočítat.

Procenta K zapamatování: 1% z daného čísla znamená 1/100 = 0,01 z tohoto čísla. Základ – celek, ze kterého počítáme část, základ je vždy 100%. Procentová část – část základu. Počet procent – udává kolik setin ze základu tvoří procentová část. Je-li počet procent větší než 100, je procentová část větší než základ.

Procenta – výpočet základu Základ vypočítáme z dané procentové části a počtu procent tak, že procentovou část vydělíme příslušným počtem procent a podíl vynásobíme stem. Příklad: Ve třídě je 12 chlapců, což je 40% z celkového počtu žáků ve třídě. Kolik je celkem žáků ve třídě? 40/100 ………. 12 1/100 ………... 12:40= 0,3 100/100 ……… 0,3. 100= 30 Ve třídě je celkem 30 žáků.

Procenta – výpočet počtu procent Počet procent vypočítáme tak, že procentovou část dělíme setinou základu (jedním procentem). Příklad: Ve třídě je 30 žáků, z toho je 18 dívek. Kolik je to procent z celkového počtu žáků? 1/100 (1%) z 30 = 0,3 18:0,3= 60 Ve třídě je 60% dívek a 40% chlapců.

Procenta – užití trojčlenky Výhody využití trojčlenky v procentovém počtu: Nemusíme rozlišovat typy úloh. Jedná se vždy o přímou úměru. Výpočet lze snadno provést i na kalkulačce.

Růst a pokles hodnoty v procentech Zisk a ztrátu vždy vyjadřujeme v procentech původní ceny. Příklad: Martin prodal svůj starý PC se ztrátou 20% za Kč. Za kolik Kč své PC koupil? 100% - 20% = 80% ………… Kč 1% ……………… : 80 = 200 Kč 100% ………… = Kč Martin své PC koupil za Kč.

Promile Jedno promile je tisícina základu (celku). Znak je 0 / 00. Využití především v údajích o stoupání či klesání železniční trati, silnic.

Úrok Využití ve finanční matematice. Vyjadřuje míru zhodnocení vkladu v bance, či půjčce.

Zdroje informací: Veškeré materiály jsou dílem autora prezentace.